Second opinion
-
Jannet V
Second opinion
Rare vraag misschien maar heeft er ooit iemand een second opinion overwogen na het krijgen van 'Groenlicht'?
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
-
Nisss
Re: Second opinion
Waarom zou je een second opinion willen? Hele proces duurt al zo lang...
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
-
Jer158
Vraag mij ook af waarom je een second opinion zou willen bij groen licht nota bene. Je krijgt geen groen licht als het team van het VU of elders niet 110% overtuigd bent dat je trans bent, en veel mensen melden zich niet eens aan als ze niet eerst zelf 110% zeker zijn. Ben benieuwd hoe jij de rol van een second opinion in dezen ziet, Jannet?
Hung her from the branches of a mango tree
-
Anon20190501
Ikzelf niet. Maar het was wel zo ongeveer de eerste reactie van mijn moeder na mijn coming out. Dat zoiets dan weer een jaar zou duren was blijkbaar niet belangrijk.
Wanneer je ervan uitgaat dat alle genderteams de WPATH guidelines horen te volgen moet het eindresultaat toch hetzelfde zijn?
Wanneer je ervan uitgaat dat alle genderteams de WPATH guidelines horen te volgen moet het eindresultaat toch hetzelfde zijn?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
Jannet V
De reden waarom ik de vraag stel, zou de antwoorden kunnen sturen. Dus de vraag is gewoon. "Heeft er ooit iemand een second opinion overwogen na het krijgen van 'Groenlicht'?"
Sorry! Later meer.
Sorry! Later meer.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
-
Dieuwertje
Zelf heb ik zo iets van 'de eerste diagnose heb ik zelf al gemaakt'. Dan is de second opinion de diagnose die de psych mag doen.
Dit is toch wat anders dan een fysiek ziektebeeld waarbij ikzelf wel een vermoede kan hebben, maar de eerste diagnose door een arts gedaan wordt.
Dit is toch wat anders dan een fysiek ziektebeeld waarbij ikzelf wel een vermoede kan hebben, maar de eerste diagnose door een arts gedaan wordt.
-
Nate_0
Ik kan me enkel voorstellen dat je een second opinion zou vragen na oranje of rood licht.
Bij groen licht lijkt het me niet nuttig en ik ben ook niet van plan het te doen. Wat de anderen dus al zeggen--op het moment van groen licht ben je al zo ver en zoveel hordes over dat je voor jezelf al donders zo goed weet hoe het zit en wat je wilt. Waarom dan jezelf nogmaals het hele proces door laten lopen?
De enige second opinion die ik me zou kunnen voorstellen is een andere endo met ander behandelprotocol bijvoorbeeld. Maar dat staat los van het groene licht zelf.
Lijkt me dat als je twijfelt je eens heel goed bij jezelf na moet gaan over wat er gaande is... maar het is niet echt iets waar andere artsen per se iets anders mee kunnen? Behandelmogelijkheden zijn redelijk uniform, en de diagnostische middelen ook...
Bij groen licht lijkt het me niet nuttig en ik ben ook niet van plan het te doen. Wat de anderen dus al zeggen--op het moment van groen licht ben je al zo ver en zoveel hordes over dat je voor jezelf al donders zo goed weet hoe het zit en wat je wilt. Waarom dan jezelf nogmaals het hele proces door laten lopen?
De enige second opinion die ik me zou kunnen voorstellen is een andere endo met ander behandelprotocol bijvoorbeeld. Maar dat staat los van het groene licht zelf.
Lijkt me dat als je twijfelt je eens heel goed bij jezelf na moet gaan over wat er gaande is... maar het is niet echt iets waar andere artsen per se iets anders mee kunnen? Behandelmogelijkheden zijn redelijk uniform, en de diagnostische middelen ook...
meerdere zakken met zaagsel
-
Jannet V
Het is geen strikvraag! De vraag is... "Heeft er ooit iemand een second opinion overwogen na het krijgen van 'Groenlicht'?"
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik heb een 'dubbel' traject gehad, dus een soort van 'second opinion' gekregen. Maar wel heel erg ongevraagd!
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
Jannet V
Ik snap dat de vraag heel erg complex is. Daarom herhaal ik hem nogmaals zoals ik de vraag in eerste instantie heb gesteld.
"Heeft er ooit iemand een second opinion overwogen na het krijgen van 'Groenlicht'?"
En om het een beetje eenvoudiger te maken mag je antwoorden met Ja of Nee.
Eventuele toevoegingen zijn daarna welkom. Graag zelfs.
(Nee ik ben niet gek, heb niet gesnoven, gespoten of gedronken en voel me ook niet depressief)
"Heeft er ooit iemand een second opinion overwogen na het krijgen van 'Groenlicht'?"
En om het een beetje eenvoudiger te maken mag je antwoorden met Ja of Nee.
Eventuele toevoegingen zijn daarna welkom. Graag zelfs.
(Nee ik ben niet gek, heb niet gesnoven, gespoten of gedronken en voel me ook niet depressief)