verkiezingen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Nate_0

Re: verkiezingen

Bericht door Nate_0 »

Rikki schreef:Ik denk het wel Nate,want ik weet nog steeds niet over wie Eva het heeft
Vera Bergkamp denk ik, de nummer 6 van D66... (maar zeker niet de enige vrouw die een nummer 6 op de lijst bekleedt).

Ik ben zelf overigens niet zo van het stemmen gebaseerd op een of twee issues... maar goed, de partij die met het meest aan spreekt is de fictionele partij tegen de burger dus ehh...
meerdere zakken met zaagsel
Emma1981

Bericht door Emma1981 »

Had via de twitter dit artikel ook nog onder ogen gekregen.
http://www.folia.nl/opinie/108244/op-zn ... mer-deel-i

Zelf stem ik altijd al op D66, en nu deze keer de trans kant een wat belangrijkere rol speelt voor mij veranderd dat gelukkig niet echt.
Anouk

Bericht door Anouk »

De nummer 48 op de kieslijst van het CDA ,Rogier Havelaar zet zich in voor LHBT-belangen.
Voor transgenders specifiek over het transitieverlof en de zorgvergoedingen voor onze behandeling.

https://www.transgenderinfo.nl/cda-vraa ... ee-praten/
Nothing changes as everything changes
Anon20190516

Bericht door Anon20190516 »

Dan zit Eva idd verkeerd..ik stem niet op d66 en ook niet op de cda
Alice

Bericht door Alice »

laura2016 schreef:
Alice schreef:Ik heb moeite met de voorgestelde kandidaten.

Sophie Schers van GroenLinks, 35 op de kieslijst
Corinne van Dun van D66, 45 op de kieslijst
Rhianne Gralike van 50Plus, 35 op de kieslijst

Je stemt dan op kandidaten die niet in de Kamer zullen verschijnen maar je versterkt wel een politieke partij.
Wil je echt op GroenLinks, D66 of op de 50Plus Partij stemmen???

Een van de weinige Kamerleden waarvan je merkte die van transgenderproblematiek kennis heeft en er ook aan wil werken om die te verbeteren is,
Pia Dijkstra staat op 4 van de D66 kieslijst.
Dank voor je reactie,
Je vraagt eerst of ik echt op één van deze partijen wil stemmen en vervolgens noem je de beste kandidaten volgens jou, die ook van één van de door genoemde partijen is ? En waarom zou je niet op één van deze partijen kunnen stemmen, los van het feit of ze wel of geen 'transgender'kandidaten op de lijst hebben staan ?
Het was niet mijn bedoeling om advies te geven om op Mw. Dijkstra te stemmen maar wel dat zij een van de weinige was die zich positief en dwingend liet horen in de Kamer over genderproblematiek.
Ieder moet zelf in overweging dat een stem op haar ook een stem op de partijpolitiek van haar partij is en of dit het waard is.
Een ander die zich eerder ook heel positief liet horen is Mw. Thieme.

Overigens op die site van Transvote 2 personen hebben nu zitting in de 2Kamer voor de andere 8 lijkt, mij, de kans dat zij daarin komen niet groot.

Waarom ik niet op een van die 3 partijen zou stemmen?
Ik denk niet dat het juist is dat hier, op dit forum, mijn mening over die partijen ventileer.
–men zou zich gekwetst kunnen voelen en dat willen we niet-
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Op FB heeft Platform Transgender Info een overzicht geplaatst. Dat is weliswaar een besloten groep maar dat is te regelen.

Ennuh Rikki, ik vrees dat je gelijk hebt. Ik heb natuurlijk wel een focus op die partij ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Deze keer serieus:

Ik hou mijn stem. Ik geef mijn stem niet weg aan een ander. Zoals gewoonlijk, ik ga geen (al dan niet karmische) verantwoordelijkheid dragen voor de puinhoop die zich -ongetwijfeld en ongeacht- aanstalten maakt in de harten van vertegenwoordigers die mij nooit kunnen vertegenwoordigen.

Héhé eindelijk een volzin uit mijn toetsenbord gekregen.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb