Werk

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Nate_0

Re: Werk

Bericht door Nate_0 »

Ik denk dat je voor jezelf het beste de voor en nadelen tegen elkaar op kunt wegen... Gewoon een lijstje maken, of eigenlijk twee naast elkaar. Wat wil je, hoe zou je 40 uur per week het liefst invullen en hoe zou je dat in de praktijk voor elkaar kunnen krijgen of het iig makkelijker voor jezelf maken?

(En nee, ik werk inderdaad zelf niet, maar dat is een gedwongen keuze en ik heb wel eerst een jaar of 4 af en aan bijbaantjes gehad. Zonder uitkering was ik nu nergens geweest... Ik hoop dat ik na de opleiding die ik in september begin ergens parttime aan de gang kan in een omgeving waar ik ook kan functioneren zonder over mijn grenzen te gaan en alle gevolgen vandien terwijl ik wel mijn bijdrage lever aan de maatschappij.)
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik heb ook een uitkering van het UWV maar omdat ik een beetje moe van ze werd en ze verder met rust wilde laten heb ik maar een WAO-uitkering aangevraagd, en gekregen. :?

Ik heb(voorlopig) gelukkig weinig meer met het UWV te maken, maar Iris heeft wel gelijk, als vrijwilliger kan je daar beter wegblijven, als je gezondheid je lief is...
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Iris , dank je voor de informatie .

Mijn vraag " waar ik het allemaal voor doe ' was niet bedoeld ala aankondiging dat ik er maar mee ga stoppen .

Toen ik stopte met mijn opleiding heb ik gewoon alles aangepakt , tot afval sorteren en achter de vuilniswagen lopen toe . Daarna rolde ik in mijn huidige vak en dat doe ik nu al 20 jaar . Binnen mijn transitie raakte ik mijn baan kwijt door een faillissement maar toch had ik binnen 3 maanden weer werk door gewoon weer wat aan te nemen .
En ja dat was oorspronkelijk onder mijn niveau maar wat dan nog ?

Maar tot nu toe mooie reacties en ik ga een discussie zeker niet uit de weg
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Ik denk dat de 'wat dan nog' een vraag is die jezelf zou kunnen stellen. Ik bedoel, je komt op mij over alsof je je niet prettig voelt binnen de baan die je op het moment hebt dus dan is de vraag of 'wat kan ik er aan doen om mee prettiger te voelen binnen mijn huidige baan' of 'waar zou ik wel gelukkig van worden'.

Dat kan dan het niveau zijn want hoewel er niets mis is met onder je niveau werken kan ik me voorstellen dat het wel enige problemen kan opleveren, of het kan de kleding zijn die je verplicht bent te dragen/jezelf niet uit kunnen drukken zoals je zou willen fysiek, of... (en dit zijn natuurlijk voorbeelden maar hé).

Want zoals ik het zie is de juiste baan een beetje een weegschaal en die hoeft voor de een minder in evenwicht te zijn dan de ander maar er zal aan een aantal van je eigen behoeften moeten worden voldaan om er plezier uit te halen, en soms kan datgene dat voor de meeste stress zorgt klein en onbenullig lijken voor jou en/of anderen ... maar dan nog moet je het serieus gaan nemen, want je kunt niet zomaar aan die stress voorbij en in die zin ben ik het wel met Venus eens dat je grenzen op tijd aangeven belangrijk is voordat je overspannen raakt, alleen hoeft dat natuurlijk lang niet altijd stoppen en uitkering of een andere baan te betekenen.

Ik bedoel... ik weet ongeveer hoe mijn weegschaal werkt, hoeveel stress ik van iets krijg en wanneer het te veel is etc en die balans is snel verstoord. Met een hogere opleiding is de kans op een baan die ik aan kan groter, maar een bijbaantje naast mijn studie zorgt tijdens een mindere periode voor zoveel stress dat ik de studie dan niet af kan maken (en die mindere periodes komen vaker en langer als ik niet genoeg 'down time' heb). Dat dus als voorbeeld.
Anon20210626

Als een bijbaantje naast een studie al zoveel stress geeft dat het allemaal lastig wordt heb ik nieuws voor je .

Een baan met verantwoordelijkheid gaat ook best wat stress opleveren ....

Ik heb ooit een baan aangenomen die onder mijn niveau lag , puur montagewerk
Luchtbehandeling heeft geen opleiding maar ontwerp , problemen oplossen inregelen is dat zeker niet
Alles zit er in
Anon20210626

Ik zoek mijn oplossingen hoor . Ik zit 20 jaar in dit vak en ik sta mijn dametje wel
Ik zoek dus geen snelweg naar een uitkering oid

Ik was gewoon nieuwsgierig naar ervaringen van anderen
Anon20180501

Dat ze de lonen maar nog gelijker gaan trekken, liever gelijktrekken...
Anon20180501

Leidt een administratieve transitie tot een loonwisseling, van M naar V en omgekeerd.?
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

De wijze waarop hier door meerderen over het concept "baan" gedacht en geschreven wordt en wat die baan dan kan en/of moet betekenen voor de betrokkene is geheel nieuw voor mij.

Daarom begrijp ik waarschijnlijk een groot deel van de discussie niet goed.

Ik poog te verduidelijken: De relatie werknemer-werkgever is voor mij geheel vergelijkbaar met die tussen bijv. mijn loodgieter of mijn garagehouder en ik. Zij doen iets voor mij wat ik zelf niet kan (of geen tijd voor heb of zin in heb) en in ruil krijgen ze van mij een hopelijk faire vergoeding. Vind ik de vakman of -vrouw te duur dan zoek ik een andere of een beun. Heeft hij geen zin om mijn toilet te ontstoppen of vindt zij het vervangen van de distributieriem beneden haar niveau dan weigeren ze de klus.

Simpel.

Het enige verschil is dat de zakelijke overeenkomst tussen WN en WG vaak van "iets" langere duur is.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Tja Renee... zoals ik aangaf weet ik wat ik wel en niet kan en heb ik in het verleden gewerkt. Als jij beter denkt te weten dan mij wat ik aan kan, mag je het ook gewoon voor jezelf houden natuurlijk, daar zou ik geen problemen mee hebben. Ik weet dat je het niet zo hebt op mensen die niet kunnen werken maar dit gaat me echt een beetje te ver ;)