Komende zaterdag en de vrijdag en zaterdag daarop , speel ik een rol in een musical-achtig iets . Het betreft een locale versie van The Passion en vertolk daarin de rol van Judas
1 reden is dat ik wel lekker kan zingen en de andere reden is dat op ons koor het aantal mannen niet zo heel groot is
Toen ik hiervoor gevraagd werd , had ik wel enige bedenkingen maar ik heb besloten het toch te doen . De invulling is wel een issue geworden
In het begin had de regisseur er best moeite mee dat ik me daarin als vrouw manifesteerde en daarbij een beetje apart van de rest . Zij wilde wel eenheid ,maar we hebben een mooi compromis gevonden . Judas is toch al een aparteling en dus maakt het eigenlijk niets uit .
Deze rol van Judas was dus wel de enige 'mannenrol ' die ik had willen en dus ook had kunnen doen . Eigenlijk wil ik nooit meer terug en het was even confronterend
Maar er kwam wel gewoon een vraag op
Zou je in rol , een toneelspel , musical nog een rol in je geboorte geslacht doen ?
en waarom wel of niet?
theater
-
Mr.X
Re: theater
Goede vraag met voor mij een simpel antwoord: Nee.
Reden: Ze zouden een cisman ook niet vragen om nog een vrouw te spelen (tenzij daar een specifieke reden voor was). En ook omdat ik nu in de luxe leef dat niemand hier van mijn verleden weet. Mensen zouden msischien toch vragen gaan stellen als ik dat soort rollen zou aanvaarden. Daar komt nog bij dat het compleet verkeerd zou voelen voor mij. Zelfs toen ik nog niet wist wat er met mij aan de hand was, wilde ik al niet vrouwelijke rollen doen. Ook in games was ik altijd man, en een vrouwelijk character paste niet, en maakte alles gewoon minder leuk. Ik zou een vrouwelijke rol dus ook gewoon niet leuk vinden om te doen.
Maar goed, ik doe de wereld een gunst door gewoon helemaal niet te toneelspelen/zingen xD
Reden: Ze zouden een cisman ook niet vragen om nog een vrouw te spelen (tenzij daar een specifieke reden voor was). En ook omdat ik nu in de luxe leef dat niemand hier van mijn verleden weet. Mensen zouden msischien toch vragen gaan stellen als ik dat soort rollen zou aanvaarden. Daar komt nog bij dat het compleet verkeerd zou voelen voor mij. Zelfs toen ik nog niet wist wat er met mij aan de hand was, wilde ik al niet vrouwelijke rollen doen. Ook in games was ik altijd man, en een vrouwelijk character paste niet, en maakte alles gewoon minder leuk. Ik zou een vrouwelijke rol dus ook gewoon niet leuk vinden om te doen.
Maar goed, ik doe de wereld een gunst door gewoon helemaal niet te toneelspelen/zingen xD
-
Maximus1991
hmm, het is heel wat anders als dat Neil Patrick Harris, de ubergay, alleen maar rollen aanneemt als super hetero-vrouwenjager, maar toch moet ik daar aan denken bij deze vraag...
Uhm, zolang het onbetaald is zou ik het niet eens overwegen... want wat haal ik er dan uit om weer terug te gaan in dat voor mij negatieve gevoel?
Verder zou het wel een hele leuke, niet denigrerende rol, moeten zijn, wil ik JA zeggen op die vraag. Waarschijnlijk steek ik zo ongeveer m'n middelvinger op en zeg: No fucking way! zoek maar een ander...
uitzondering misschien Carnaval, "na" mn transitie, als DragQueen ofzo, dan zou ik dat MISSCHIEN voor de gein doen...
Uhm, zolang het onbetaald is zou ik het niet eens overwegen... want wat haal ik er dan uit om weer terug te gaan in dat voor mij negatieve gevoel?
Verder zou het wel een hele leuke, niet denigrerende rol, moeten zijn, wil ik JA zeggen op die vraag. Waarschijnlijk steek ik zo ongeveer m'n middelvinger op en zeg: No fucking way! zoek maar een ander...
uitzondering misschien Carnaval, "na" mn transitie, als DragQueen ofzo, dan zou ik dat MISSCHIEN voor de gein doen...
-
Jer158
Nu pre-HRT zou ik het absoluut niet overwegen. Heb er altijd al moeite mee gehad. Misschien als er ooit een moment komt dat ik volledig pass en een baard hebt (bij wijze van, zodat ik i.i.g. niet meer als vrouw gezien dan worden) en minder dysforisch ben, dat ik het dan zou overwogen, maar de kans is aanzienlijk dat ik het zelfs dan niet zou doen.
Hung her from the branches of a mango tree
-
Cait
Zou totaal ongeloofwaardig zijn en zou het nooit kunnen en willen doen. Zoals gezegd door mr X. Vraag je ook niet aan cis toch
-
Janice
Als Judas gecast, hadden ze je niet een meer plezierig karakter kunnen geven.
-
Jannet V
Nee! Omdat ik weet hoe ik me in kan leven en dan komen er herinneringen boven waar ik niet op zit te wachten voor een publiek.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
-
Anon20180311
Hoi Renée,
Neen, ook al is het in een toneelstuk of musical (al dan niet, tegen betaling). Persoonlijk, sla ik hier netjes over. Daar ik nog liever voor, een " ezel" speel, dan voor een vrouw. Waarom ? Simpel, omdat ik : Eindelijk, een tevreden trans-man ben. En jammer genoeg, te lang die ongewenste "verplichte rol" kende, tegen zelf betaling.
Grtz Nick
Neen, ook al is het in een toneelstuk of musical (al dan niet, tegen betaling). Persoonlijk, sla ik hier netjes over. Daar ik nog liever voor, een " ezel" speel, dan voor een vrouw. Waarom ? Simpel, omdat ik : Eindelijk, een tevreden trans-man ben. En jammer genoeg, te lang die ongewenste "verplichte rol" kende, tegen zelf betaling.
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
.
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
-
Anon20190501
In het zeer onwaarschijnlijke geval dat me de vraag gesteld zou worden, zou mijn spontane reactie zijn "Wat schuift dat?". Het is namelijk theater, en dus per definitie niet echt.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
Anon20210626
Het gaat in mijn geval gewoon om een amateurvoorstelling hoor
Ik ben gewoon lid van een koor en dit was een project
Van betaald worden is geen sprake , eerder betalen lol
Ik ben gewoon lid van een koor en dit was een project
Van betaald worden is geen sprake , eerder betalen lol
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.