Zwemmen met binder

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Freedom

Zwemmen met binder

Bericht door Freedom »

Hoi!

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zwemmen met een binder aan? Ik heb sinds een paar weken veel last van rug- en schouderklachten waardoor fitness me geen goed idee lijkt nu, bang om dan echt een langdurige blessure op te lopen.
Zwemmen lijkt mij een goede oplossing om de opgebouwde spieren in conditie te houden zonder deze teveel te belasten. Wel heb ik een aantal vragen:
- is het slecht voor de conditie van mijn binder om hiermee te zwemmen? (slijtage)
- is het veilig voor mijn lichaam? (het mogelijk te strak trekken van de binder in het water)
- 'mag' dit in een zwembad wel?
- krijg ik 'm daarna nog uit of moet ik de binder dan aanhouden tot 'ie vanzelf opdroogt voordat ik deze kan verwisselen voor een droge? :lol:

En ik ben dus benieuwd of er hier iemand ervaring mee heeft :) Een 'boardshirt' voor er overheen heb ik.

Als het antwoord 'nee' is dan zit er namelijk niks anders op dan een sportbh maar hier voel ik me verre van prettig bij - ook omdat ik behaarde benen heb en zo.

Thanks!
Jules
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Jer158

Re: Zwemmen met binder

Bericht door Jer158 »

Zwemmen kan met een binder mits deze niet te strak is. Gc2b raadt aan om een maat groter te gaan voor zwemmen en Underworks verkoopt speciale zwembinders.

- is het slecht voor de conditie van mijn binder om hiermee te zwemmen? (slijtage)
Chloor draagt bij aan slijtage van gewone binders. Bij echte zwembinders zal daar geen sprake van zijn vermoed ik, maar daar heb ik geen ervaring mee.

- is het veilig voor mijn lichaam? (het mogelijk te strak trekken van de binder in het water)
Als het een losse binder is (of een maat groter) kan het geen kwaad. Je moet je er vrij in kunnen bewegen zonder dat dit ergens "trekt".

- 'mag' dit in een zwembad wel?
In zwembaden mag je meestal alleen badkleding aan. Een goede vuistregel is geen kleding die (veel) vocht kan vasthouden. Geen katoen maar wel synthetisch sneldrogend spul. Daar vallen gc2b en de meeste Underworks binders sowieso onder. Daarnaast ziet niemand het als het onder een "boardshirt" is, en wat niet weet ...

- krijg ik 'm daarna nog uit of moet ik de binder dan aanhouden tot 'ie vanzelf opdroogt voordat ik deze kan verwisselen voor een droge?
Uit gaat makkelijker dan aan wanneer je nat bent, dus het aantrekken van je droge binder zal eerder het probleem zijn. Omdat je zwembinder aan de grote kant is (zie boven) zal je hem wel uit kunnen krijgen als je er een beetje handig in bent. Neem je tijd i.i.g.
Hung her from the branches of a mango tree
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Chloor is natuurlijk voor geen enkel materiaal lief, en ik denk eigenlijk dat als je van plan bent wekelijks of vaker te gaan zwemmen je wss goedkoper uit bent met een speciale zwembinder.
meerdere zakken met zaagsel
Arthas

Bericht door Arthas »

Freedom schreef: 02 aug 2017, 00:08 Ik heb sinds een paar weken veel last van rug- en schouderklachten waardoor fitness me geen goed idee lijkt nu, bang om dan echt een langdurige blessure op te lopen.
Ik hoop niet dat je fitnesst met een binder, dat is namelijk ook heel slecht voor je lijf, je moet je bedenken dat je spieren niet de ruimte krijgen om goed te strekken etc waardoor je snel kneuzingen of blessures krijgt.

Moest ik even kwijt, verder geen verstand over zwemmen met binder sorry xD
Freedom

Bericht door Freedom »

Jer158 schreef: 02 aug 2017, 03:04
Nate_0 schreef: 02 aug 2017, 13:42
Dankjewel voor de tips en reacties Jer en Nate!
Heb een tijdje zitten zoeken maar kan helaas geen zwembinder vinden op Europese websites. :( Alleen op de underworks site zie ik wat ik zoek alleen dan komen er invoerkosten bij. Gewoonlijk koop ik binders via Amazon.de maar hier hebben ze ze niet.
Danaë heeft ze wel, alleen was ik niet tevreden over de binder die ik daar ooit vandaan heb. De danaë zwembinder kost 79,95 :o Plus het risico dat deze weer gaat tegenvallen qua binden.. Dat wordt 'm niet.

