Dit is een verfrissende manier om ernaar te kijken, thanks! nu moet ik ergens haast lachen als ik volgende keer de theedoek pak : DCitizen Erased schreef: Wil je wel één tip geven: jij bent man en dus is alles wat je doet mannelijk (borden wassen en afdrogen incluis, al is het met een roze doek)
Leven met mannen
-
Arthas
Re: Leven met mannen
-
Anon20190516
Eva,wat betreft je opmerking over poetsen en schoonmaken.....ik ken vrouwen nu en in het verleden,waar het een enorme bende in huis is,dus wat dat betreft heeft poetsen en opruimen niet direct iets te maken met man of vrouw zijn.
Rikki
Rikki
-
Anon20230219
- Voornaamwoorden: zij/haar
Euh nee heeft niks met man of vrouw zijnde te maken, als ik vroeger zag hoe schoon het bij mijn vader in huis was, nou daar kon mijn moeder nog wat van leren maar mijn moeder zei altijd...ik leef niet om de hele dag te poetsen en te boenen..doe ook graag andere dingen.Rikki schreef:Eva,wat betreft je opmerking over poetsen en schoonmaken.....ik ken vrouwen nu en in het verleden,waar het een enorme bende in huis is,dus wat dat betreft heeft poetsen en opruimen niet direct iets te maken met man of vrouw zijn.
Rikki
Ze hield het gewoon goed bij voor ons maar niet in het overdrevene
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Dat was inderdaad maar als voorbeeld, Rikki. Sterker nog, één van de dames van wie ik zoiets zou kunnen verwachten is in de verste verte niet jn staat ook maar enige vorm van orde in haar woning te brengen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Nate_0
lekker on topic....Eva schreef:Dat was inderdaad maar als voorbeeld, Rikki. Sterker nog, één van de dames van wie ik zoiets zou kunnen verwachten is in de verste verte niet jn staat ook maar enige vorm van orde in haar woning te brengen.
meerdere zakken met zaagsel
-
Anon20180311
Hihi Eva,Eva schreef:Ik vrees dat ik het bovenstaande maar al te goed begrijp. Niet lang geleden zat ik met een aantal dierbaren in een ijssalon. Ik morste ijs op mijn jas en een van de vrouwelijke leden van het gezelschap riep lachend "Het is nét een échte vrouw!". Zij heeft mij nooit in de gedaante van een man kunnen zien maar ziet mij desondanks niet als een 'echte' vrouw.Citizen Erased schreef:Ik kom uit een echte wijvenfamilie, dus kan je met dit vraagstuk in principe niet helpenWil je wel één tip geven: jij bent man en dus is alles wat je doet mannelijk (borden wassen en afdrogen incluis, al is het met een roze doek), maak jezelf niet gek want die 'strijd' ga je nooit winnen: voor sommigen (man óf vrouw) zal je simpelweg bewust of onbewust nooit een "echte" man worden, niet met een baard, niet met een sixpack, niet met een pik en ook niet als je je voortaan permanent met een tractor voortbeweegt en in een raceauto-ledikant gaat pitten.
Dat klinkt behoorlijk negatief, maar realiseer je dat de onzekerheid bij hen waarschijnlijk nog groter is..
Misschien ben ik (zijn wij?) er zelf medeschuldig aan. Gisteren was ik nogal aan het poetsen en dweilen en betrapte mezelf op de gedachte dat ik dit vaker en zorgvuldiger zou moeten doen. Om te voorkomen dat bezoek stiekem in het achterhoofd zou denken "Zie je wel? Niet schoon hier. Het blijven tóch mannen!". Stom. Ongelooflijk stom. Ik weet het.
Bij mij persoonlijk thuis, was het eerder van: " Proper hier zeg, je ziet dat toch, dat je vroeger een vrouwe was!" .
Nu heb ik een vrouwtje
En nu durven ze zeggen ( vooral de buurvrouwtjes), tegen mijn vriendin : " Maar jij hebt nogal sjans ( geluk) hé, met zo'n vent in huis!"
