Roken operatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
HopeGaming

Roken operatie

Bericht door HopeGaming »

Ik lees meerdere keren dat roken slecht is voor herstel etc. bij de operatie. Zal meeroken ook heel slecht zijn? Dus dat mensen om je heen roken.
Anon20180311

Re: Roken operatie

Bericht door Anon20180311 »

HopeGaming schreef:Ik lees meerdere keren dat roken slecht is voor herstel etc. bij de operatie. Zal meeroken ook heel slecht zijn? Dus dat mensen om je heen roken.
Roken of meeroken is sowieso niet gezond. Maar ik ga zeker niet mierenneuken der roken, als ex-roker.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Ik heb het er ooit met Van Loenen over gehad, en zij had zoiets van, je kan niet alles ontwijken zegmaar. Zo is bijvoorbeeld leven in een drukke stad soms net zo ongezond als roken. Maar persoonlijk, na m'n afgelopen operatie heb ik de eerste weken wel binnen aanwezig zijn bij rokers ontweken (m'n ouders roken binnen). En dat was ook niet bedoeld als mierenneuken, ik ben wat dat betreft ook een ex-roker (en nog een heel sporadische gezelschapsroker). Maar rond operaties ontwijk ik het waar ik het kan ontwijken. Better safe than sorry ;)
Mr.X

Bericht door Mr.X »

Misschien ben ik gewoon te mierenparen-ig hier, maar als mensen roken in de kamer waar jij aan het revalideren bent, dan is dat heel erg rude. Ik bedoel, niemand kan met zekerheid zeggen dat het slecht is voor je herstel, maar het zal zeker niet helpen. Waarom het risico nemen? Stuur iedereen weg die om je heen rookt. Better safe than sorry!
iemand-

Bericht door iemand- »

Meeroken is bijna net zo slecht als zelf roken. Ik zou na/voor de operatie niet in ruimtes verblijven waar veel wordt gerookt, ook niet als ze het enkel niet doen als jij er bent, want die rook blijft alsnog eerst 3-4 dagen hangen.
Anon20180311

iemand- schreef:Meeroken is bijna net zo slecht als zelf roken. Ik zou na/voor de operatie niet in ruimtes verblijven waar veel wordt gerookt, ook niet als ze het enkel niet doen als jij er bent, want die rook blijft alsnog eerst 3-4 dagen hangen.
Onzin, roken is iets totaal anders dan eventueel, nu en dan eens "mee" roken. Dan kom je beter ook niet meer buiten " smog, fijn stof" in stad wonen is meestal veel erger dan met mate roken ( laat staan mee roken). Roken, zelf is idd niet aan te raden.

Ps. maak ook van een scheet, geen donderslag. Je tepels of piemel zal niet afsterven omdat je bij iemand zat die een sigaretje opstak :fpalm: .

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
J1nny

Bericht door J1nny »

Maar mijn clit had ik daarom niet willen verliezen...
Anon20180311

J1nny schreef:Maar mijn clit had ik daarom niet willen verliezen...
En verloor je die ? omdat mensen eventueel een sigaretje opstaken naast je ? Ik denk het niet. Toen niet, nu niet, nooit denk ik, tenzij je zelf begint te roken of toen rookte.

Grtz Nick ;)
Mr.X

Bericht door Mr.X »

Nick, als je een grote claim maakt, dan graag even wat wetenchappelijke bronnen erbij. Want:

https://bmccellbiol.biomedcentral.com/a ... -2121-5-13

Een quote van dit artikel over meeroken (oftewel, second-hand smoking): "It is known that "second-hand" cigarette smoke leads to abnormal tissue repair and remodelling but the cellular mechanisms involved in these adverse effects are not well understood. "

Een andere bron over healing en second hand smoking: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... 478.x/full

Dus ja....ook meeroken kan het heelproces tegenwerken. Ik zou het niet riskeren, vooral omdat het makkelijk voorkomen kan worden.
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

denk dat je meeroken zwaar onderschat, Nick... dat heeft echt wel invloed op je herstel etc