Zit met een probleem en kan niet ergens echt een antwoord vinden. Ik zou afgelopen vrijdag middag de baarmoederverwijdering hebben van dokter groenman in het Amstelland. Ik stond als laatste op de planning van de drie. Nu was de 1e operatie enorm uitgelopen. Nu is mijn operatie wegens overmacht uitgesteld. Waardoor ik dus naar huis mocht gaan. Ik heb nog geen nieuwe operatie datum omdat de planner op vrijdag vrij is.
Wat kan ik nu gaan verwachten? Moet ik weer 9 weken op de wachtlijst? Er is wel toegezegd dat ik binnen een redelijke tijd opnieuw opgenomen dien te worden. Maar hier geloof ik niet in omdat donderdag bij opname en vrijdag de hele tijd werd gezegd dat ik juist eerder aan de beurt zou zijn. Wat dus niet het geval is.
Dat het door omstandigheden word uitgesteld kan ik nog begrijpen. Maar ik weiger opnieuw voor 9 weken op de wachtlijst gezet te worden omdat mijn borst operatie in Slotervaart dan in gevaar komt. En alleen maar omdat zij zich niet aan de operatie tijden kunnen houden. Ik wil en kan door omstandigheden geen combi operatie doen. Mag ik eisen dat ik binnen 2 tot 4 weken alsnog geopereerd ga worden? Aangezien dit een redelijke termijn is. Mochten ze dit weigeren, kan ik dan gewoon een advocaat in de armen nemen? Verzekering is al op de hoogte en gaat de rekening van deze opname en geen operatie ook niet vergoeden. Ook zij gaan er achter aan, want ook zij vinden opnieuw 9 weken wachten onacceptabel. Zij geven aan dat een nieuwe datum binnen 4 weken zeer royaal is van mij uit als ik dit aankaart.
Iemand tips en advies van wat ik kan en mag verwachten?
Uitgestelde operatiw
-
Djay
-
Marijn
Re: Uitgestelde operatiw
Het lijkt mij niet dat ze je opnieuw op de wachtlijst kunnen zetten. Maar het is inmiddels maandagochtend. Ik zou er een telefoontje aan wagen en eerst eens kijken wat ze zeggen voordat je je onnodige verdere stress en moeite op de hals haalt. Zonder gelijk met iets akkoord te gaan wat je niet ziet zitten. Maar misschien plannen ze je deze week alweer in. Je weet het nooit.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
-
Jer158
Dat is balen, Djay!
In ziekenhuizen doen ze continu operaties die dus ook regelmatig uitlopen. Ze zullen dus ook regelmatig een dag/moment moeten hebben waarop ze operaties plannen die door uitloop uitgesteld waren. Het lijkt mij dan ook dat je absoluut niet akkoord hoeft te gaan met opnieuw op de wachtlijst belanden.
Hopelijk weet je inmiddels wat meer
In ziekenhuizen doen ze continu operaties die dus ook regelmatig uitlopen. Ze zullen dus ook regelmatig een dag/moment moeten hebben waarop ze operaties plannen die door uitloop uitgesteld waren. Het lijkt mij dan ook dat je absoluut niet akkoord hoeft te gaan met opnieuw op de wachtlijst belanden.
Hopelijk weet je inmiddels wat meer
Hung her from the branches of a mango tree
-
Nate_0
-
Djay
Via de verzekering even ook bericht teruggekregen. Binnen 2 tot 4 weken max is zeer reëel als ik dit zou aankaarten. Heel officieel horen ze me zelfs nu vandaag al te helpen. Maar in deze situatie niet reëel en zegt de verzekering ook dat het uiterlijk volgende week dient te moeten gebeuren. Mochten ze me alsnog terug gaan zetten op de wachtlijst hoef en moet ik daar niet mee akkoord gaan en word me aangeraden klacht in te gaan dienen. Dit geldt trouwens voor zowel mijn situatie als dat de arts bijvoorbeeld ziek is.
Verder belde ik vanmorgen naar de operatie planner. Bleek die, in tegenstelling met wat me verteld was, vandaag niet aanwezig te zijn en morgen pas. Heb maar terugbel moment gekozen. Dus ben benieuwd, mocht ik morgen in mijn 1e pauze nog niet teruggebeld zijn ga ik alsnog zelf bellen. Ook is me aangeraden om dan aan te geven dat ik als eerste geholpen ga worden. Er is dus gelukkig nog hoop mochten ze moeilijk gaan doen.
Verder belde ik vanmorgen naar de operatie planner. Bleek die, in tegenstelling met wat me verteld was, vandaag niet aanwezig te zijn en morgen pas. Heb maar terugbel moment gekozen. Dus ben benieuwd, mocht ik morgen in mijn 1e pauze nog niet teruggebeld zijn ga ik alsnog zelf bellen. Ook is me aangeraden om dan aan te geven dat ik als eerste geholpen ga worden. Er is dus gelukkig nog hoop mochten ze moeilijk gaan doen.