ik had een korrte vraag. ik wil echt heel graag een man zijn en ik bedoel er niks mee maar wil gewoon ook het bijbehorende geslachtsdeel zo snel mogelijk als kan!
Ik vroeg me af of er hier boys zijn die zich al hebben laten opereren en me kunnen zeggen of het wat gevoel betreft net als een biologische man is? ik fantaseer er dagelijks over en wil echt heel graag. pas dan zal ik me echt man voelen
Operatie
-
Mr.X
Re: Operatie
Hey Kevin. Allereerst, ik denk niet dat wij als FtM's ooit kunnen zeggen of het net zo voelt als een biologische man ervaart. Want dat gevoel kennen we allemaal niet. En dat gevoel varieert vast ook per biologische man.
Dat gezegd, vele mannen rapporteren wel een goed gevoel, zowel bij de meta (kleine penis) en phallo (normale penis) operatie. Overigens is het gevoel bij de meta vaak wat beter, omdat daar gebruik wordt gemaakt van de eigen gegroeide neopenis (kort gezegd, door testo groeit de clitoris, en wordt het een kleine penis. Bij de meta operatie wordt deze losgemaakt van de labia, zodat hij iets groter wordt en meer vrijliggend is). Bij de phallo wordt de vergrote clitoris ingebouwd in de basis van de penis, en worden zenuwen verbonden tussen dit, en de phallo. Gevoel krijg je dan na een jaar of wat, of niet.
Dat gezegd, vele mannen rapporteren wel een goed gevoel, zowel bij de meta (kleine penis) en phallo (normale penis) operatie. Overigens is het gevoel bij de meta vaak wat beter, omdat daar gebruik wordt gemaakt van de eigen gegroeide neopenis (kort gezegd, door testo groeit de clitoris, en wordt het een kleine penis. Bij de meta operatie wordt deze losgemaakt van de labia, zodat hij iets groter wordt en meer vrijliggend is). Bij de phallo wordt de vergrote clitoris ingebouwd in de basis van de penis, en worden zenuwen verbonden tussen dit, en de phallo. Gevoel krijg je dan na een jaar of wat, of niet.
-
Ender
- Transgender
hey Kev,
heb zelf nog geen operaties gehad. maar van wat ik heb begrepen, is dat het nooit wordt zoals een biologische man. hooguit kent je clitoris wat lengte, maar echt als een penis zal het nooit worden.
dat terzijde, je moet je echt je "man" laten voelen niet laten afhangen van wat er in je broek zit. dat zit in je kop. borsten weg is (naar mijn gevoel) al heel wat! niet?
heb zelf nog geen operaties gehad. maar van wat ik heb begrepen, is dat het nooit wordt zoals een biologische man. hooguit kent je clitoris wat lengte, maar echt als een penis zal het nooit worden.
dat terzijde, je moet je echt je "man" laten voelen niet laten afhangen van wat er in je broek zit. dat zit in je kop. borsten weg is (naar mijn gevoel) al heel wat! niet?
-
Nate_0
Not to mention dat er ook biologische mannen zijn met min of meer de grootte van de meta. Maar inderdaad, man zijn is meer wat er tussen je oren zit dan wat er tussen je benen zit....
meerdere zakken met zaagsel
-
Nathan90
En uitgaan van een perfect resultaat geeft vooral veel kans op tegenslag en verdriet. Een phallo zal nooit functioneren als een biologische penis, erectieprotheses werken half en stijf wordt 'ie immers niet uit zichzelf. Bij een meta is dat wel mogelijk maar weet je niet zeker of je genoeg lengte hebt om staand te plassen tot je tegen de operatie aan zit en je hebt inderdaad een micropenis (hoewel, inderdaad, er ook biologische mannen zijn met een micropenis).
En mee eens dat mannelijkheid niet in je broek zit, hoewel dat soms lastig te geloven is, gezien de grappen/opmerkingen die cismannen daar ook richting elkaar over maken.
Verder trouwens, Kevin, ik wil je niet deprimeren. Maar behalve als je zelf een grote zak met geld hebt, is 'zo snel mogelijk' helaas wel een ruim meer jaren plan.
En mee eens dat mannelijkheid niet in je broek zit, hoewel dat soms lastig te geloven is, gezien de grappen/opmerkingen die cismannen daar ook richting elkaar over maken.
Verder trouwens, Kevin, ik wil je niet deprimeren. Maar behalve als je zelf een grote zak met geld hebt, is 'zo snel mogelijk' helaas wel een ruim meer jaren plan.
-
Anon20180311
Hoi Mannen,
Zoals jullie idd al weten, kende ik de meta operatie ( groei der neo-penis, staande kunnen plassen, idd met kleine natuurlijke erectie
, maar onvoldoende der penetratie
en met behoud van de vaginaspier) .
Ik wil hier zeker nog op reageren ( maar moet nu naar de bakker). Zwijgen is hier geen goud!. Ik kom hier later zeker op terug ( Sorry, ik hou persoonlijk
niet van lange berichten, maar het zal toch een lang bericht worden/ eventueel, in twee delen).
