Vrouwelijke bewegings workshop/cursus

Make-up, kleding, en zo voort
Elise

Vrouwelijke bewegings workshop/cursus

Bericht door Elise »

Afgelopen zaterdag was ik bij Transvisie waar de Trans Tapes getoond werden. Korte docu's over transgenders. Een docu ging over een trans meisje die een toneelopleiding deed. Ze zei in de docu dat ze veel had gehad aan het vak bewegingsleer om ook in haar eigen leven zo vrouwelijk mogelijk te bewegen. Nu vroeg ik me af of er ook zoiets bestaat als een bewegingsleer cursus voor transgenders? Lijkt me op zich best interessant als zoiets zou bestaan. Anyone? :)
Venusss
Voornaamwoorden: Vrouw

Re: Vrouwelijke bewegings workshop/cursus

Bericht door Venusss »

Leuk idee! Ik doe wel mee en zoiets kun je denk ik ook binnenshuis of buiten in bijvoorbeeld een park op een zaterdag of zondag middag organiseren. Je kunt het beste denk ik gewoon feedback aan elkaar vragen. Of bij (jongeren)bijeenkomst een half uur eerder komen.
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Ik geloof niet dat het bestaat... maar je zou misschien contact op kunnen nemen met een dramadocent?
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Aangezien het gebruik van je handen bij het spreken ook bijdraagt aan een vrouwelijker presentatie, zal een ervaren logopedist meestal ook op je algehele houding en motoriek letten. Ik weet dat Barbara Goes dat doet, maar ik heb het ook over andere logopedisten gehoord.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20230219
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Anon20230219 »

Mijn moeder leerde mij om met een boek op mijn hoofd te lopen..eerst zonder hakken en dan mocht het boek niet van je hoofd vallen.
Dat leerde mij al snel af om de mannelijke bovenlichaam beweging te doen want dan valt het boek snel van je koppie af...
Daarna op hakken en dat was echt een stuk lastiger want dan sta je veel meer naar voren..dan leer je pas meer vanuit de heupen lopen.
Zij heeft dat zo geleerd van de nonnen op de huishoudschool.
Denk daar regelmatig nog aan.
Mijn begeleidster merkte op dat ik vrouwelijk beweeg als ik rook en mijn handen in het praten gebruikt, iets wat mij echt verbaasde dat het haar opviel en ook dat het dus voor mij als een natuurlijk iets aanvoelt.
Sommige mannelijk en vrouwelijke collega's op mijn nieuwe werk kijken soms nogal storend als ik mijn haren uit mijn aangezicht lichtjes verwijder met mijn handen zoals vrouwen dat van nature doen.
Echter het is een beweging welke je vanzelf aanleert als je langer haar krijgt.
Ook het snel met je hoofd bewegen om je haar weer beetje op zijn plek te krijgen wordt gezien als een vrouwelijke beweging...ook dit doe ik ongemerkt heel erg vaak.
Maar overall kan de houding nog wel wat verbetering aan mijn kant maar ben al redelijk goed op weg :)
Eveliene

Bericht door Eveliene »

Elise schreef:Afgelopen zaterdag was ik bij Transvisie waar de Trans Tapes getoond werden. Korte docu's over transgenders. Een docu ging over een trans meisje die een toneelopleiding deed. Ze zei in de docu dat ze veel had gehad aan het vak bewegingsleer om ook in haar eigen leven zo vrouwelijk mogelijk te bewegen. Nu vroeg ik me af of er ook zoiets bestaat als een bewegingsleer cursus voor transgenders? Lijkt me op zich best interessant als zoiets zou bestaan. Anyone? :)
Hier in Almere gaat de cursus begin 2017 starten. Het wachten is nog op de toewijzing voor subsidie zodat deelname minimaal goedkoop maar liefst gratis kan blijven. Zodra wij meer van de cursusleidster en onze logopediste Barbara van Olffen horen zal ik het doorgeven.