Hoe heb jij het vertelt?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Dieuwertje

Re: Hoe heb jij het vertelt?

Bericht door Dieuwertje »

Mooi geschreven Nieke.
En voor al die personen die enorm opzien tegen een comming-out gesprek. Lees de volgende zin nog maar een paar keer uit de tekst van Nienke.
Wees erop bedacht dat een gesprek alle kanten uit kan gaan maar onvermijdelijk is wil je je leven voort kunnen zetten in wie je echt bent en alle consequenties die daaruit voort vloeien er bij moet dragen.
Het is moeilijk, ik weet het, maar evenzeer onvermijdelijk. Of je moet op een punt aangekomen zijn dat je bijvoorbeeld je ouders nooit meer zal spreken. Ik wens niemand zo'n situatie toe. Soms niet te vermijden, maar alleen als allerlaatste mogelijkheid.
Patricia_1987

Bericht door Patricia_1987 »

Hai,
Ik heb het begin 2015 eerst verteld tegen familie omdat ik hun dagelijks zag en de drempel lager leek dan bij mij moeder.
Kort daarna kwam ik van werk en ging langs bij mijn moeder en heb het tegen haar gezegd op de bank.
Ik zag in haar ogen dat er in eens een hoop puzzelstukjes op zijn plaats vielen ze en ze zag me een knuffel.
De band met mijn moeder is sinds dien zo warmer en dieper geworden dat ik dat niet kan verwoorden.

Ontopic.
Op mijn werk vind ik het soms wel lastig(mannen wereldje) een aantal weten het hun heb ik het ook persoonlijk verteld op de raarste momenten.
De truc voor mij is weten wie ik het wil vertellen en kijken of je makkelijk kan in haken als er een soort gelijk onderwerp valt.

Succes voor die gene die het nog moeten vertellen.
Patricia
Renate85

Bericht door Renate85 »

Tijdens een avondje kletsen met mijn vriendin eerst het onderwerp transgender aangesneden en het over de variaties gehad en gepolst hoe ze er op reageerde. Na een kort ongemakkelijk moment het op tafel gegooid zonder omwegen. Mijn manier van 'zwaar nieuws' brengen is alles op tafel gooien en het er daarna over hebben. Direct of met omwegen, uiteindelijk blijft de boodschap hetzelfde.. maar door direct duidelijk te zijn verklein je de kans dat het in het hoofd van de ander een eigen leven gaat leiden en het zo'n gesprek wordt waarin steeds kleine stukjes informatie er bij komen.. Heeft voor mij goed uitgepakt. Maar luister vooral naar je gevoel! X Renate.