Wachten

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190712

Re: Wachten

Bericht door Anon20190712 »

Echtscheiding verplicht...jemig...
De vraag 'waarom ik' dat herken ik goed. Uiteindelijk willen gewoon ons zelf zijn en dat hele traject zo vlot als kan achter de rug hebben. Een snel lopend traject is al zwaar, maar elke tegenslag die daar bij komt maakt het enorm moeilijk.
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Ik ben nog niet geweest, nee. Ben er ook pas afgelopen zomer voor mezelf uit dat ik verder wil als man, hoewel ik al jaren wist dat er *iets* speelde betreffende mijn gender (maar ik dacht altijd dat cisvrouwen ook jaloers waren op mannen en op transguys, en het heeft een hele tijd geduurd voordat ik besefte dat dat niet waar is). Komt nog bij dat ik meer issues heb, dus het was best wel een groot ding.

Ik heb kort haar... Maar dus langer bovenop en opgeschoren aan de zijkanten, en ook vrouwen dragen het zo. En met mijn haar naar achteren en zonder bril komen mijn meer mannelijke features beter uit, terwijl ik met bril vrouwelijker lijk (o.a. omdat mijn gezicht er zachter van lijkt). Het is dus wel te verklaren.
meerdere zakken met zaagsel
Leo

Bericht door Leo »

Nick schreef:Hoi Leo,

Zeer herkenbaar dat gevoel. Toen ik in de begin jaren negentig eindelijk mijn weg vond, was een echtscheiding nog verplicht in België. Scheiding/ :evil: vechtscheiding, wat was ik jaloers op mijn lotgenoten die gewoon verder konden.

Toen ik eindelijk (na 1,5j) weer verder kon, kende ik bij mijn eerste operatie ( borstverwijdering) jammer genoeg zware complicaties. Lang herstel en meerdere correcties operaties, :confusion-waiting: tepelreconstructie, enz,... Terwijl mijn lotgenoten, " af " waren en konden genieten, was ik nog steeds herstellende van mijn eerste operatie.

Ik was niet alleen jaloers op hun sneller af en complicatievrij zijn, ik stelde me constant de vraag waarom ik, verdien ik het niet om gewoon mezelf te zijn, mag ik het dan niet zijn, ik werd er echt depri van. Na veel geduld, kwam alles toch goed en ben ik nu :D gelukkig " af" .

Grtz Nick

Woah dat is ook een hele lange tijd dat je moest wachten voordat je verder kon... en dan ook nog eens een echtscheiding. Lijkt me erg zwaar geweest allemaal. Ik snap dat je jaloers was als je dat allemaal eerst door moest gaan. Dat gevoel van niet goed genoeg zijn heb ik dus ook best vaak.
Gelukkig dat het nu allemaal achter de rug is.
Leo

Bericht door Leo »

Nate_0 schreef:Ik ben nog niet geweest, nee. Ben er ook pas afgelopen zomer voor mezelf uit dat ik verder wil als man, hoewel ik al jaren wist dat er *iets* speelde betreffende mijn gender (maar ik dacht altijd dat cisvrouwen ook jaloers waren op mannen en op transguys, en het heeft een hele tijd geduurd voordat ik besefte dat dat niet waar is). Komt nog bij dat ik meer issues heb, dus het was best wel een groot ding.

Ik heb kort haar... Maar dus langer bovenop en opgeschoren aan de zijkanten, en ook vrouwen dragen het zo. En met mijn haar naar achteren en zonder bril komen mijn meer mannelijke features beter uit, terwijl ik met bril vrouwelijker lijk (o.a. omdat mijn gezicht er zachter van lijkt). Het is dus wel te verklaren.

Ja je gaat het eerst in andere hoeken zoeken (tenminste dat had ik) en me moeder die dan maar bleef zeggen dat ik gewoon een vrouw was en normaal moest doen. Ah oke ik snap het, laat me weten als je wel een keer gaat! :- )

Ah ja ik snap het, ik gebruikte eerder nog wel eens contouring om mijn gezicht manlijker te laten lijken.
Mr.X

Bericht door Mr.X »

Lucas, heftig om te lezen man. Kan me niet voorstellen hoe het is om geen huis of thuis te hebben. Wat moet dat een ellendige, onzekere tijd geweest zijn. Ben wel blij om te lezen dat je het nu beter hebt!
Pff snap dat je het wachten zat was, kon je al wel je naam etc veranderen? Want dat kon ik al wel bijna meteen veranderen ookal had ik nog geen groen licht maar ze zeiden dat dat pas sinds kort is, was voor mijn gevoel al een groot verschil. Aiii ja ik had gehoord dat dat heel gevaarlijk is, maar ik snap dat je niet meer kon wachten.
Naam veranderen kon gelukkig al wel. Dat heb ik nog wel via een advocaat moeten doen, dus kostte een paar honderd euro. Ik had het er voor over.
Zelf hormonen beginnen is inderdaad heel gevaarlijk. Je weet gewoon niet hoe je gaat reageren, en of je bloedwaarden goed zijn. Op het VU checken ze dit. De enige reden dat ik zelf was begonnen was dan ook dat ik wist dat een aantal maanden later officieel mocht beginnen, en goed onderzocht zou worden.
Elise

Bericht door Elise »

Nate_0 schreef:maar ik dacht altijd dat cisvrouwen ook jaloers waren op mannen en op transguys, en het heeft een hele tijd geduurd voordat ik besefte dat dat niet waar is
Oh dat had ik dus altijd precies omgekeerd. Dit was voor mij ook een ontdekking om erachter te komen dat andere cis-mannen dit niet hadden. Grappig dat jij dit ook had maar dan precies omgekeerd :D
Mr.X

Bericht door Mr.X »

maar ik dacht altijd dat cisvrouwen ook jaloers waren op mannen en op transguys, en het heeft een hele tijd geduurd voordat ik besefte dat dat niet waar is
Haha, zo herkenbaar dit! Ik weet nog dat ik op de middelbare school tijdens gym met meiden op een bank zat, en met ze in discussie ging over hoe gemeen het was dat vrouwen fysiek minder kracht hebben, ongesteld worden, kinderen moeten baren etc. En mijn conclusie was dan dus ook, een kerel zijn is veeeeeel beter. Wie wil nou niet een kerel zijn. Ze keken me toch vreemd aan! Geen van hen wilde een man zijn! Ik zat toen ook echt met O.o ogen op de bank.....
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Omg, ja, hahahaha. Dat herken ik 100% :lol:
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

Ik ben 29 en sta ook nog maar net op de wachtlijst bij het UCP... voor mij was de tijd nog niet rijp om er mee aan de gang te gaan (zware depressies/trauma's), nu heb ik eindelijk de ruimte in m'n hoofd om er mee aan de gang te gang maar voel me zo oud.. vooral omdat jullie allemaal zo veel jonger zijn.. en zie al die andere mensen die er al zo veel eerder mee zijn begonnen en vind ik het zooo jammer dat ik er niet eerder mee kon beginnen. Zelfs m'n oma (die het te horen kreeg van m'n moeder) vroeg waarom ik er niet veel eerder mee was begonnen :lol: tja is nait ans
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Aan de andere kant is het wel zo dat je natuurlijk voor je gevoel nooit "jong genoeg" had kunnen beginnen, aangezien het al bij je geboorte begint... En er zijn ook mensen van 60+ die voor transitie kiezen. Je hebt de rest van je leven nog steeds te gaan, dude :)