Spiermassa

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Milan070

Spiermassa

Bericht door Milan070 »

Hallo allemaal,

Ik ben niet helemaal zeker of ik dit in de juiste categorie plaats, maar ik heb een vraag over het krijgen van meer spiermassa.

Ik zit nu net iets meer dan een jaar aan de testosteron en ben met enige regelmaat bezig met gewichten. Helaas na een aantal maanden zie ik nog weinig verschil. Graag zou ik ook wat meer aankomen bij mijn bovenarmen.

Heeft iemand advies of tips voor mij?

Groet,
Milan
Venusss
Voornaamwoorden: Vrouw

Re: Spiermassa

Bericht door Venusss »

Dikke arm spieren zal je echt kweken dus veel krachttraining en geduld. Enige regelmaat is jammer genoeg niet genoeg, dus elke ochtend en elke avond met gewichten bezig zijn. Dieet van eiwitten, zoveel je wilt want proteïnen zijn goed voor spiermassa. Tevens veel water drinken en laat de spieren voldoende rusten met voldoende slaap.
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

Venusss schreef:Dikke arm spieren zal je echt kweken dus veel krachttraining en geduld. Enige regelmaat is jammer genoeg niet genoeg, dus elke ochtend en avond met gewichten bezig zijn. Dieet van eiwitten, zoveel je wilt want proteïnen zijn goed voor spiermassa. Tevens veel water drinken en laat de spieren voldoende rusten met voldoende slaap.
Met alle respect, maar je geeft hier volledig foutief en qua dieet zelfs gevaarlijk advies!
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Citizen Erased

Bericht door Citizen Erased »

Wat is 'met enige regelmaat'? Hoe ziet je dieet eruit? Om spiermassa te kweken zul je qua caloriëen boven je BMR (of liever TDEE) moeten gaan zitten.
Hier een handige tooltje: http://fitlabs.ru/calc/
Dieuwertje

Bericht door Dieuwertje »

Sigrid schreef:je geeft hier volledig foutief en qua dieet zelfs gevaarlijk advies!
Hoezo Sigrid? Onbeperkt proteïnen lijkt mij inderdaad niet goed, maar die heb je wel nodig voor spieropbouw.
Mijn vrouw kreeg het advies om voldoende proteïnen te eten om het verlies van spiermassa niet nog sneller te laten verlopen met de spierziekte die ze had.
Simão

Bericht door Simão »

Train je op een sportschool met begeleiding? Want die zijn eigenlijk wel de experts van (plaatselijk) spieren kweken en hebben de middelen ervoor.
Verder kun je dingen beter beoordelen vanaf foto´s en via metingen. Als je aan het begin vergelijkt met nu.
Want als je dagelijks in de spiegel kijkt zie je kleine verschillen niet. Misschien ben je meer opgeschoten dan je denkt!
Verder moet je er ook wel tegen eten. Als je het lichaam niet voldoende voedt kan er ook niet zoveel gevormd natuurlijk, spieren hebben bouwstoffen nodig om groter/zwaarder te worden. Je moet dus meer eten dan je normaal zou doen.

Persoonlijk heb ik, net als mijn zus, best bespierde armen van nature, ik denk dat genetica dus ook een rol speelt.
Ik ken een jongen wiens vader een spriet is en hij is ook een spriet ondanks zeer zware training. Hij vult inmiddels iets beter zijn kleding, maar dat lijkt het wel het hoogst haalbare voor hem van nature. Kijk dus ook even naar de mannen in je familie.

Misschien heb je hier nog wat aan (en dat plaats ik vooral voor het voedinggedeelte en de trainingstips).
http://www.rapspierenkweken.com/doping- ... -opbouwen/
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Milan070

Bericht door Milan070 »

Ik train een half uur in de avond, om de dag. Dit om mijn spieren ook de nodige rust te geven.

Iedereen bedankt voor de antwoorden en Citizen bedankt voor de link.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

"Dieet van eiwitten zoveel je wilt" is het gevaarlijke deel van het advies. Té veel eiwitten binnenspelen kan o.a. tot onherstelbare nierschade leiden. Vanzelfsprekend heb je wél voldoende eiwitten nodig om spieren op te bouwen. Hoeveel precies? Dat kan een goede personal trainer, diëtist of sportarts je vertellen.

Verder is elke avond en ochtend met gewichten bezig zijn het ultieme recept om géén spieren te kweken en na enkele weken een tijdje verplichte blessurerust in te lassen. Afhankelijk van de spiergroep en je doelstellingen mag je elke groep grosso modo 2 tot 4 keer per week trainen.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Milan070

Bericht door Milan070 »

Mijn calorieën per dag zijn te weinig zie ik. Dat moet omhoog.

Ik train thuis Simão, omdat ik door de week geen tijd heb om naar de sportschool te gaan. Ik ben het helemaal met je eens dat trainen met begeleiding een beter resultaat zal hebben.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dieuwertje

Bericht door Dieuwertje »

En bedenk dat spieren sneller aan te trainen zijn dan de pezen. Dus heel snel de boel opbouwen geeft een groot risico op blessures in de pezen. En dat zijn meestal langdurige zaken met herstel.