Daten

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Mr.X

Re: Daten

Bericht door Mr.X »

Ik ben dan zelf ook van de generatie die verslaafd is geraakt aan een mobiel, maar snap Nick z'n punt ook. Waar ik mij aan erger is mensen die al lopend over straat dat ding bekijken. Kijk uit waar je loopt! Vele mensen zijn echt zombies op straat. Kijk, als je moet wachten bij de dokter ofzo, dan snap ik het. Het is beter dan mensen aanstaren. Maar als je van A naar B gaat, doe dat ding in je zak.

Qua daten is het hebben van een mobiel goed en slecht geweest. De vele apps helpen (en ja, ik heb ook menig date gehad via grindr, en nee, niet de one night dates. Ook ken ik mensen die via Tindr hun partner hebben gevonden). Niet iedereen is outgoing, vindt uitgaan leuk, of heeft geluk genoeg de juiste collegas te ontmoeten die partnermateriaal zijn. Dus dan is online een goede uitkomst.

Heeft mij overigens nog steeds niet geholpen. 29 jaar, nog steeds partnerloos and counting. Misschien is 2017 mijn jaar! :P
Jer158

Bericht door Jer158 »

Als iemand met nog steeds wat last van sociale angsten, vind ik die telefoons een uitkomst! Mensen op straat en in openbare ruimtes zijn hiermee veel meer op zichzelf gericht en minder bezig met oordelen over wat andere mensen aan het doen zijn. Heerlijk! Maak er zelf ook regelmatig gebruik van om er minder verloren bij te lopen of zitten. Ik loop ook regelmatig over straat met mijn ereader.

Overigens hangen hier juist bordjes in de wachtkamer bij de dokter dat je geen telefoon mag gebruiken :P

Verder gebruik ik mijn telefoon spaarzaam. Heb bijv. geen data. Ben veel meer gehecht aan mijn laptop, GPS en ereader. (Zowel mijn telefoon als laptop zijn kapot geweest de afgelopen maand, en die laptop was toch echt een veel groter probleem.) Moet wel zeggen dat een smartphone goed is voor het sociale leven, met groepen enzo. Ben dus wel blij dat ik er nu een heb, maar verslaafd ben ik zeker niet.
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20190712

Bericht door Anon20190712 »

Nick schreef:
Amy schreef:
Citizen Erased schreef:
"Grappige" is dat mensen die zo denken vaak ook alleen maar dit soort types aantrekken..
Ik word soms een beetje moe van de mannenhaat :?
Haat niet zo zeer, meer angst. Als je een foute tegen komt heb je kans dat je flink mishandeld wordt als ze het niet zo leuk vinden dat je transgender bent.
hoi Amy,

Naar mijn" persoonlijke mening", worden daar ook vaak mannen het slachtoffer van. Met jammer genoeg nog steeds veel te weinig gehoor/begrip. Ik heb het niet alleen over mentaal/fysiek geweld, maar ook over financieel bedrog en aftroggeling. Wat in deze maatschappij, nog steeds vaak/meestal " ongeloof en onbegrip " met zich meebrengt t.o.v. het mannelijk geslacht/ het mannelijk transgender/transseksueel zijnde.

Idem " Soms word ik :fpalm: , een beetje moe van de mannenhaat " Het kan immers ook omgekeerd,........
Maar daar is nog steeds jammer genoeg, veel te weinig/geen aandacht voor.

Grtz Nick
Helemaal mee eens Nick!!
En als men die problematiek bespreekbaar wil maken dan hoor je al snel 'ja, maar vrouwen...' alsof haat jegens vrouwen ernstiger is of vaker gebeurd...
Het is alleen anders, maar zeker niet minder vaak of schadelijk.

