laatste week voor SRS
-
andreagen
laatste week voor SRS
volgende week heb ik mijn SRS-operatie. Ik heb lang naar die datum uitgekeken, maar de laatste weken slaap ik erg slecht , ben onzeker en de tijd gaat maar erg langzaam voorbij. Voor wie de operatie al heeft ondergaan, hoe zijn jullie die laatste week doorgekomen?
-
Venusss
- Voornaamwoorden: Vrouw
Re: laatste week voor SRS
Zou adviseren kom gezellig op de chat
-
Charlotte_C
Een bezoek of meerdere bezoeken aan de chat kan je op elk moment in de transitie helpen, plus het is gewoon altijd gezellig onder elkaar op de chat.
Groetjes,
Charlotte
Groetjes,
Charlotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
-
Ylse
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ik zat midden in een bedrijfsverhuizing, dus de laatste week was druk. Ik was vanaf woensdag vrij vanwege de laxeermiddelen. In die dagen heb ik mijn hoog/laag bed in ontvangst genomen en mijn woonkamer zodanig ingericht dat het bed daar kon staan. Er waren nog wat andere zaken te doen om de thuiskomst na de operatie te vergemakkelijken.
Donderdagavond ben ik eerst naar mijn vriendin gereden en zijn we vervolgens doorgereden naar vrienden in de buurt van Alkmaar waar we de nacht doorgebracht hebben. Vrijdagmorgen vroeg op en voorbereiden voor operatie. In de auto gestapt en naar Alkmaar gereden voor de operatie.
Ik was in de week voor de operatie ook wel een beetje nerveus. Ik vermoed dat iedereen dat heeft. Op de operatiedag was ik helemaal rustig, ik heb me overgegeven aan de verpleging omdat ik van mening ben dat ze weten wat ze doen. Mijn hartslag en bloeddruk waren op de operatiedag gewoon helemaal binnen de normale waarden van iemand die ontspannen is.
Donderdagavond ben ik eerst naar mijn vriendin gereden en zijn we vervolgens doorgereden naar vrienden in de buurt van Alkmaar waar we de nacht doorgebracht hebben. Vrijdagmorgen vroeg op en voorbereiden voor operatie. In de auto gestapt en naar Alkmaar gereden voor de operatie.
Ik was in de week voor de operatie ook wel een beetje nerveus. Ik vermoed dat iedereen dat heeft. Op de operatiedag was ik helemaal rustig, ik heb me overgegeven aan de verpleging omdat ik van mening ben dat ze weten wat ze doen. Mijn hartslag en bloeddruk waren op de operatiedag gewoon helemaal binnen de normale waarden van iemand die ontspannen is.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
-
Saskia
Ik had mijn vakantie in de twee weken voor mijn srs.
-
Fiona
Ik heb een week voor de srs niet geslapen en de 6 dagen in het ziekenhuis ook niet dan alleen kleine slaapjes van 1 of 2 uurtjes. Ik ben nu al weer 8 dagen thuis en afgelopen nacht weer voor het eerst goed geslapen. In het ziekenhuis en thuis had het voornamelijk te maken met pijn.
-
andreagen
Fiona, heb je dan in het ziekenhuis niets voor de pijn of een slaapmiddel gekregen?
-
Fiona
Jazeker wel, en pijn was ook niet het juiste woord. Het schrijnt allemaal erg en steeds het gevoel alsof er druk op je blaas staat. Gevoel dat je nodig moet plassen. In ieder geval voelde ik wel veel waardoor slapen moeilijk was. En natuurlijk wat pijn voelde ik ook wel maar was dragelijk maar voor mij niet om lekker te gaan slapen. Maar ook wel weer de angst dat mijn blaas zich ieder moment spontaan zich zou kunnen legen. Maar dat kon natuurlijk niet vanwege een urinezak naast je bed en de laatste 4 dagen met een flipflow. Een soort kraantje aan je catheter. Nou ja, je zult het wel ervaren. Is ook moeilijk uit te leggen. Maar maak je geen zorgen. Het hoort er allemaal bij. Een slaapmiddel wilde ik niet. En daar had ik een goede reden voor.
-
andreagen
Dank je wel Fiona, Je antwoord geeft mij een geruststellend gevoel.
-
Joon.1963
Dag andreagen ik wens je van hier uit alvast heel veel sterkte toe en het belangrijkste is gewoon dat je rustig houd en gewoon over je heen laat komen. groetjes Jo-an