Ik wil een vriendje :(

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Veronica

Re: Ik wil een vriendje :(

Bericht door Veronica »

ElissaMtF schreef:
Ik zou al heel blij zijn met een gewone jongen hoor :) van die macho prinsen heb je toch nooit voor jezelf alleen. Alleen is het zo moeilijk om naar een disco te gaan om daar een jongen te ontmoeten. Ik ben al bang op straat soms om slaag te krijgen voor mijn trans zijn laat staan in het uitgaansleven :( Daarom ontmoet ik mijn dates altijd online en dat blijken dan foute types te zijn achteraf pfff
Snap ik, je komt uiteindelijk wel iemand tegen die het wel waard is, eerlijk is eerlijk ik kwam mijn partner online terwijl ik naar niemand zocht omdat ik vond dat ik geen relatie nodig heb en niet wil hebben tot ik in mijn ogen klaar was, achteraf besloot het lot wel anders maar ik heb er geen spijt van liefde staat soms letterlijk om de hoek.
Afbeelding
Veerle Mertens

Bericht door Veerle Mertens »

Liefde moet je niet zoeken, liefde overkomt je.
intrans

Bericht door intrans »

Een vriendje als mtf zijnde is hell ik ben nu 2jaar single en heb de hoop opgegeven. Ookal ben ik passabel ze willen je 'bijna' allemaal alleen voor de seks en zien je als object door je t-status. Ze blijven zich schamen over zaken als wat zal mijn omgeving vinden. Dit is mijn ervaring en van vele transen die ik gesproken heb. X intrans
Anon20230219
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Anon20230219 »

intrans schreef:Een vriendje als mtf zijnde is hell ik ben nu 2jaar single en heb de hoop opgegeven. Ookal ben ik passabel ze willen je 'bijna' allemaal alleen voor de seks en zien je als object door je t-status. Ze blijven zich schamen over zaken als wat zal mijn omgeving vinden. Dit is mijn ervaring en van vele transen die ik gesproken heb. X intrans
Ja je wordt toch gezien als een nieuwe exotische uitdaging voor menig man..
Een ex collega welke van mijn plannen wist schreef met zijn dronken kop op de App dat als ik na transitie er leuk uit zou komen te zien hij wel even een ritje wilde maken..
Appte hem terug dat ik mens was met gevoelens en niet de nieuwste achtbaan in de Efteling, en eiste excuus voor zijn uitspraak..
Hij schrok dat ik mij beledigd voelde en 1000x excuus.
Wat hij als grap bedoelde pakte aan mijn kant verkeerd uit.
Maar een trans en relaties, blijft een lastige.

Liefs;Lisa
NicolleLaheye

Bericht door NicolleLaheye »

intrans schreef:Een vriendje als mtf zijnde is hell ik ben nu 2jaar single en heb de hoop opgegeven. Ookal ben ik passabel ze willen je 'bijna' allemaal alleen voor de seks en zien je als object door je t-status. Ze blijven zich schamen over zaken als wat zal mijn omgeving vinden. Dit is mijn ervaring en van vele transen die ik gesproken heb. X intrans
Dit heb ik zelf ook ervaren. Je wordt als transgender inderdaad als een ''object'' gezien waarbij vooral mannen denken dat ze hun seksuele lusten op je kunnen botvieren. Dit is helaas de pijnlijke waarheid en is voor mij dan ook reden niet zomaar een date aan te gaan met een man, zeker niet als ik vooraf aangeef transgender te zijn.
janine2363

Bericht door janine2363 »

Ik ben bang dat kiezen voor transgender/transeksueel willen zijn, vaak ook een keuze voor eenzaamheid is.

Er zijn genoeg mensen (die ik tegenkom) die respect & begrip voor TG/TS hebben, of zelfs een aantrekking
(en dat is niet hetzelfde als "seksuele lusten op je kunnen botvieren", al kan er natuurlijk wel erotiek aan te
pas komen; We leven in een moderne wereld). Maar relaties ??? Zelfs die groep van sympathieke mensen
hebben als het op relaties aankomt echt iets anders in hun hoofd.

Ik ken wel een paar koppels, waar de relatie echt is gestart met aantrekking van hen tot een TG/TS, maar het
lijkt me dat die mensen nog zeldzamer zijn dan wij als TG/TS zelf.

Nu, ik had al een relatie voor ik mij bewust werd van mijn TG zijn. En die relatie, voor het moment houdt stand.
Maar net als ik transformeer, transformeert de relatie mee, subtiel, langzaam maar ontegenzeggelijk zo. Alsof
er langzaam een magisch essentieel ingrediënt verdampt.

Maar toch, maak ik de keuze. Al is het een keuze voor een pad met de grootste kant van eenzaamheid.
andreagen

Bericht door andreagen »

Janine, kiezen voor transgender/transsexueel kun je niet, dat zit in je. Om er voor uit te komen, kun je inderdaad voor kiezen. Of je dan je eenzaam voelt , ligt mijn insziens gedeeltelijk aan de persoon zelf, inderdaad relatie aangaan of behouden is niet zo gemakkelijk , maar de transgender community ontplooit overal te lande bijeenkomsten, waar je vrienden/vriendinnen kunt ontmoeten, en wat je gevoel dat je niet eenzaam bent, versterkt.
janine2363

@andreagen

Da's heel lief gezegd, maar er zijn kansen, keuzes, mogelijkheden en realiteit, voor ons
zijn de kaarten een beetje onvoordeliger geschud. Waarschijnlijker dat de droom een
droom blijft. Geen reden om die niet na te streven, maar ermee kunnen leven als het
aders uitpakt. En natuurlijk ook; Geluk ligt altijd te wachten om een hoekje.

Maar er is een groot verschil tussen "contentment" en "passie", "genegenheid" en "liefde"

De vrouw in mij groeit nog steeds, ik weet wat die zoekt & nodig heeft. Dat is voorbij het
station vrienden en vriendinnen...

>> kiezen voor transgender/transsexueel kun je niet, dat zit in je
Er zijn heel veel dingen dat in mij zitten, meer facetten dan man/vrouw alleen, gradaties,
en dan is er altijd wel een keuze om te maken. Je kan nooit alles hebben toch ?

Ik heb al gekozen hoor, ik weet op welk pad ik loop
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Kiezen.
Ik heb ook gekozen, er voor gaan of stoppen met alles. Ik ben er voor gegaan. Maar ik heb er niet voor gekozen om transgender te zijn, ik heb er voor gekozen om de rest van m'n leven mezelf te zijn.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
janine2363

>> heb er voor gekozen om de rest van m'n leven mezelf te zijn
Dus dan je begrijp wel wat ik bedoel te schrijven.

Ik ben niet de enige die heeft gekozen. Mijn keuze heeft mijn naasten
ook laten kiezen. Ze kiezen nog steeds voor mij en geven een stukje
van hun dromen op. Is dat een goede keuze ?