Graag zelfs Ilona...Ik krijg binnenkort dat wetenschappelijke stuk toegestuurd en dan zal ik het hier wel posten als dat mogelijk is.
Transgender en autisme
-
Anon20180501
Re: Transgender en autisme
-
Noah1980
Kun je hier bestanden toevoegen? De stukken zijn namelijk in pdf. Zo kreeg ik ze namelijk gestuurd.
I exist as i am, that is enough.
-
Venusss
- Voornaamwoorden: Vrouw
Je kunt het tijdelijk uploaden bij wetransfer. Dat linkje kan je hier plaatsen
-
Fran
Je mag ze me ook mailen, dan kan ik ze plaatsen.Ilona schreef:Kun je hier bestanden toevoegen? De stukken zijn namelijk in pdf. Zo kreeg ik ze namelijk gestuurd.
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
-
Noah1980
Dat is goed, het zijn drie stukken, waarheen?Draakje schreef:Je mag ze me ook mailen, dan kan ik ze plaatsen.Ilona schreef:Kun je hier bestanden toevoegen? De stukken zijn namelijk in pdf. Zo kreeg ik ze namelijk gestuurd.
I exist as i am, that is enough.
-
Fran
https://wetransfer.com/downloads/e75d58 ... 843/13a0c0
Hier kun je de stukken downloaden. Ze zijn een week beschikbaar.
Hier kun je de stukken downloaden. Ze zijn een week beschikbaar.
- Vanaf 4 mei Androgel
-
Anon20230219
- Voornaamwoorden: zij/haar
gedownload en ga ze op mijn gemak eens doornemen...
-
Erin
Interessant onderwerp. Ik heb ook de bestanden even binnen gehaald en zal het later eens door lezen.
Tijdens m'n diagnosefase bij de VU hebben we het ook over autisme gehad. Uit de testen kwam bij mij wel naar voren dat ik wat kenmerken ervan heb maar niet voldoende voor een "etiketje". Blijkbaar heeft (bijna) iedereen wel een kenmerk hiervan en hoeft dat niet een probleem te zijn.
Als ik naar mijn verleden kijk heb ik vroeger ook weinig sociale contacten gehad op momenten dat dit wel belangrijk was voor m'n ontwikkeling. Ik kan me voorstellen dat dit gevolgen heeft gehad voor m'n sociale ontwikkeling zodat er gedrag is ontwikkeld wat ook bij (echte) autisme voorkomt en daardoor de testen bij de VU een vertekend beeld gaven.
Sinds ik m'n genderdysforie meer accepteerde, zijn m'n sociale contacten (en vaardigheden) wel beter geworden.............. het zou dus met elkaar te maken kunnen hebben.
Tijdens m'n diagnosefase bij de VU hebben we het ook over autisme gehad. Uit de testen kwam bij mij wel naar voren dat ik wat kenmerken ervan heb maar niet voldoende voor een "etiketje". Blijkbaar heeft (bijna) iedereen wel een kenmerk hiervan en hoeft dat niet een probleem te zijn.
Als ik naar mijn verleden kijk heb ik vroeger ook weinig sociale contacten gehad op momenten dat dit wel belangrijk was voor m'n ontwikkeling. Ik kan me voorstellen dat dit gevolgen heeft gehad voor m'n sociale ontwikkeling zodat er gedrag is ontwikkeld wat ook bij (echte) autisme voorkomt en daardoor de testen bij de VU een vertekend beeld gaven.
Sinds ik m'n genderdysforie meer accepteerde, zijn m'n sociale contacten (en vaardigheden) wel beter geworden.............. het zou dus met elkaar te maken kunnen hebben.
Groetjes
Elise
Elise
-
Mr.X
Ook interessant, een review naar comorbiteit tussen transgender en het autism spectrum: http://theses.gla.ac.uk/5755/1/2014SmithADClinPsy.pdf
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Interessante stukken. Dus bedankt voor het delen van deze informatie.
Een aantal fragmenten uit het boek "Niet ongevoelig" van Henny Struik, waarover ik eerder schreef, kwam ik nog tegen. Daarin staan dingen die ook in mijn situatie spelen. Het is hier (tijdelijk) te downloaden. Als het bestand niet meer beschikbaar is en iemand het alsnog wil lezen; stuur dan even een privébericht met een E-mailadres waar het naartoe kan.
Een aantal fragmenten uit het boek "Niet ongevoelig" van Henny Struik, waarover ik eerder schreef, kwam ik nog tegen. Daarin staan dingen die ook in mijn situatie spelen. Het is hier (tijdelijk) te downloaden. Als het bestand niet meer beschikbaar is en iemand het alsnog wil lezen; stuur dan even een privébericht met een E-mailadres waar het naartoe kan.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.