Het koud hebben

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190516

Het koud hebben

Bericht door Anon20190516 »

Vraagje voor alle transvrouwen:hebben jullie het sinds jullie aan de hormonen zijn begonnen het ook veel eerder koud?
(Voor de transmannen,het tegenovergestelde:hebben jullie het minder snel koud?)
Voorheen had ik het met 19graden thuis al comfortabel.sinds de oestrogeen heb ik de verwarming op 23graden,vest aan en huissokken aan en een dekentje over op de bank,om te voorkomen dat ik zit te rillen van de kou.buiten loop ik er als een soort van ijsbeer ingepakt bij,zodra de temperatuur onder de 10 graden zakt.wat is jullie ervaring hier mee?
Gr.Rikki
Mr.X

Re: Het koud hebben

Bericht door Mr.X »

Jaaaaa! Ik heb het dus echt veel minder koud na de Testo. Vroeger had ik het altijd koud, en vond ik temperaturen van 25+ ook nog fijn. Nu is dat totaal anders. In mijn huis is het in de winter iets van 12 graden vanwege een slechte kachel, en vroeger zou me dat gedood hebben. Nu is het wel fris, maar gaat het. En zomer temperaturen heb ik ook meer last van. Ik vind het heerlijk, om meestal warm te zijn nu.
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

het wisselt sterk , een extra laagje vind ik wel fijn maar ook andersom .

thermostaatje is een beetje van slag
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Joon.1963

Bericht door Joon.1963 »

Zelf moet ik nog aan de hormoonbehandeling beginnen, maar kan zeggen dat ik vroeger toen ik wat jonger was niet zo snel koud heb en dat is tegenwoordig wel wat anders. Heb het nu veel eerder koud als vroeger maar dan kleed je daar gewoon na. Nu had het hier 5 graden gevroren hier en heb tot op heden gewoon panty s aan van 40 den. In de winterdag als het kouder is heb ik meestal een jurk met een lang vest erop aan.

groetjes

Jo-an
Elise

Bericht door Elise »

Ik heb het om me heen vaker gehoord van MtF's dat ze het sneller koud hebben. ik kan nog niet uit ervaring spreken maar ik heb het zonder HRT ook al heel snel koud. Dus ik ga maar alvast eens op zoek naar een overwinter adres geloof ik. :happy-sunny:
andreagen

Bericht door andreagen »

Rikki, ik herken je probleem. Ik had het vroeger al koud. Sinds de HRT anderhalf jaar geleden werd het erger. Ik slaap 's zomers met 2 schapenwollen dekens op mijn bed. En nu in VU na mijn operatie had ik zes dekens over mijn dekenboog. Liefs van Andrea.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Ik heb het zelden koud zolang het boven de 29 graden Celsius is, maar dat is heel mijn leven al. De transitie heeft daar weinig aan veranderd, geloof ik.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Alleen mijn voeten, die blijven soms staan omdat ze vastgevroren zitten, gevoelsmatig dan. Voor de rest valt het wel mee maar mijn voeten...
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
JacquelineM

Bericht door JacquelineM »

Hoi Rikki, heel herkenbaar. Vroeger had ik net als tegenwoordig een hekel aan kou, maar ik had daar indertijd geen last van. Nu sinds de HRT wel. Maar ik laat de verwarming mooi laag staan (nooit boven de 17 graden, scheelt een stuk in de portemonnee), kleed me warmer aan (blijven je spieren soepel) en ga als ik het koud krijg dansen, hoepelen, trappen op de hometrainer, TRX en bootcampoefeningen doen, enz.
Warme groet van Jacqueline.
Anouk

Bericht door Anouk »

Absoluut veranderd sinds de HRT. Vroeger keek ik uit naar de koude maanden en merk dat ik nu erg snel verkleumd raak en gewoon liever bij de warme kachel zit dan buiten ben. Echter had ik in de zomer weer problemen met de warmte. Dus denk dat in het algemeen mijn lichaam meer moeite heeft de temperatuur te reguleren.
Nothing changes as everything changes