2e ronde laserontharing

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Alexandra

Re: 2e ronde laserontharing

Bericht door Alexandra »

Ylse schreef: @Alexandra, op het gevaar af dat ik ook een ban krijg, maar waar maak je je druk om? Je vind 4 dagen te lang om niet te scheren en vervolgens vertel je doodleuk dat je om de drie dagen scheert en dan met 1 haal de boel er weer af hebt. Wat maakt die ene extra dag dan nog uit? Dan doe je toch een sjaaltje om je gezicht ofzo?

Enniewee, ik zal er wel niks van snappen.......
:) Het duurt 3 dagen voordat ik voelbare kleine stoppeltjes krijg, en ruim 5 dagen voor de haar lang genoeg is voor elektrolyse pincet... en op dat moment worden de haren ook visueel zichtbaarder. Weet niet.. vind het vervelend om het dan door te laten groeien. Ja, misschien heb je deels gelijk... maar ik heb er geen zin meer in. Genoeg pijn gehad, en ik raak af en toe in paniek als ik een uur stil lig. :(
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
epvanbeveren

Bericht door epvanbeveren »

Vandaag mijn twee uurige behandeling gehad, alweer bijna 35 uur in zijn totaal (20 behandelingen) en ruim 2000 dollar, word hier niet vergoed. Eerst begonnen met laser behandelingen (9 behandelingen en 4250 dollar) welke alle donkere haren weg haalde.

Volgens de jonge dame die het electrolysis doe, maken we redelijk vooruitgang, en gaan we nu ook met de nek beginnen. Ik scheer drie dagen voor de behandeling niet, en kan al verschil zien en voelen met het begin. Behandelingen van twee uur is het langste wat ik kan volhouden, en dit doen we weekselijks, elke woendsdag. Gezellig niet waar. :)

Afijn ik ben benieuwd naar hoe lang het meestal duurd eerdat je echt niet meer hoeft te scheren. muv een paar haartjes. Oh ja, ik ben anderhalve jaar op HRT.
Danielle

Bericht door Danielle »

Vorig jaar ben ik ook voor een nieuwe verwijzing geweest. Toen waren ze bij het maken van de afspraak vergeten te zeggen van het niet scheren. Gelukkig had ik zelf de sjoege om vanaf de dag ervoor niet te scheren. In elk geval was een brief met schetsje van de arts genoeg, foto's zijn er niet gemaakt.
epvanbeveren schreef:Vandaag mijn twee uurige behandeling gehad, alweer bijna 35 uur in zijn totaal (20 behandelingen) en ruim 2000 dollar, word hier niet vergoed. Eerst begonnen met laser behandelingen (9 behandelingen en 4250 dollar) welke alle donkere haren weg haalde.
$ 450 voor een laserbehandeling? Tjeempie, wat een bedrag. Ik betaal hier, ook bij een commerciële kliniek, €160 en voor twee tientjes extra schieten ze mijn decolleté ook even mee.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

Dat "niet scheren"vind ik eigenaardig. Ik heb net als instructie meegekregen om me de ochtend van elke behandeling zorgvuldig te scheren.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
JustMe

Bericht door JustMe »

Hoi Sigrid, ze heeft het hier over eletrolyse ipv laserbehandeling

Kan wellicht ook het prijs verschil verklaren...
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

Oops, my bad...
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
epvanbeveren

Bericht door epvanbeveren »

Inderdaad voor laser behandeling wel van te voren scheren.

Bij electrolyses​ 3 dagen niet scheren.
Ilse

Bericht door Ilse »

Danielle schreef:....... In elk geval was een brief met schetsje van de arts genoeg, foto's zijn er niet gemaakt.
Wat Danielle omschrijft, was bij mij in januari dit jaar ook voldoende. Geen foto's gemaakt, enkel het schetsje van de endo.

Daarnaast had ik ook een onderbouwing meegenomen van mij huidtherapeute en die aan de mijn endo laten lezen.
Deze onderbouwing hebben we ook bij de nieuwe aanvraag gevoegd en inmiddels alweer een nieuwe machtiging binnen.
Groetjes,
Ilse