Irene_de_Vreede schreef:De Psycho Informa Instellingen kunnen je bgeleiden in het hele traject, maar ze hebben geen chirurgen en endocrinologen in dienst, die moet je dus zelf zoeken, met hulp van je psych.
Ik loop bij de PII en ze hebben inderdaad zelf geen endocrinologen en chirurgen in dienst.
Je hoeft echter nergens naar te zoeken bij hen hoor.
Ze hebben gewoon 'hun contacten' en daar verwijzen ze je naar door.
Heb een keer gevraagt of ik een overzicht kon krijgen waar ik allemaal heen kon(met wie ze dus contact hebben), maar dit houden ze strict geheim. Opgeborgen ergens in een kluis en terecht !
Ze houden zo hun contacten vrij voor hun eigen patienten denk ik. Je hoeft dus niet te zoeken, ze verwijzen je gewoon door.
Afspraak gaat ook super snel heb me 2 weken geleden aangemeld en eerste afspraak endo is de 28e.
Het ding met de PII is wel dat het een vrij intensief diagnose traject is. Wekelijkse afspraken met een psycholoog, veel vragenlijsten (heel veel) en doordat het verschillende adressen heeft (woerden, schoonhoven, den haag) zul je moeten kunnen reizen.
Mijn psychiater zit in schoonhoven, mijn psychologe is den haag en zal ook nog een keer naar woerden moeten ergens binnenkort om met Tanja een gesprek te hebben dacht ik.
Voordeel is trouwens wel van wekelijkse afspraken dat er geen gevalletjes: vertel nog eens even wie je bent optreden. Ze spreken je elke week(ten minste in mijn geval) dus krijgen een goed beeld van je.
Heb het gevoel dat dit ook wat beter werkt dan eens in de paar maanden elkaar zien, maar goed.
On topic : Er wordt nu in samenwerking met transvisie een somatische zorgstandaard gefrabiceerd zoals danielle zei . Er wordt daar dan gesproken over decentrale zorg, onderzoek wordt aangehaald voor mogelijke veranderingen en omdat de wachtlijsten zo lang zijn wordt dit vast ook besproken. Dit gaat max 3 jaar duren zeiden ze.
Goed dat er aan gewerkt wordt maar ook zonde dat het veel snelle veranderin(misschien wel verbetering) in de weg staat.
Een brief of petitie over wachtlijsten zal hoogst waarschijnlijk door het VU beantwoord worden met : sorry we zijn ermee bezig, maar dit soort problemen en veranderingen moeten in goede banen aangepakt en structureel bekeken worden.
Dus hoe veel ik zo een petitie ook steun, de bureaucratie erachter (vooral bij het VU als heilig kenniscentrum der wetenschap over gender dysforie<sarcasme) is te groot en technische gezien werken ze er dus al aan.
Isabelle