Schiphol

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort

Ik heb wel eens problemen gehad op Schiphol:

Nee
10
100%
Ja, voor het laatst in het afgelopen jaar
0
Geen stemmen
Ja, voor het laatst in de afgelopen 2 jaar
0
Geen stemmen
Ja, voor het laatst in de afgelopen 5 jaar
0
Geen stemmen
Ja, voor het laatst meer dan 5 jaar geleden
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 10

Frederique

Schiphol

Bericht door Frederique »

Heb jij wel eens problemen meegemaakt op Schiphol? Zie ook bijgaand artikel van Gay.nl over Mounir.
Disclaimer:
- wanneer ik het over Informed Consent heb, dan bedoel ik (tenzij expliciet anders aangegeven) dit model.

Meer uitleg op http://www.StopGatekeeping.nl en http://www.BetterAssumptions.nl .
Jer158

Re: Schiphol

Bericht door Jer158 »

Ik vlieg regelmatig (3 keer gevlogen vanaf Schiphol sinds december).

Eén keer was een beetje ongemakkelijk. Moest zoals gebruikelijk door de fullbodyscanner, maar voordat ik naar binnen werd gewuifd werd ik eerst lang aangestaard, en toen ik daar stond met mijn armen omhoog nog eens goed bekeken voordat ze de scanner aanzetten. Vervolgens werd ik gefouilleerd door diezelfde vrouwelijke beambte die uiteindelijk blijkbaar had besloten dat ik een vrouw was. Ik had geen zin om moeilijk te doen, dus ik heb er niets van gezegd.

De andere twee keren was er geen enkel probleem. De beide mannen die mij fouilleerden toonden zelfs geen enkele verbazing bij het voelen van mijn binder en wat daaronder zit. Dat waardeer ik erg.

Ik moet wel zeggen dat ik bewust niet pack bij security, dus dat probleem heb ik niet.
Hung her from the branches of a mango tree
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Hoe ging het vliegen na het aanpassen van je paspoort, Jer?
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Jer158 schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik bewust niet pack bij security, dus dat probleem heb ik niet.
Hoi Jer,

Als trans-man, idem voor mijn kruisoperatie. Waarom ?, ik kende één keer onnodige problemen ( En dat wilde ik, nooit meer kennen, pack niet, voor die korte periode, stop die gewoon in je handbagage).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Jer158

Bericht door Jer158 »

Nate_0 schreef:Hoe ging het vliegen na het aanpassen van je paspoort, Jer?
Geen verschil met daarvoor. Zowel voor als na nooit problemen gehad met mijn gender marker. Zelfs nooit een spoor van verbazing gezien bij mensen.
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Idem ( alleen 1x, bij wat destijds ( voor mij kruisoperatie) in mijn broek zat, en dat was meer dan voldoende :fpalm: ) In Vlaanderen, zeggen ze dan: Een gewaarschuwde man is er twee waard.

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Jer158

Bericht door Jer158 »

Overigens ben ik wel een keer gestopt voor de douane door iemand om te vragen hoe oud ik was, aangezien kinderen onder een bepaalde leeftijd niet alleen mogen reizen (en daarboven alleen met ouderlijke toestemming). Dat vond ik verder geen probleem, trouwens.
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Jer158 schreef:Overigens ben ik wel een keer gestopt voor de douane door iemand om te vragen hoe oud ik was, aangezien kinderen onder een bepaalde leeftijd niet alleen mogen reizen (en daarboven alleen met ouderlijke toestemming). Dat vond ik verder geen probleem, trouwens.
:lol:

Lijkt me dus eerder een persoonlijke vendetta/verwarring van een aantal vliegveldpersonen, in plaats van een gegeneraliseerd protocol...
meerdere zakken met zaagsel