Toen ik nog als vrouw presenteerde was voor elk probleem hulp beschikbaar en steun uit omgeving en samenleving- het werd serieus genomen, nu, evenveel last van discriminatie en sexisme, maar geen steun...
Laatst gewijzigd door Anon20190712 op 12 dec 2016, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Anon20190712

Bericht door Anon20190712 »

Mr.X schreef:Ik ben dan zelf ook van de generatie die verslaafd is geraakt aan een mobiel, maar snap Nick z'n punt ook. Waar ik mij aan erger is mensen die al lopend over straat dat ding bekijken. Kijk uit waar je loopt! Vele mensen zijn echt zombies op straat. Kijk, als je moet wachten bij de dokter ofzo, dan snap ik het. Het is beter dan mensen aanstaren. Maar als je van A naar B gaat, doe dat ding in je zak.

Qua daten is het hebben van een mobiel goed en slecht geweest. De vele apps helpen (en ja, ik heb ook menig date gehad via grindr, en nee, niet de one night dates. Ook ken ik mensen die via Tindr hun partner hebben gevonden). Niet iedereen is outgoing, vindt uitgaan leuk, of heeft geluk genoeg de juiste collegas te ontmoeten die partnermateriaal zijn. Dus dan is online een goede uitkomst.

Heeft mij overigens nog steeds niet geholpen. 29 jaar, nog steeds partnerloos and counting. Misschien is 2017 mijn jaar! :P

Ik haat uitgaan haha, apps waren voor mij een goede oplossing, heb leuke dates gehad via grindr en op gayromeo zelfs m'n partner ontmoet, waar ik nu 2,5 jaar mee samen ben :)
Omdat ik nooit uitga maakte die apps daten mogenlijk, anders had ik veel lastiger iemand tegen gekomen.
Emma1981

Bericht door Emma1981 »

Trekt het misschien wel wat breder, maar social media maakt het wel veel veel makkelijker om snel en makkelijker gelijkstemmende te vinden. Als ik me kut voel kan ik mijn mobieltje grijpen en heb ik zo een paar virtuele knuffels te pakken om me op te beuren. Of als ik me verveel iemand te pakken om mee te kletsen. En verder kan het soms ook handig zijn als je wilt kletsen over dingen die je niet wilt delen met de rest van het gezelschap.

En nog geen 2 dagen geleden zat ik met 6 mensen op een bank, 5 met mobiel in de hand en de 6de las een boek. Maar ik denk dat het een illusie is om te denken dat men 20 jaar geleden een gesprek had gevoerd, dan had te televisie gewoon aangestaan waar iedereen dan half verveeld naar had zitten staren.

De enige keerzijde van dit alles is dat doordat afstand niet meer uitmaakt op het internet een boel van mijn vrienden niet bepaald in de buurt wonen.
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Anne1981 schreef:.

En nog geen 2 dagen geleden zat ik met 6 mensen op een bank, 5 met mobiel in de hand en de 6de las een boek. Maar ik denk dat het een illusie is om te denken dat men 20 jaar geleden een gesprek had gevoerd, dan had te televisie gewoon aangestaan waar iedereen dan half verveeld naar had zitten staren.
Hou Anne,

20 j/25j geleden zouden: " 6 stilzwijgende mensen, op een bank" raar/een illusie zijn geweest :roll: . Dat was in mijn tijd totaal onbestaande/een illusie. Zeker als je, als jonge transgender, toen die " 6 koppige stilzwijgende bank " voorbij liep.

Trouwens, in die tijd hadden weinig mensen een pc/laptop, mobieltje, bankkaart,........ Zelfs de " Belgische frank" bestond toen nog. En toch vonden, gelukkig veel lotgenoten de weg der GD behandeling. Niet door de TV ( GD was nog totaal niet in de media), maar door het mondeling en persoonlijk contact onder de mensen onderling.

Natuurlijk, is alles nu veel gemakkelijker en toegangsvrijer geworden. Maar, met veel minder persoonlijk/ mondeling contact. Men kent nu 50/100 vrienden/volgers op FB, maar men zag er persoonlijk, met wat geluk, amper 15 ervan.

