Nieuwe chat! Zie dit topic.

Chatkanaal

We houden het simpel, maar afspraken zijn wel handig :)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Chatkanaal

Bericht door Eva »

Er is gisteravond nogal wat mis gegaan op de chat. Dermate ernstig dat we nu een moderator en gewaardeerd forumlid kwijt zijn. We zijn met een groepje enthousiaste mensen begonnen met dit forum op basis van onderling overleg. Soort van democratisch, zeg maar. Misschien ga ik vanaf nu wat minder democratisch worden.

Dit stuk tekst plaats ik overigens geheel op eigen titel; je kunt er andere moderatoren geen verwijten over maken.

En daar zijn we al direct bij de kern van mijn verhaal: het complot. Er schijnt een groep moderatoren/ operators te zijn die verplichtingen opleggen qua humeur. Wel, vergeet dat maar. Er is geen complot en er zijn geen verborgen bedoelingen.
Als iemand in de sores zit mag dat gewoon worden gezegd/ geschreven. Daar is dit forum ook voor, evenals de chat. Daar is dit platform nu juist voor opgezet!

Nu kun je twee dingen doen als iemand anders in de puree zit.
1. Je gaat vertellen dat je het nog veel ellendiger hebt. Is goed. Niets mis mee. Gedeelde smart is halve smart.
2. Je trekt het je aan en probeert de ander een hart onder de riem te steken. Dat kan op vele manieren en soms doet iemand dat op een manier die jij niet zou hebben gebruikt.

We komen dichter bij de kern. Reacties worden door een aantal mensen verkeerd geïnterpreteerd. Als iemand schrijft "Kop op!" dan kun je dat lezen als een aanmoediging om je iets prettiger te voelen. Je kunt ook denken dat er een soort van complot is van mods en/of ops die je verbieden om je rot te voelen.
Wel, dat laatste is klinkklare nonsens.

Maar ik ga een stapje verder. Als je er dan voor kiest om te gaan schelden staan er diverse opties voor je open. Eens serieus praten met een deskundige psych bijvoorbeeld. Maar je bent op T-Nederland niet meer welkom, wat mij betreft.

Voor gedachten en teksten als "Zhij schrijft dit, maar bedoelt dat" is wat mij betreft ook geen plaats meer. Natuurlijk voelt de een zich meer trans dan de ander. Sommigen moeten wel om zich een beetje door dit leven heen te slaan. Laat ze! Jij doet het ook op jouw manier, waar een ander het misschien helemaal niet mee eens is.

Als iemand reageert op een manier die je niet had verwacht (of gehoopt), laat dat dan maar zitten. Negeer die persoon. Er zijn plenty mensen hier die je wel verder kunnen helpen. En die anderen, die je niet mag? Die kom je hopelijk ooit in real life tegen. Dan kun je ze in de oogjes kijken; hoor je hun stem en denk je "Hee... misschien is dit ook wel een goedbedoelend en kwetsbaar mens".

Want kwetsbaar zijn we. Allemaal.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)