sport en transgender zijn

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
mick1984

sport en transgender zijn

Bericht door mick1984 »

Hallo,

Ik doe aan wedstrijds skien.. heb komend wintersiezoen ook een wedstrijd...een leuke en beleangrijke wedstrijd.. maar doe daar nog eme als vrouw.. is denk ook het handigst. ik heb besloten om na de wedstrijd in buitenland in februari of maart pas daar mischien uit de kast te komen.
Ik vroeg me af komen er nog meer sporters hier? En hoe zijn julie der mee om gegaan met uit de kast komen?
Tyler

Re: sport en transgender zijn

Bericht door Tyler »

Ik ben fitness en groepsles instructeur en werk op een sportschool. Ik sport en geef les bij meerdere sportscholen. Ik ben alleen bij mijn eigen sportschool waar ik vast werk in de fitness echt uit de kast en al mijn collega's reageerden super. De klanten weten nog niets maar ik werk daar nog niet zo lang. Op dit moment gaat het ze nog niets aan. Ze merken het wel. De sportschool waar ik zelf al heel lang sport en dat nog steeds doe weet het officieel niet, behalve dat ik een heleboel mensen van daar, zowel personeel als klanten, op facebook heb en ik laatst een interview over mijn trans zijn heb gepost. Dus de meesten daar weten het nu wel. Ik laat het verder gewoon lekker over de tamtam lopen. Tot nu toe is iedereen positief. Niks aan de hand. Ik had me er enorm zorgen om gemaakt maar het verwachtte drama blijft uit gelukkig.
mick1984

Bericht door mick1984 »

cool.. ik zit ook op fitness.. en zit te denken om daar uit de kast te gaamn.. maar als eht me lukt wil ik in februari voor sportschool, skiclub, en collega's uit de kast komen.
Ik fitness al 4 jaar bij de zelfde sportschool. Ik heb eind januari eerst een wedstrijd in buitenland.. en omdat ik anders denk neit mee mag doen.. mogen amar 3 mannen en 3 vrouwen mee doen van mijn skiclub.. en nu hoor ik nog bij de 3 vrouwen en anders.. en het is een kans in me leven die ik wil aan grijpen
Figó

Bericht door Figó »

Ik zit op basketbal in een meidenteam. Ze weten daar niks. Ik vind dat heel moeilijk om te vertellen... Ze weten wel dat ik op meiden val maar dat is natuurlijk heel iets anders. En dat heb ik ze ook niet verteld maar dat weten ze via via waarschijnlijk want zo gaan die dingen vaak. In mijn omgeving weten alleen mn moeder en vriendin het. Ik ga wachten met vertellen tot ik de onderzoeken heb gehad in gent en met de hormonen kan beginnen want dan kom ik er toch niet onderuit :p
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Tyler

Bericht door Tyler »

Ik zou, als je een beetje een band hebt, eerst bij de manager of coach uit de kast komen. Die kan dan misschien een inschatting geven van hoe de rest reageert en je ook ondersteunen in geval van discriminatie.
mick1984

Bericht door mick1984 »

Viggo schreef:Ik zit op basketbal in een meidenteam. Ze weten daar niks. Ik vind dat heel moeilijk om te vertellen... Ze weten wel dat ik op meiden val maar dat is natuurlijk heel iets anders. En dat heb ik ze ook niet verteld maar dat weten ze via via waarschijnlijk want zo gaan die dingen vaak. In mijn omgeving weten alleen mn moeder en vriendin het. Ik ga wachten met vertellen tot ik de onderzoeken heb gehad in gent en met de hormonen kan beginnen want dan kom ik er toch niet onderuit :p
Dat is wel een goeie zo denk ik ook dat als ik aan de testo ben dat ik dan voor de sportclubs enzo uit de kast kom..maar ik weet nog niet. Ik word ook nog niet door iedereen Mick genoemd.. ben ik van de winter wel van plan wat stappen daar in te nemen..
Tyler

Bericht door Tyler »

Alles op z'n tijd.
Paul

Bericht door Paul »

Hey,

ik zit zelf niet op sport, maar ik heb wel een dergelijk dillemma.

Ik wil aan het eind van het jaar gaan beginnen met fitnessen om een beetje spieren te kweken en mijn conditie op te bouwen.
Ik ben nu nog een vrouw, en ik weet ook nog niet wat er in de toekomst gaat gebeuren, maar als het allemaal door gaat, ga ik mogelijk wel voor een transitie. Dat weet ik nu nog niet zeker. Dus ja, als ik ga starten bij die fintnessclub, hoe stel ik me daar dan voor?
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik ben bij mijn sportvereniging nog niet uit de kast, mede doordat ik dat samen met mijn dochter doe. Gelukkig doe ik een sport waarin geen onderscheid wordt gemaakt tussen mannen en vrouwen. We hadden dit weekend een workshop op een festival waar ook een trans aan mee deed. Ik heb haar niet gesproken, maar ook geen opmerkingen daar over gehoord.
Irene
Paul

Bericht door Paul »

Vraagje aan Irene: wat voor sport doe je?
Ik ben nog aan het oriënteren wat ik precies wil doen namelijk :)