Als men vroeger 50/100 vrienden/volgers had, dan was je wel enorm sociaal rijk ( kon je mss wel beter in de politiek stappen).

Is het allemaal negatief, neen zeker niet. Maar er is wel naar mijn menig, minder persoonlijk menselijk sociaal contact. En veel meer, eerdere diverse groeps contacten. En ja, idd alles is nu gelukkiger :D gemakkelijker te vinden en te delen.

Maar is dit alles, nu veel gemakkelijker geworden der daten ? Voor mij persoonlijk is dat, eerder idem gebleven, daten is immers iets zeer persoonlijks.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Emma1981

Bericht door Emma1981 »

Tsja, over daten heb ik niet veel te vertellen.

Maar ik denk dat het stereotype van die 100 vrienden op facebook toch wel een klein beetje doorbroken moet worden. De opvatting dat online contacten minder persoonlijk zijn. Ik heb een handje vol vrienden online waar ik om 3 uur s'nachts op de stoep kan staan en die me een slaapplek zouden aanbieden, mensen die ik al jaren online ken en misschien nooit gezien heb of als ik ze voor het eerst zie meteen een knuffel te pakken heb. Ook online kun je mensen prive spreken en persoonlijke relaties opbouwen.

Dit alles uiteraard niks te benadelen van mensen in het echt zien en ontmoeten en vrienden of vriendinnen maken. Het kan nog steeds heb ik me laten vertellen ;)
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

Zowel in real life als nu ook hier maak ik mee dat "men" zich heel positief uitlaat over sociale media. Ben ik raar omdat ik sociale media vooral heel erg eng vind? De opkomst en vervolgens alomtegenwoordigheid ervan is wat mij betreft de meest negatieve tech ontwikkeling van de laatste jaren. En dat zeg ik als techneut / geek / ITer pur sang. Als Markske Z. In hoogsteigen persoon zegt dat privacy tot het verleden behoort en dat we daar met z'n allen maar mee moeten leven dan wordt ik fysiek misselijk.

Sorry voor de off topic rant
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Jer158

Bericht door Jer158 »

Ik ben ook geen fan van het huidige gebrek aan privacy, Sigy, maar dat zie ik los van de sociale media op zich. Pakweg 10 jaar geleden waren er ook al socialenetwerksites waar je niet je persoonlijke gegevens aan hoefde te koppelen. Dat was ideaal! Ik had een bruisend online leven (wel onder een jongensnaam, toen al ;) ).

Maar goed, de tijd staat niet stil en wat is dat is. Ben erg pragmatisch wat dat aangaat. Je doet er toch niets aan, dus je kunt maar beter genieten van de goede kanten en zo goed mogelijk omgaan met de mindere kanten.
Hung her from the branches of a mango tree
Emma1981

Bericht door Emma1981 »

Mja, privacy is iets waar je online rekening mee moet houden, het is een andere wereld, een wereld die niets vergeet en waar alles wat publiekelijk is gevonden kan worden. Dus bewust daar mee omgaan is heel belangrijk. Privacy online is geen knop of schakelaar maar een afweging en iets waar rekening mee gehouden moet worden.

Ik heb er niet zo'n moeite mee, maar ik heb verder ook geen facebook account :) Verder wel meerdere twitter accounts die ik voor verschillende interesses gebruik. Op de een als mij zelf voor mijn professionele interesses en werk, en op de ander voor een computer spelletje wat ik speel en om mee te doen in de community daar rond. Ik ben mij bewust dat ik vanuit het eene account wel eens gerefereerd heb aan het andere. Dus als ik op mijn spelletjes account iets zeg ga ik er ook vanuit dat iemand die de moeite neemt dat kan refereren aan mijn prive persoon.

Maar dat is imho gewoon een stukje bewust omgaan met internet, en ook niet de illusie hebben dat anonimiteit bestaat op het internet.