Kent iemand hier een site waar ik ze zonder een godsvermogen kwijt te zijn kan kopen?
Arthas schreef: 03 aug 2017, 13:34
Freedom schreef: 02 aug 2017, 00:08 Ik heb sinds een paar weken veel last van rug- en schouderklachten waardoor fitness me geen goed idee lijkt nu, bang om dan echt een langdurige blessure op te lopen.
Ik hoop niet dat je fitnesst met een binder, dat is namelijk ook heel slecht voor je lijf, je moet je bedenken dat je spieren niet de ruimte krijgen om goed te strekken etc waardoor je snel kneuzingen of blessures krijgt.

Moest ik even kwijt, verder geen verstand over zwemmen met binder sorry xD
Geen gefitness met binder hier! :) Leek me zo'n zonde van de 'rek' die er dan misschien uit gaat.
Helaas sport ik nog noodgedwongen met sportbh en een groot tshirt eroverheen. Voel me niet veilig genoeg om de mannenkleedkamer te betreden (de lockers zitten in de kleedkamers) want ik ben nog niet passabel..
I've got it
I'm a man now
Arthas

Bericht door Arthas »

Ah ja snap ik dat is echt shit ik sport zelf ook niet in een sportschool vanwege die reden, voel me daar niet comfortabel genoeg bij, maar het komt vanzelf. dont worry. Haha laat die hele rek maar zitten, zonde van je lijf jongen! (: zorg goed voor jezelf. Je kan ook wat halters kopen voor thuis zo probeer ik ook elke week enkele dagen te trainen.
Maar vind t top dat je toch naar de sportschool gaat
Jer158

Bericht door Jer158 »

Freedom schreef: 04 aug 2017, 00:16Kent iemand hier een site waar ik ze zonder een godsvermogen kwijt te zijn kan kopen?
Helaas ken ik die niet, Freedom :(
Hung her from the branches of a mango tree
Nate_0

Bericht door Nate_0 »

Danae heeft wel een zwembinder, maar die is ook vrij duur. https://www.danae.info/nl/tsv301 Je zou eventueel nog kunnen kijken naar een goedkope etsy of amazon binder waarbij het niet zo'n issue is dat het materiaal snel slijt.
meerdere zakken met zaagsel
Mason

Bericht door Mason »

Ik heb een zwempak van Danae en hij bevalt best. Ik heb hem gebruikt op vakantie in combinatie met een lange zwembroek. Zo kun je toch zwemmen en blijf je plat. Al vind ik het sowieso niet fijn om te zwemmen nu ik nog geen operatie heb gehad, maar mijn broertje stond erop (en het was ook wel fijn met 44 graden). Hij werkt dus goed, slijt totaal niet en ik ga er vanuit dat de zwembinder net zo goed zal werken.
Groetjes,

Mason
Freedom

Bericht door Freedom »

Mason schreef: 06 aug 2017, 12:24 Ik heb een zwempak van Danae en hij bevalt best. Ik heb hem gebruikt op vakantie in combinatie met een lange zwembroek. Zo kun je toch zwemmen en blijf je plat. Al vind ik het sowieso niet fijn om te zwemmen nu ik nog geen operatie heb gehad, maar mijn broertje stond erop (en het was ook wel fijn met 44 graden). Hij werkt dus goed, slijt totaal niet en ik ga er vanuit dat de zwembinder net zo goed zal werken.
Dankjewel voor je reactie! Fijn om een ervaring over die van Danaë te lezen. Denk dat ik binnenkort eens langsga in haar atelier, als het goed is kan je daar ook passen. Vind 85,- wel erg prijzig maar een operatie is ook nog ver weg.. Als 'ie beter bindt dan de Danaë binder (de lange met rits) die ik ooit gekocht heb ga ik er gewoon voor. :)
I've got it
I'm a man now