Petitie uitbreiding ipv krimp transgenderzorg

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Petitie uitbreiding ipv krimp transgenderzorg

Bericht door Emma »

Nick schreef:En nog straffer een psycholoog mag geen medicatie voorschrijven, ook geen hormonen ( België).

Grtz Nick ;)
Dat mag in Nederland ook niet. Daarom is de positie van de psycholoog als gatekeeper ook zo vreemd.

Verder, in het algemeen, en dus niet als reactie op Nick: de toon in deze discussie gaat de verkeerde kant op, laten we daar mee stoppen.

Ik concludeer dat we het niet zomaar eens worden, en dat dat komt door een perspectiefverschil. Het informed consent, zoals voorgesteld, is een toekomstperspectief dat niet van vandaag op morgen ingevoerd kan worden, omdat het op details een aantal problemen met zich meedraagt wat spoedige implementatie onmogelijk maakt. Die problemen moeten opgelost worden. Doen we dat niet dan verdwijnt de basis voor vergoedingen in een vaag niemandsland en daar is niemand bij gebaat.
Met het oog op de toekomst moeten we daar wel nu al over nadenken, en dit soort discussies met elkaar voeren. Wel op een beschaafde manier, want we gaan het vaker doen, en het is niet de bedoeling dat we elkaar na twee keer al dusdanig de hersens hebben ingeslagen dat verdere discussie onmogelijk is.

Wordt vervolgd.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Emma,

Niet vreemd daar een psycholoog niet alleen werkt ( liet ik al kennen) maar in samenspraak met o.a. psychiater, chirurg, endo, enz,.... het volledige genderteam.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311

Hoi iedereen,

En ook al ben geen psycholoog of psychiater, na dit alles te lezen. Zou ik, het persoonlijk niet meer willen zijn voor mensen met GD. Zo weinig respect, tegenover zo'n verantwoordelijkheid.
:think: Want, wat als een spijtoptant bij de rechter aanklopt : Met de woorden, ik kende een foute diagnose!
Wie denk je dat ze dan eventueel zullen aanvallen.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Dan krijgen ze ineens last van het ' Pilatus Syndroom " en wassen zij hun handen in onschuld .
Als de HRT begint , moet je namelijk alsnog een verklaring tekenen dat je het daar mee eens bent . Hoe noemen ze zo'n verklaring ook al weer?????????? juist ja
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Hoe noemen ze zo'n verklaring ook al weer??????????
Laat ons niet langer in spanning..., vertel.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20210626

Dat was die verklaring die ik ook gelijk wel had willen tekenen . I. C dus
Anon20180311

Renée schreef:Dan krijgen ze ineens last van het ' Pilatus Syndroom " en wassen zij hun handen in onschuld .
Als de HRT begint , moet je namelijk alsnog een verklaring tekenen dat je het daar mee eens bent . Hoe noemen ze zo'n verklaring ook al weer?????????? juist ja
Hoi Renée,

De onschuld: cliënt of genderteam ?

( België) Een psycholoog werkt in samen spraak, met een psychiater ( diagnose, hormonen, operatieve ingrepen) , chirurg, endo, .........het volledige genderteam.

Maar ook met U inspraak ( papiertje) jezelf inclusief.
(Bij iedere operatieve ingreep zal je eveneens een dergelijk papiertje, moeten ondertekenen, bij de chirurg ).

GD staat voor ( stoornis) daarom de nodige samenspraak met een psychiater ( ookal zie je hem of haar niet). Een psycholoog, mag geen diagnose of medicatie toekennen.
De meeste psychiaters, werken met 1 of 2 psychologen, niet alleen omwille van de enorme werkdruk, maar eveneens der drempel verlaging ( niet ziek zijnde, enz,...)
De verplichte afspraken, zijn er niet zomaar. Maar zowel om, de vragende partij, als gevende partij ( kennen ook, rechten en plichten) te beschermen tegen o.a. spijtoptanten ( die na de verplichte afspraken en eigen persoonlijke inspraak " papiertje", de schuld toch nog willen legen, bij de gevende partij,, " foute diagnose of gebrek aan voldoende verplichte info. te verschaffen ).

Grtz Nick ;)
Anon20210626

Een reden te meer om mij dat papiertje gelijk te laten tekenen Dan kan dat hele indek circus aan mij voorbij gaan .

"De verplichte afspraken, zijn er niet zomaar. Maar zowel om, de vragende partij, als gevende partij ( kennen ook, rechten en plichten) te beschermen tegen o.a. spijtoptanten ( die na de verplichte afspraken en eigen persoonlijke inspraak " papiertje", de schuld toch nog willen legen, bij de gevende partij,, " foute diagnose of gebrek aan voldoende verplichte info. te verschaffen ).

Grtz Nick ;)"

Interessante formulering

In weze zeg je hier dat de diagnostiek niets met MIJN welzijn te maken heeft maar alleen ten doel heeft het hele circus te beschermen als zij een foutje zouden maken

Ik had ze gelijk wel vrij willen pleiten hoor
Anon20180311

Renée schreef:Een reden te meer om mij dat papiertje gelijk te laten tekenen Dan kan dat hele indek circus aan mij voorbij gaan .

"De verplichte afspraken, zijn er niet zomaar. Maar zowel om, de vragende partij, als gevende partij ( kennen ook, rechten en plichten) te beschermen tegen o.a. spijtoptanten ( die na de verplichte afspraken en eigen persoonlijke inspraak " papiertje", de schuld toch nog willen legen, bij de gevende partij,, " foute diagnose of gebrek aan voldoende verplichte info. te verschaffen ).

Grtz Nick ;)"

Interessante formulering

In weze zeg je hier dat de diagnostiek niets met MIJN welzijn te maken heeft maar alleen ten doel heeft het hele circus te beschermen als zij een foutje zouden maken

Ik had ze gelijk wel vrij willen pleiten hoor
Hoi Renée,

Neen, net het tegendeel. Welzijn of belang cliënt en idd eveneens welzijn en belang zorgverstrekker ( de beiden) .

Grtz Nick ;)
Anon20180311

Daar 1 spijtoptant er eentje voor iedereen teveel is ( als men goed zijn werk doet, in het BELANG van de cliënt). Die mensen, kennen trouwens geen glazenbol. Zij kunnen niet weten wat wil, weet ( nodige info), enz,....... Vandaar de nodige verplichte gesprekken.

Weet je alles en ben 100 % zeker ( dan nog, las hier, je kunt ze alles wijs maken) prima.

Maar dat, is eerder gewenste persoonlijke zorg op gewenste persoonlijke maat.

Grtz Nick ;)