Afgelopen weekend

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Jessy

Re: Afgelopen weekend

Bericht door Jessy »

Sietse schreef:Bedenk je dit: denk je echt dat die gasten die daar staan te roepen en te joelen ook maar een fractie van de moed hebben die jij hebt? Zij staan daar in hun groepje samen 'stoer' te doen en te schelden op iedereen die niet binnen hun minieme wereldje past, en jij loopt daar en je durft jezelf te zijn. Met ieder woord dat zij roepen laten ze alleen maar meer blijken hoe dom en zielig zij zijn en hoe moedig jij bent, omdat jij gewoon doorloopt en ondanks dat je het risico elke keer dat je naar buiten loopt weer loopt om zo nageroepen/gewezen te worden, het toch maar blijft doen! Denk je dat zij dat durven? Nee hoor, die jongens durven nog geen ander kleur shirtje aan te doen uit angst dat 'de groep' het niet leuk zou vinden. En jij laat je lichaam aanpassen aan je eigenlijke genderidentiteit. Wie is hier dan stoer?!
Bedenk je ook dat hoe onbeschoft en zielig ze ook mogen zijn, ze voelen zich wellicht goed in hun vel bij dat gedrag, zijn geaccepteerd in de groep, en hebben plezier in wat ze doen. En wij lopen op dat moment alleen en hoe we ook reageren (of niet), we zijn er toch door geraakt. We hebben misschien meer moed maar in zo'n situaties zou ik niet zeggen dat we er het beste mee weg komen.
Feit blijft natuurlijk wel dat je er het best niet bij stil blijft staan. Ben zelf niet zo snel van tong dus eerder geneigd om te negeren en gewoon verder te gaan mijn ding te doen.

In tegenstelling tot mijn oude leven zal ik niet meer wegtrekken en mijn kop laten zakken. Ja, voor mij was het eerder andersom. Mijn hele leven als slecht excuus voor een man ben ik vaak gepest, nagewezen, uitgelachen, en trok ik me dat altijd verschrikkelijk aan. Maarja ik was onzeker, ongelukkig, zat slecht in mijn vel, was overal bang voor. Dat zien ze, je kunt net zo goed een bullseye op je voorhoofd hebben staan.
Hoe beter je in je vel zit, hoe zelfzekerder je wordt (ervaar ik zelf toch als ik als vrouw over straat loop, al ben ik nog niet 100% passable). Ik doe mijn ding, ik ben normaal, en wie daar een probleem mee heeft moet dat maar fijn zelf verwerken.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik tot nu toe nog geen slechte ervaringen heb gehad, buiten een beetje gniffelen en lachen van mensen waar ik gewoon langs ben gelopen.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Jeste schreef:Volgens mij komt het ook door social media dat mensen steeds baloriger en luidruchtiger worden. Dankzij social media kunnen mensen heel snel (helaas in de meeste gevallen negatief) commentaar geven op iets. Dat werkt door in het echte leven.
Daar zet ik eerlijk gezegd mijn twijfels bij.
Ik kleed me nu al een jaar of 12 alternatief (sinds mijn 12e dus, ben nu 24). En sinds dag 1 heb ik elke dag wel rotopmerkingen naar mijn kop gekregen, variërend van hoer tot kutgottik tot junk (en dat terwijl ik niet eens rook of drink, laat staan drugs gebruik) en allerlei variaties ertussenin en persoonlijke aanvallen zoals "wat ben jij ontzettend lelijk zeg!", terwijl 12 jaar terug de social media nog lang niet zo was als nu.

Wat ik meestal doe is gewoon mp3 speler op mijn hoofd en negeren die handel. Vaak zijn het groepjes die schelden, want dat is blijkbaar stoer. Maar als er geen reactie komt, houden ze vanzelf wel weer op want dan is de lol er af.
Aster

Bericht door Aster »

Uit de immer politiek correcte Volkskrant:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... rels.dhtml" target="_blank

En dit debat interesseert me dus ga ik dat bijwonen:

http://www.debalie.nl/artikel.jsp?articleid=462483" target="_blank

Goddank dat het eindelijk politiek correct gehersenspoeld vrij bespreekbaar wordt gemaakt zeg...
Aster

Bericht door Aster »

Kijk, zo kan het ook. Mannen opdringerig of lastig?

Ros ze gewoon de wagon uit!

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments" target="_blank
Judiana

Bericht door Judiana »

ik geloof na het lezen van deze draad ik binnenshuis of in een beschermde omgeving me als vrouw zal kleden, daarbuiten dus niet
Erin

Bericht door Erin »

Misschien verander je weer van gedachte als je dit draadje leest ;)
Groetjes
Elise
Harro

Bericht door Harro »

Wel opvallend he, dat het bijna altijd groepjes zijn met rotopmerkingen. In hun eentje durven ze blijkbaar niet. Lafaards !

Ik weet een beetje hoe het voelt, werd op de lagere school gepest met mijn zware stem, zelfs zo dat ik op een gegeven moment nauwelijks nog praatte alleen als het echt noodzakelijk was.
En dat terwijl ik nu stiekem blij ben met mijn stem.

