Referentiewaarden testo in NL
-
Jer158
Re: Referentiewaarden testo in NL
Het al dan niet doen van dat soort uitspraken kunnen we beter overlaten aan de professionals, Nick.
Hung her from the branches of a mango tree
-
Anon20180311
Idd, want deze slaat nog kant nog wal. En " professionals" zullen het alleen maar duidelijk weten door mensen zoals wij.Jer158 schreef:Het al dan niet doen van dat soort uitspraken kunnen we beter overlaten aan de professionals, Nick.
Grtz Nick
Laatst gewijzigd door Anon20180311 op 25 jun 2017, 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
.
-
Jer158
Ben blij dat we het daar over eens zijnNick schreef:Idd, want deze slaat nog kant nog wal.
-
Anon20180311
Ik ben het niet altijd oneens hé Jer.Jer158 schreef:Ben blij dat we het daar over eens zijnNick schreef:Idd, want deze slaat nog kant nog wal.
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
.
-
Citizen Erased
Hmm. Ik zie in MijnDossier alleen staan dat het boven de 8.0nmol/L moet zijn. Lekker breed, lekker ruim. Laatste keer had ik 70.0, geen commentaar op gehad. Zolang je andere waardes binnen de range zijn en blijven maakt het ook niet heel veel uit.
-
Anon20180311
Onder de 8.Onmol/l ben je eerder een vrouw of een vrouw in de menopauze. Ik kende pre-op 9,5 en dat was idd hoog, zeer hoog als " vrouw" ( ligt algemeen tussen de 3,5 tot 8) maar laag, veel te laag als man. In België is tussen de 40 en de 60 het referentie punt. Lig je hoger maar ken je geen gezondheid problemen oké, lig je lager idem.
Grtz Nick
Grtz Nick
.
-
Jer158
Ik heb het idee dat ze in België een heel andere eenheid gebruiken ofzo. Nu noem je namelijk al weer waarden die veel hoger zijn dan de referentiewaarden in Nederland en andere landen. Voor vrouwen is 0 tot 3 nmol/liter normaal, en 10 tot 35 nmol/liter ofzo voor mannen. Opnieuw een heel andere orde van grootte.Nick schreef:Onder de 8.Onmol/l ben je eerder een vrouw of een vrouw in de menopauze. Ik kende pre-op 9,5 en dat was idd hoog, zeer hoog als " vrouw" ( ligt algemeen tussen de 3,5 tot 8) maar laag, veel te laag als man. In België is tussen de 40 en de 60 het referentie punt. Lig je hoger maar ken je geen gezondheid problemen oké, lig je lager idem.
Ter illustratie, bij mijn 5.5 pre-T kreeg ik de vraag of ik al hormonen gebruikte...
EDIT: Als je jouw waarden halveert, klopt het een stuk beter!
-
Milan070
Nu ik al die hogere waarden zie, maak ik mij toch wat zorgen om mijn laatste resultaat waar mijn uitslag 15.0 was 
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
-
Jer158
Ik citeer de referentiewaarden voor een (cis) man uit mijn testuitslagen. Geen idee of ze hier mijn leeftijd voor gebruikt hebben (denk het niet). Voor de volledigheid, ik ben 22.
Nederlandse test: 8.64 - 29.00 nmol/liter
Mijn buitenlandse test had ook 8.zoveel - 29/30 als referentiewaarden voor een man.
Nederlandse test: 8.64 - 29.00 nmol/liter
Mijn buitenlandse test had ook 8.zoveel - 29/30 als referentiewaarden voor een man.
Dank, Citizen Erased! Ik blijf het jammer vinden dat de streefwaarden voor een trans man in Nederland blijkbaar geen publieke informatie zijn. Erg jammer. Ik zal kijken of mijn endo daar iets over wil loslaten over 2 weken.Citizen Erased schreef:Hmm. Ik zie in MijnDossier alleen staan dat het boven de 8.0nmol/L moet zijn. Lekker breed, lekker ruim. Laatste keer had ik 70.0, geen commentaar op gehad. Zolang je andere waardes binnen de range zijn en blijven maakt het ook niet heel veel uit.
Vandaar dat ik ook benieuwd was naar de streefwaarden voor een trans man, in NL, wat niet per se hetzelfde is als referentiewaarden voor een man. Anyway, in mijn woonland zou 15 op gel perfect worden geacht voor een trans man (en 33 wat te hoog).Milan070 schreef:Nu ik al die hogere waarden zie, maak ik mij toch wat zorgen om mijn laatste resultaat waar mijn uitslag 15.0 was
-
Anon20180311
Jer ,Jer158 schreef:Ik heb het idee dat ze in België een heel andere eenheid gebruiken ofzo. Nu noem je namelijk al weer waarden die veel hoger zijn dan de referentiewaarden in Nederland en andere landen. Voor vrouwen is 0 tot 3 nmol/liter normaal, en 10 tot 35 nmol/liter ofzo voor mannen. Opnieuw een heel andere orde van grootte.Nick schreef:Onder de 8.Onmol/l ben je eerder een vrouw of een vrouw in de menopauze. Ik kende pre-op 9,5 en dat was idd hoog, zeer hoog als " vrouw" ( ligt algemeen tussen de 3,5 tot 8) maar laag, veel te laag als man. In België is tussen de 40 en de 60 het referentie punt. Lig je hoger maar ken je geen gezondheid problemen oké, lig je lager idem.
Ter illustratie, bij mijn 5.5 pre-T kreeg ik de vraag of ik al hormonen gebruikte...
EDIT: Als je jouw waarden halveert, klopt het een stuk beter!
Nul testo bij vrouwen bestaat niet ! En cis-mannen, zijn geen trans-mannen. Je lichaam wil je zien veranderen, niet van je 12j als jongen tot je 21J en verder door natuurlijke hormonen. Wil je, je vrouwelijk lichaam zien veranderen, dan is er meer nodig dan de natuurlijke testo waarde ( zelfs van een jongen van u leeftijd, omdat je als meisje geboren bent). Een vrouw in de meno-pauze gaat sowieso boven de 3.0 daar zorgen de bijnieren voor ( testo).
Grtz Nick ( een neen ik ga niet boven de waarden).
.