Second opinion

Psychologen en procedures
Anon20210626

Re: Second opinion

Bericht door Anon20210626 »

Op een andere site , voornamelijk travjes , lopen er een aantal die flink twijfelen of ze wel in transitie durven gaan . Twijfelaars dus
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Jer158

Bericht door Jer158 »

Tja, ik ben er ook 22 jaar van overtuigd geweest dat ik niet in transitie zou gaan. Ik vond dat ik het maar moest doen met de kaarten die het leven mij gegeven heeft. Ik moest eerst voor mijzelf de vraag beantwoorden of er een kans was (hoe klein ook) om gelukkig te worden in mijn geboortegeslacht. En toch heb ik nooit getwijfeld dat ik een man ben, veel gelukkiger zou zijn als fysieke man, en veel gelukkiger zou zijn met een transitie, en ben ik voor mijn omgeving altijd een typisch jongetje geweest. Zou mijzelf absoluut niet als twijfelaar klassificeren. :naughty:
Hung her from the branches of a mango tree
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Renée schreef:Op een andere site , voornamelijk travjes , lopen er een aantal die flink twijfelen of ze wel in transitie durven gaan . Twijfelaars dus
'Travjes'? :?

En... ik heb ook vijf jaar getwijfeld over het wel/niet in transitie gaan (en een groot deel van mijn leven net als Jer het gevoel te hebben dat ik me maar moet schikken in mijn lichaam). Kan toch? Dat is niet alleen durven, de sociologische situatie en je supportsysteem spelen er ook een rol in (of iig bij een groot aantal mensen wel). Maar dan nog denk ik niet dat je of het proces in gaat, of aan de groen licht fase toe komt, of een second opinion zou aanvragen.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20210626

De oorspronkelijke vraagstelling was sowieso vaag en dit is wat we er mee kunnen tot er een verduidelijking komt

Daarbij welk groen licht gaat het over ?
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Bij groen licht altijd gas geven! :P
Anon20210626

Travjes? Ja

70 % daar is gewoon travestiet , kleed zich af en toe , helemaal niets mis mee overigens. Echter ' travestiet ' vind ik pas echt een vreselijk woord , vandaar .
Van de overigen gaat het iets verder en een sommigen daarvan overwegen een aanmelding in de hoop uit te vinden wat er met hen aan de hand is . Als daar geen GD uitkomt zijn de meesten vaak zelfs opgelucht en waarom ook niet ? Niet alle rood licht is negatief. Een enkeling zal deze stap gaan maken en het circus uitzitten .

Als je doormag maar toch zelf achteraf niet overtuigd ben , niemand die je dwingt om dan ook de volgende stap te maken
Ik denk dat je de ' second opninion ' ook zelf moet , of zou kunnen maken .

Overigens , niet alles hoeft persoonlijk opgevat te worden aub .....
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Groen licht! Het moment waarop je toestemming krijgt van je behandelaar om door te gaan naar de HRT en voor zover nog nodig de RLE binnen stapt. Een second opinion vraag je aan als je twijfelt aan de diagnose.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Natuurlijk vragen we geen second opinion of zoals Lucas schreef dat "het traject" eigenlijk al de second opinion is. De eerste diagnose hebben de meesten zelf al gesteld.
Maar iedereen hartelijk dank voor de bijdrage.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

Waarom deze topic nou Jannet? ben nu wel heel nieuwsgierig
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Om aan te tonen hoe absurd het traject in elkaar steekt. Jammer genoeg waren er heel weinig echte antwoorden.