Ik zit nu ongeveer drie maanden aan de testosteron en ik merk dat de aanwezigheid van mijn borsten me steeds meer begint te irriteren en ik er ook echt last van heb. Nu kan ik me herinneren dat toen ik bij het VU was een verpleegster me vertelde dat er een mogelijkheid was om eerder de borstoperatie te krijgen. Ik vroeg me dan ook af of iemand daar ervaring mee heeft? Of weet wat de beste manier is om een chirurg buiten het VU te vinden. Bedankt
Borstoperatie vraag
-
firstofhisname
Borstoperatie vraag
Hoi,
Ik zit nu ongeveer drie maanden aan de testosteron en ik merk dat de aanwezigheid van mijn borsten me steeds meer begint te irriteren en ik er ook echt last van heb. Nu kan ik me herinneren dat toen ik bij het VU was een verpleegster me vertelde dat er een mogelijkheid was om eerder de borstoperatie te krijgen. Ik vroeg me dan ook af of iemand daar ervaring mee heeft? Of weet wat de beste manier is om een chirurg buiten het VU te vinden. Bedankt
-
Nate_0
Re: Borstoperatie vraag
Bij de Vaart vertelden ze me dat het mogelijk was om een operatie "al" na de 8ste maand testo te krijgen als je erg grote borsten hebt en(/of?) een borstbeenontsteking oid hebt door het dragen van je binder
meerdere zakken met zaagsel
-
Minne
Ik wil dit ook graag(door combi van rugproblemen en astma is het dragen van een binder behoorlijk oncomfortabel om het zachtjes uit te drukken, en dat is nog zonder de dysforie), maar m'n psych zei dat ze dat wellicht voor kunnen leggen, maar het bijna nooit gebeurt dat ze van het bestaande protocol afwijken. Als ik jou was zou ik het bij de volgende afspraak met je psych eens aankaarten en kijken wat ze kunnen doen, je weet maar nooit! Ik blijf het ook proberen 
-
firstofhisname
Dat word dus nog even geduld hebben! Ik ga het sowieso aankaarten bij mijn volgende gesprek. ThanksMinne schreef:Ik wil dit ook graag(door combi van rugproblemen en astma is het dragen van een binder behoorlijk oncomfortabel om het zachtjes uit te drukken, en dat is nog zonder de dysforie), maar m'n psych zei dat ze dat wellicht voor kunnen leggen, maar het bijna nooit gebeurt dat ze van het bestaande protocol afwijken. Als ik jou was zou ik het bij de volgende afspraak met je psych eens aankaarten en kijken wat ze kunnen doen, je weet maar nooit! Ik blijf het ook proberen
-
Milan070
Hi,
Ik ben bang dat je nog wel even moet wachten. Je moet eerst sowieso een jaar aan de testosteron zijn voordat je uberhaubt in aanmerking komt voor de borstoperatie. Ook voor deze operatie heb je eerst goedkeuring nodig van het genderteam. Jouw psycholoog beslist dat niet alleen.
Groetjes,
Milan
Ik ben bang dat je nog wel even moet wachten. Je moet eerst sowieso een jaar aan de testosteron zijn voordat je uberhaubt in aanmerking komt voor de borstoperatie. Ook voor deze operatie heb je eerst goedkeuring nodig van het genderteam. Jouw psycholoog beslist dat niet alleen.
Groetjes,
Milan
-
Nathan90
Wegens medische redenen wordt het inderderdaad heul soms eerder gedaan, maar ga er maar niet van uit, dan kan het alleen maar meevallen
Gaat overigens daarbij niet om een chirurg binnen of buiten het VU, maar het vergoeden van de verzekering (behalve natuurlijk als je het graag zelf betaald). De verzekering wil een groen licht van jou behandelaar na het jaar real-life-experience, anders willen ze het niet betalen.
En als de verpleegster in het VU een 'gewone' verpleegster was moet je er nog minder vanuit gaan, binnen het genderteam spreken ze elkaar al genoeg tegen, daarbuiten wordt het alleen maar nóg verwarrender
En wat Nate zegt klopt overigens, via De Vaart gebeurt het vaker eerder dan via het VU. Enkel moet je dan uitwijken naar andere chirurgen, populairste is Van Loenen. Maar haar wachttijden zijn erg opgelopen door verbouwing van de OK's.
Gaat overigens daarbij niet om een chirurg binnen of buiten het VU, maar het vergoeden van de verzekering (behalve natuurlijk als je het graag zelf betaald). De verzekering wil een groen licht van jou behandelaar na het jaar real-life-experience, anders willen ze het niet betalen.
En als de verpleegster in het VU een 'gewone' verpleegster was moet je er nog minder vanuit gaan, binnen het genderteam spreken ze elkaar al genoeg tegen, daarbuiten wordt het alleen maar nóg verwarrender
En wat Nate zegt klopt overigens, via De Vaart gebeurt het vaker eerder dan via het VU. Enkel moet je dan uitwijken naar andere chirurgen, populairste is Van Loenen. Maar haar wachttijden zijn erg opgelopen door verbouwing van de OK's.
-
Nate_0
Van Loenen is ook genoemd in het gesprek dat ik had idd... schijnt de mooiste resultaten op te leveren.
-
Ender
- Transgender
-
Nate_0
-
Jer158
Zijn er nog andere opties in Nederland dan Van Loenen buiten het VU om? Ik dacht dat dat de enige optie was.
Hung her from the branches of a mango tree