@ Mr.x, Nathan, Nate, Ender, ik ben het volledig met jullie eens.
Grtz Nick
Zoals jullie idd al weten, kende ik de meta operatie ( groei der neo-penis, staande kunnen plassen, idd met kleine natuurlijke erectie
Ik wil hier zeker nog op reageren ( maar moet nu naar de bakker). Zwijgen is hier geen goud!. Ik kom hier later zeker op terug ( Sorry, ik hou persoonlijk
@ Mr.x, Nathan, Nate, Ender, ik ben het volledig met jullie eens.
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
.
-
kevin1989
Bedankt allemaal voor zover, ik wacht het antwoord van nick nog even af! Heb in ieder geval genoeg stof om over na te denken.
-
Anon20180311
Hoi Kevin,kevin1989 schreef:ik had een korrte vraag. ik wil echt heel graag een man zijn en ik bedoel er niks mee maar wil gewoon ook het bijbehorende geslachtsdeel zo snel mogelijk als kan!
Ik vroeg me af of er hier boys zijn die zich al hebben laten opereren en me kunnen zeggen of het wat gevoel betreft net als een biologische man is? ik fantaseer er dagelijks over en wil echt heel graag. pas dan zal ik me echt man voelen
Zoals meerdere lotgenoten (Trans-jongens/trans-mannen) hier al min/meer reeds een beetje te kennen gaven, het gevoel der biologisch penis zullen wij nooit kennen.
En het is Idd. zo: Nog de meta/fallo -operatie, kan en zal nooit kunnen functioneren als een "gezonde/normale" bio-penis (Biologische). Door o.a., het gebrek/gemis aan de nodige natuurlijke functionerende teelballen, zwellichamen, de vele bloedvaten, enz,........... Wat zo snel mogelijk, de nodige operaties willen betreft ( wilden we, eigenlijk allemaal een beetje toch): Ken a.u.b. voldoende geduld Kevin. Je zal er, jammer genoeg nog veel nodig hebben ( Geloof me).
Met andere woorden, leg je lat der operatieve, hormonale verwachtingen en ..........snelheid der persoonlijk genomen/gekozen traject niet te hoog
Gelukkig kent deze vraag, ook nog een andere kant. De mindere algemene, de individuele persoonlijke kant
Persoonlijk, ken ik twee lotgenoten die geen meta/fallo operatie kennen/willen. Maar die persoonlijk perfect kunnen leven als trans- man. Idd. wat in je broek zit, ziet niemand. De beide lotgenoten kenden wel, de borst -( Voor mij en velen onder ons, de belangrijkste operatie) en de buik-operatie.
Daarnaast ken ik twee persoonlijke goeie vrienden
Als laatste v.b. Ken ik twee vrienden met de fallo-operatie. De beiden kennen de arm fallo. Eentje met erectieprothese en eentje er zonder. De beiden kennen een afzonderlijk verhaal der al dan niet tevredenheid.
Waarom ik deze v.b. neerzet, zal straks meer duidelijkheid brengen. In mijn eigen persoonlijke ervaringen der meta-operatie (
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
.
-
Citizen Erased
Ook als je zelf wilt betalen wordt je niet geholpen zonder meerjarentraject hoor (dwz groen licht na RLE), of dat nu NL of buitenland betreft (ik was nl best bereid dat te doen).Nathan90 schreef:Verder trouwens, Kevin, ik wil je niet deprimeren. Maar behalve als je zelf een grote zak met geld hebt, is 'zo snel mogelijk' helaas wel een ruim meer jaren plan.
Of het zoals een biologische man zal voelen vind ik een beetje een ongelukkige vraag.. dat is het hele punt, we zijn geen biologische mannen, dus hoe dat te beoordelen? Een clitoris schijnt meer zenuweinden te hebben dan een penis. Dus met een meto-operatie zit je qua gevoel wel goed. Phallo hoor je zoveel verschillende verhalen over.
Uiteindelijk vind het grootste gedeelte van de geiligheid zich af in je bovenkamer. Er zijn bv mensen die hands free kunnen klaarkomen. Ik bedoel maar he.
Oh, en: "pas dan zal ik me echt man voelen".. me dunkt dat dat gevoel er al wat eerder zal zijn. Ik heb zelf jarenlang transitie uitgesteld omdat het toch nooit "echt" zou worden. Verloren jaren. Schijnt bij het acceptatieproces te horen, maar toch. Je gaat geen bio-man worden. Als je dat niet onder ogen kunt zien vrees ik dat het niet heel veel uitmaakt welke operatie je kiest; het resultaat zal blijven knagen.
-
Nathan90
Is met een grote zak geld naar grote chirurgen in het buitenland gaan geen optie dan? Zolang je het niet terug hoeft van je verzekering moet dat in principe mogelijk zijn toch?
(puur de operaties gaat het over dan eh, legaal hormonen in NL en naam etc aanpassen hier is natuurlijk een ander verhaal)
(puur de operaties gaat het over dan eh, legaal hormonen in NL en naam etc aanpassen hier is natuurlijk een ander verhaal)