Het koud hebben

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Petra-S

Re: Het koud hebben

Bericht door Petra-S »

Ik merk dat ook wel dat ik het iets sneller koud heb sinds ik hormonen gebruik dan daarvoor. misschien komt het door de verandering van het lichaamsvet.

Petra
Volg ook mijn blog: https://petratransgender.wordpress.com/
Ik wil niet anders zijn. Ik wil gewoon mijzelf zijn!

Afbeelding
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Volgens Google: "Het vet in het vrouwenlichaam is beter verdeeld dan in het mannenlichaam zodat het bloed veel meer naar de belangrijkste organen stroomt bij dames. Maar omdat het bloed vooral naar de organen gaat, worden handen en voeten een beetje vergeten. Zij krijgen minder bloed. Daardoor hebben vrouwen het eerder koud dan mannen."

Vanuit biologisch standpunt ook wel logisch--bij vrouwen moet de baarmoeder het "goed" hebben, terwijl mannen op jacht gingen en dus gevoel in hun vingers moesten houden ivm de fijne motoriek bij bv speerwerpen/boogschieten/etc.
meerdere zakken met zaagsel
Blue
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Blue »

O, en ik snapte al niet waarom ik het elke keer zo koud heb terwijl ik daar voorheen nooit last van had

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Citizen Erased

Bericht door Citizen Erased »

Nate_0 schreef:..mannen op jacht gingen en dus gevoel in hun vingers moesten houden ivm de fijne motoriek bij bv speerwerpen/boogschieten/etc.
Shoot, ben ik toch een wijf :mrgreen: Fijne motoriek, wa's da :whistle:

Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat testosteron de lichaamstemperatuur doet verhogen.. en ik moet zeggen, koud heb ik het zelden meer.
Heb trouwens ook nog een empirische doch weinig wetenschappelijke theorie dat het koukleumen (ook) verklaard kan worden door het feit dat de meeste vrouwen als een soort naaktslak door het leven gaan (weinig isolatie).
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Citizen Erased schreef:
Nate_0 schreef:..mannen op jacht gingen en dus gevoel in hun vingers moesten houden ivm de fijne motoriek bij bv speerwerpen/boogschieten/etc.
Shoot, ben ik toch een wijf :mrgreen: Fijne motoriek, wa's da :whistle:

Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat testosteron de lichaamstemperatuur doet verhogen.. en ik moet zeggen, koud heb ik het zelden meer.
Heb trouwens ook nog een empirische doch weinig wetenschappelijke theorie dat het koukleumen (ook) verklaard kan worden door het feit dat de meeste vrouwen als een soort naaktslak door het leven gaan (weinig isolatie).
Is alleen maar wat ik onthouden heb van een dronken avond met een PhD student biologie, lol.

Maar hoe bedoel je de naaktslak? Ik dacht dat vrouwen juist meer isolatie hadden in de zin van vetweefsel... (Ik zie de vrouwen nu zonder kleding rond kruipen als slakken/rupsen, dit is echt volledig fout voor mijn imaginary eye :lol: )
meerdere zakken met zaagsel
Citizen Erased

Bericht door Citizen Erased »

Nate_0 schreef:Maar hoe bedoel je de naaktslak? Ik dacht dat vrouwen juist meer isolatie hadden in de zin van vetweefsel... (Ik zie de vrouwen nu zonder kleding rond kruipen als slakken/rupsen, dit is echt volledig fout voor mijn imaginary eye :lol: )
Naakt als in: geen lichaamsbeharing. Sommigen halen werkelijk waar a-l-l-e-s weg; zelfs armhaar en wenkbrauwen moeten eraan geloven.
Anon20190516

Bericht door Anon20190516 »

Ja,gadver.ik moet echt geen haren op mijn armen hoor!(benen ook niet btw)
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

Ahh daarom heb ik het haast nooit koud..