WelkomThomas!
Spreken met je ouders blijft denk ik wel moeilijk, maar hangt er wellicht o.a. van af hoe modern ze zijn.
Mijn moeder reageerde heel goed, en ze zal me steunen bij wat ik ook doe, maar tegen mijn vader heb ik nog niks gezegd. Zie ik onwijs tegen op.
(En dan ben ik bijna 38 hé, kun je nagaan)
En verder, welkom Yuri, en super dat de operatie zo goed is gegaan en geen complicaties zijn.
Waar heb je de operatie laten doen als ik vragen mag?
Female to Male
-
Paul
-
Yuri
Re: Female to Male
Ik heb de falloplastie laten doen in het UZ Gent, door prof. dr. Monstrey. Hij is de enige die de falloplastie zo goed kan doen, en bepaalde cruciale dingen bij de operatie doet hij zelfs altijd zelf. Het is dus echt een geluk dat die man bestaat.Paul schreef:WelkomThomas!
en verder, welkom Yuri, en super dat de operatie zo goed is gegaan en geen complicaties zijn.
Waar heb je de operatie laten doen als ik vragen mag?
-
Minne
Meuh dit is echt lame, ik had dus die prikpil, en nou ben ik al dik anderhalve week ongesteld, zonder dat het minder word =.= Word er ook vreselijk moe van, ook lichamelijk zegmaar. Morgen maar eens de dok bellen of dit normaal is, ik snap dat zoiets niet direct werkt, maar ik ben nog nooit zo lang achter elkaar ongesteld geweest..ik heb ook opeens overal en nergens jeuk, maar ik weet niet of dat door dit komt. In ieder geval, het zuigt =.=
-
Tyler
Ik ben ook dwars door mijn spiraaltje heen ongesteld geworden. Al 4 dagen nu. Echt schijt irritant.
-
Yuri
Hey!Sietse schreef:Meuh dit is echt lame, ik had dus die prikpil, en nou ben ik al dik anderhalve week ongesteld, zonder dat het minder word =.= Word er ook vreselijk moe van, ook lichamelijk zegmaar. Morgen maar eens de dok bellen of dit normaal is, ik snap dat zoiets niet direct werkt, maar ik ben nog nooit zo lang achter elkaar ongesteld geweest..ik heb ook opeens overal en nergens jeuk, maar ik weet niet of dat door dit komt. In ieder geval, het zuigt =.=
Dat had ik ook. Toen heeft de dokter Orgametril (elke dag een pilletje) voorgeschreven en daarmee is het wel opgehouden.
Succes nog!
-
Paul
-
Figó
Ik heb nu ook Orgametril! Mijn moeder valt af en toe in bij een abortuskliniek en ze zou voor mij vragen naar een goede pil. Ze heeft haar collega (die is daar dokter, ze werken al 18 jaar samen) alles verteld over mij en mijn genderproblemen. Ze nam mijn moeder gelijk serieus en wat blijkt? Ze kent het hoofd van de genderafdeling in Gent persoonlijk! Ze had hem een mail gestuurd en hij zei dat ik Orgametril moet nemen dus nu heb ik hier een hele voorraad liggen 
Die man had in die mail gezet dat je vanaf dag 1 van je cyclus elke dag een pil moet slikken en niet later beginnen dan de 5e cyclusdag. Het nadeel is dan wel dat ik nog 1 keer die maandelijkse zooi had maar nu gelukkig niet meer! En er stond dat als je een doorbraakbloeding hebt dat je dan 3 tot 5 dagen je dosis moet verhogen tot 2 tot 3 pilletjes.
De rede dat Orgametril werd voorgeschreven is omdat dat zonder vrouwelijke hormonen is. Het blijkt dat er in de prikpil heel veel vrouwelijke hormonen zitten waardoor je borsten kunnen groeien e.d.
Mijn tip is dus om Orgametril te nemen als je een pil wilt nemen
Die man had in die mail gezet dat je vanaf dag 1 van je cyclus elke dag een pil moet slikken en niet later beginnen dan de 5e cyclusdag. Het nadeel is dan wel dat ik nog 1 keer die maandelijkse zooi had maar nu gelukkig niet meer! En er stond dat als je een doorbraakbloeding hebt dat je dan 3 tot 5 dagen je dosis moet verhogen tot 2 tot 3 pilletjes.
De rede dat Orgametril werd voorgeschreven is omdat dat zonder vrouwelijke hormonen is. Het blijkt dat er in de prikpil heel veel vrouwelijke hormonen zitten waardoor je borsten kunnen groeien e.d.
Mijn tip is dus om Orgametril te nemen als je een pil wilt nemen
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
-
Gabriël
Dat is positief zeg, Viggo!
En wat toevallig dat die collega van je moeder het hoofd van de genderafdeling persoonlijk kent!
En wel handig om te weten van die Orgametril dat er geen vrouwelijk hormoon in zit.
Als ik namelijk aan testosteron ga in de toekomst, wil ik een lage dosis (mits dat ook in Nederland mogelijk is natuurlijk), maar dan is er wel weer kans dat het te weinig is voor de menstruatie te stoppen. Dus dan tegen die tijd met de endocrinoloog overleggen of ik dan zo'n orgametril erbij kan nemen tot mijn baarmoeder eruit is.
En wel handig om te weten van die Orgametril dat er geen vrouwelijk hormoon in zit.
Als ik namelijk aan testosteron ga in de toekomst, wil ik een lage dosis (mits dat ook in Nederland mogelijk is natuurlijk), maar dan is er wel weer kans dat het te weinig is voor de menstruatie te stoppen. Dus dan tegen die tijd met de endocrinoloog overleggen of ik dan zo'n orgametril erbij kan nemen tot mijn baarmoeder eruit is.
-
Figó
Dat kan je misschien wel doen Gabriël, ik weet niet of dat kan. Ik hoop dat als het kan dat je dan geen doorbraakbloedingen krijgt want dat is helaas mogelijk bij de Orgametril. Maar aan de andere kant, als je testosteron krijgt (al is het niet veel) dan compenseert dat misschien weer! 
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
-
Gabriël
Tot nu toe slik ik de pil door en heb daar ook geen last van doorbraakbloedingen, dus hopelijk zal dat dan ook zo zijn bij de orgametril.
En inderdaad zal testosteron ook wel een beetje compenseren.