Er zullen misschien mensen zijn die de methode niet ondersteunen of goedkeuren, maar ik wil vooraf graag vragen om van dit "stok achter de deur topic" geen discussietopic te maken. Alvast bij voorbaat dank
Ik heb een lengte van 1.75 en dat betekent dat mijn gewicht qua BMI niet hoger zou moeten zijn dan 76,5. Sinds een aantal jaar heb ik dat dan ook als psychologische bovengrens gesteld om niet meer overheen te komen. Nu constateerde ik gisteren dat ik toch wel weer akelig dicht in de buurt begon te komen en om die reden heb ik direct de rem erop gegooid. Dit topic heb ik nu geopend om een soort van stokje achter de deur te hebben de komende tijd. Ik heb voor mezelf gesteld dat ik binnen twee maanden weer op mijn vertrouwde 63-65 kilo wil zitten. Dat is het niveau waarop ik me het beste voel en waarop, ook niet geheel onbelangrijk, mijn kleding het beste zit.
Hoe is het zover gekomen dat er nu weer wat kilo's aan zitten?
Eigenlijk is het antwoord simpel. De afgelopen zomer hebben Isla en ik best wel een aantal keer genoten van een lunch hier bij het plaatselijke eetcafé 600m bij huis vandaan (overigens echt een aanradertje), en verder hebben wij allebei gedurende de zomer zo'n beetje alles gegeten wat los en vast zat en daarbij onze gebruikelijke koolhydraatarme levensstijl een beetje losgelaten. Fout, fout, fout, I know. Toen de zomer daarna een beetje op zijn einde liep kwam ik zelf in een dipje terecht, waardoor de wil om even een paar weken een slag te maken totaal ontbrak. Op dat moment ga je een spiraal in die eigenlijk niet of nauwelijks te stoppen is en die heeft geleid tot het huidige (gisteren) gewicht van 76,2. De laatste paar weken komt het overwegend door een overmatige consumptie van frikandellenbroodjes, pizza's en bezoekjes aan de friettend (600m de andere kant op).
Wat ga ik doen
Ik leef eigenlijk al jaren volgens een koolhydraatarme levensstijl en die levenswijze heb ik sinds gisteren weer opgepakt. De eerste tijd wat strenger om het meeste gewichtsverlies te realiseren en daarna weer ietsje losser zoals ik dat al jaren heb gedaan op een koolhydratenlevel waarop ik niet meer afval maar ook niet aankom.
Ik weet dat ik een héél erg lekker moment uitkies met de kerst en oud en nieuw voor de deur, maar voor mijn gevoel is NU het moment aangebroken om er iets aan te doen.
Groetjes en ik ga proberen elke dag even een update te doen (de eerste tijd in ieder geval),