Anne1981 schreef:.
En nog geen 2 dagen geleden zat ik met 6 mensen op een bank, 5 met mobiel in de hand en de 6de las een boek. Maar ik denk dat het een illusie is om te denken dat men 20 jaar geleden een gesprek had gevoerd, dan had te televisie gewoon aangestaan waar iedereen dan half verveeld naar had zitten staren.
Hou Anne,
20 j/25j geleden zouden: " 6 stilzwijgende mensen, op een bank" raar/een illusie zijn geweest

. Dat was in mijn tijd totaal onbestaande/een illusie. Zeker als je, als jonge transgender, toen die " 6 koppige stilzwijgende bank " voorbij liep.
Trouwens, in die tijd hadden weinig mensen een pc/laptop, mobieltje, bankkaart,........ Zelfs de " Belgische frank" bestond toen nog. En toch vonden, gelukkig veel lotgenoten de weg der GD behandeling. Niet door de TV ( GD was nog totaal niet in de media), maar door het mondeling en persoonlijk contact onder de mensen onderling.
Natuurlijk, is alles nu veel gemakkelijker en toegangsvrijer geworden. Maar, met veel minder persoonlijk/ mondeling contact. Men kent nu 50/100 vrienden/volgers op FB, maar men zag er persoonlijk, met wat geluk, amper 15 ervan.
Als men vroeger 50/100 vrienden/volgers had, dan was je wel enorm sociaal rijk ( kon je mss wel beter in de politiek stappen).
Is het allemaal negatief, neen zeker niet. Maar er is wel naar mijn menig, minder persoonlijk menselijk sociaal contact. En veel meer, eerdere diverse groeps contacten. En ja, idd alles is nu gelukkiger

gemakkelijker te vinden en te delen.
Maar is dit alles, nu veel gemakkelijker geworden der daten ? Voor mij persoonlijk is dat, eerder idem gebleven, daten is immers iets zeer persoonlijks.
Grtz Nick