Ik heb in ieder geval bewondering voor jullie moed en kracht om jezelf te zijn !! Ieder doet dat zo te lezen op zijn/haar eigen manier.
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Gewoon naar buitengaan Judith, het valt reuze mee,
Irene
Gwendolyn

Bericht door Gwendolyn »

Judith schreef:ik geloof na het lezen van deze draad ik binnenshuis of in een beschermde omgeving me als vrouw zal kleden, daarbuiten dus niet
Judith, je mist de essentie van deze draad. Wij spreken allemaal over het leven, dat wij hetzij trans man / hetzij trans vrouw zijn, maar we leven, dus binnen, buiten, overal. WIJ zijn het leven.

Van de ervaringen van anderen kun je leren, zonder ( nare ) voorvallen zelf me te maken.
In nagenoeg alle gevallen, is er één ding die ieder gemeen heeft, "IK ben er", en ik blijf er, wat een ander denkt en of zegt verandert niets aan wie ik ben.

Wel zullen wij voorzichtig moeten zijn, zoals ieder gewoon fatsoenlijke mens, om niet ten prooi te vallen van de weinige maar volop aanwezige debielen.

Ik heb ook een geval mee gemaakt, waarbij ik werd na geroepen als homo. let op, WAT ze zeggen slaat altijd nergens op, en is louter kwetsend bedoeld.

Ik liep eerst door, maar ik ben strijdbaar, en deze keer ( had ik maar door gelopen.. :fpalm: ) stopte ik en liep terug naar de groepje grote jongens. gewoon om te zeggen dat dat geen manieren waren. Dat resulteerde in een agressieve stand off, waarna ik weg liep, en vervolgens meerdere malen in de rug geschopt werd. Je kan wel indenken dat ik zeer blij was dat ik toen geen blaffer in mijn tas had. :shock: Toch heb ik er geen spijt van. Ik verdedigde mijzelf, maar ook elk ander die door zulke schorem op welke wijze na geroepen of lastig gevallen wordt. Ik houd mijn hart vast, dat het een keer uit de hand loopt, want ik loop tien keer achteruit om maar van de ellendelingen weg te komen, maar de elfde keer ga ik in de aanval. Dan is het koste wat het kost, ik laat me niet maar na roepen of wat dan ook zonder dat zij weten dat er voor hun ook gevolgen zijn.Hopelijk komt het niet zo ver.

Opkomen voor jezelf, maar ook tevens voor anderen is geen helden daad, maar handelen uit een diep gewortelde moreel, een gevoel van verbondenheid met alle onderdrukten, omdat ik daar ook toe behoor.

Nog altijd is doorlopen, negeren het devies, al kan soms de vlam ( van jou kant ) zomaar in de pan vliegen.
En de gezegde blaffende honden bijten niet gaat echt niet op me groepen mensen, ongeacht hun leeftijd. Ze kunnen wel zielig zijn, maar ze kunnen je verrot slaan / schoppen of erger, zonder er anders van te kijken. Ze zijn als zodanig een enorme gevaar voor de samenleving. geef geen aanleiding voor ze om op jou verder te reageren.

Dat sommige dingen diep zitten, heb ik weer gemerkt vanmiddag, toen mijn moeder even bij mij langs kwam. Ze zei dat het haar erg pijn deed dat er mensen misschien bepaalde gedachten over mij hadden, zoals hoer o.i.d., wat ter sprake kwam omdat wij samen op bezoek gingen, en het was heel mooi weer, waarbij ik er een keer heerlijk zomers gekleed wou gaan, dus een matig korte jurk aan. Ik vloog bijna tegen het plafond, er kwam een woede uitbarsting los, alleen bij de suggestie dat mijn moeder zich verdrietig liet maken bij HAAR gedachte van wat anderen misschien dachten. Wat anderen ook denken kan mij ( enige rare woorden ) niets schelen. Ze raakte een gevoelige snaar, iets waar ik zelf al lang geen probleem mee had.

Er is zo veel moois in je leven te beleven, maar er zal altijd mindere dingen zijn. Ik zeg dan, zonder zwart is er geen wit. Wit bestaat alleen per gratie van zwart. Zo is het leven nu eenmaal.

En wat er ook gebeurt, ik ben wie ik ben, en niemand kan daar wat aan doen. Ook niet de meest akelige mensen. Ik ben nu post op, trans vrouw, en zal daar ook nooit spijt van hebben, wat voor ellende * het met zich mee brengt. :wship: 8-) :D ( * door verschrikkelijk zielige mensen )

Laat je niet van de wijs brengen, als transseksueel is er maar één weg en die kennen we maar al te goed, je zelf zijn, van uiterlijk geslacht wijzigen, en voor zo goed als mogelijk weer verder met het leven.

Gwendolyn,
heb vele ( emotionele ) littekens opgelopen in mijn leven, maar die zullen nooit de mens in mij doen over schaduwen. Levens ervaring zeggen sommigen.
Paul

Bericht door Paul »

Hoe dan ook zijn er altijd mensen die er op uit zijn om andere het leven zuur te maken. Daarvoor hoef je er niet eens anders uit te zien, maar dat is gewoon vervelingsgedrag, of compensatiegedrag wat ze uiten. Heel primitief, apen doen het namelijk ook!

En @Judith: meis, sluit jezelf niet op hoor, dat zou niet goed zijn.
En anders, als je (nog) niet passable bent; probeer dan jezelf te zijn in andere veilige omgevingen als T-cafés, Gay pride's en andere activiteiten voor Transgenders. Dan val je ook niet ertussen op, en sta je niet alleen