Hoi Nienke,Nienke schreef:Volgens mij ziet geen hond dat je ooit anders bent geweest als nu lijkt mij zo, hoe zit dat nu met jou stem vraag ik mij af ( wel een off-topic vraag ), heb je daar nog trainingen voor gevolgd om de intonaties vlakker te krijgen?Nick schreef:Hoi Mr.X,Mr.X schreef:Ik ben dan wel FtM, en ik geloof dat wij toch andere resultaten kunnen hebben dan MtF, maar toch. Het is zo'n 4 jaar geleden voor mij, en transitie en het label 'trans' is voor mij toch wel erg op de achtergrond geraakt. Ik leef mijn leven nu, zonder er constant aan te denken, in een wereld die niet eens van mijn verleden weet. Iedereen om mij heen (ik ben verhuisd naar een ander land) ziet mij als kerel, niks meer en niks minder. Heerlijk.
Dus voor mij is het leven zeer goed na transitie. Goed, ik ben nog niet ' klaar' , en wanneer ik terug naar Nl kom voor de laatste operatie, tussen mensen die wel van mijn verleden weten, dan is dat wel weer even een stapje terug. Desondanks kan ik mij geen leven voorstellen zonder transitie en het enige waar ik spijt van heb is dat ik het niet eerder gedaan heb.
Leven zonder mijn verleden ( in een ander land of waar dan ook, neen, dank je), dat is voor mij vluchten van iets wat totaal niet strafbaar is. Ik kan me ook, niet inbeelden te moeten leven zonder lotgenoten of verleden, of steeds achter me om te moeten zien, niemand zal me toch herkennen of kennen. Of het niet durven op stap gaan met lotgenoten, waarvan men het nog merkt of steeds zal kunnen merken trans te zijn.ik ga door het leven als trans-gender, want dat ben ik. Overal en altijd. Kom je ooit in een relatie, dan weten ze het toch. En verstoppertje spelen deed ik veel te lang, maar ja in mijn tijd
.
Ik leef open als trans-genderzijnde, en heb daar totaal geen spijt van. Integendeel, vaak moet ik het niet eens meer laten kennen, ze weten het. Ik kan over alles en nog wat vrijuit praten en leef vrij als trans-man ( dat noem ik vrijheid en heerlijk).
Ik kan opkomen voor mijn lotgenoten en zij voor mij. Ik ga op stap met lotgenoten, ongeacht hun passabel zijn of niet, wat maakt het uitvrienden . Ik geniet volop, en zoveel mogelijk van de beide "werelden". Want ik ben trans, en de wereld mocht het weten.
Grtz Nick
Mijn stem was eerder al geen probleem ( kende een zware stem, eerder al mannelijk). Nu ken ik een zeer zware mannenstem.
Grtz Nick