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
.
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
-
Alexandra
Ik voel me altijd beter met mannen om mij heen... voel ik me juist vrouwelijker door. Dus ja, het zal best omgekeerd ook zo zijn voor ftm.
Vind mannen ook veel eerlijker en makkelijker. Minder zeuren, minder geniepig, minder sneaky etc. etc. als je wat vraagt aan een man krijg je meestal meteen een duidelijk antwoord. Soms wel prettig!
Vind mannen ook veel eerlijker en makkelijker. Minder zeuren, minder geniepig, minder sneaky etc. etc. als je wat vraagt aan een man krijg je meestal meteen een duidelijk antwoord. Soms wel prettig!
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
-
Minne
Ik voel het juist omgekeerd, dat vrouwen veel meer pushen om te bewijzen dat ik geen vrouw ben, en mannen er niet te veel woorden aan vuil maken en me gewoon accepteren zoals ik ben. Ik ben niet super mannelijk op veel 'oppervlakkige' onderdelen(ik ben niet geïnteresseerd in voetbal en auto's maar wel in mode, dat soort dingen)maar in de omgang juist wel, en ik merk dat mannen dat veel sneller oppikken en accepteren dan vrouwen, dat ik in de dagelijkse omgang gewoon 1 van hun ben, terwijl vrouwen dan in de war raken en heel opzichtig over ongesteldheid en gevoelens gaan praten terwijl ze dat met een 'gewone' man niet zouden doen. Of dat ik bijvoorbeeld een roze muts draag en ze dan zeggen 'heb je een identiteitscrisis ofzo?' terwijl...neuh, het is gewoon een leuke muts en hij was in de uitverkoop. Bij mannen heb ik het idee dat ik me niet hoef te bewijzen, vrouwen lijken me steeds te willen uitlokken om me te bewijzen. Typisch hoe dat per persoon verschilt!
-
Arthas
Oh dat is inderdaad wel bijzonder! Nou ga ik in het dagelijks leven niet veel om met vrouwen op dit moment in mijn leven, naast mijn moeder en mijn zus dan. Maar misschien zou ik hetzelfde wel hebben, ligt waarschijnlijk ook wel aan het soort vrienden/vrouwen die je om je heen hebt.Minne schreef:Ik voel het juist omgekeerd, dat vrouwen veel meer pushen om te bewijzen dat ik geen vrouw ben, en mannen er niet te veel woorden aan vuil maken en me gewoon accepteren zoals ik ben. Ik ben niet super mannelijk op veel 'oppervlakkige' onderdelen(ik ben niet geïnteresseerd in voetbal en auto's maar wel in mode, dat soort dingen)maar in de omgang juist wel, en ik merk dat mannen dat veel sneller oppikken en accepteren dan vrouwen, dat ik in de dagelijkse omgang gewoon 1 van hun ben, terwijl vrouwen dan in de war raken en heel opzichtig over ongesteldheid en gevoelens gaan praten terwijl ze dat met een 'gewone' man niet zouden doen. Of dat ik bijvoorbeeld een roze muts draag en ze dan zeggen 'heb je een identiteitscrisis ofzo?' terwijl...neuh, het is gewoon een leuke muts en hij was in de uitverkoop. Bij mannen heb ik het idee dat ik me niet hoef te bewijzen, vrouwen lijken me steeds te willen uitlokken om me te bewijzen. Typisch hoe dat per persoon verschilt!
-
henriette
Mijn moeder was een sloddervos. Dus troost je, er zijn ook slordige cisvrouwen.Eva schreef: Gisteren was ik nogal aan het poetsen en dweilen en betrapte mezelf op de gedachte dat ik dit vaker en zorgvuldiger zou moeten doen. Om te voorkomen dat bezoek stiekem in het achterhoofd zou denken "Zie je wel? Niet schoon hier. Het blijven tóch mannen!". Stom. Ongelooflijk stom. Ik weet het.