Female to Male

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
mick1984

Re: Female to Male

Bericht door mick1984 »

wat is julie mening trouwens is skienen beetje mannensport? ik hoop zo graag dat ik er mee door kan blijven gaan ook tijdens me transisitie me skiteam weet nog van niks
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Skieen is tamelijk unisex volgens mij
Irene
Zef

Bericht door Zef »

Is dat dan geen doping, wedstrijdskiën als je hormonen krijgt? Of kun je dan in het mannenteam
mick1984

Bericht door mick1984 »

hormomen dat gebruik ik nog lang niet hoor dit jaar.. ik sta nog op wachtlijst voor diagnostiek... en voor dat ik aan de hormonenn ga wil ik het wel gezegt hebben tegen me skiclub..
Harro

Bericht door Harro »

Wat mij betreft is het inderdaad niet specifiek mannelijk of vrouwelijk. Als ik zou moeten kiezen, zou ik eerder mannelijk zeggen dan vrouwelijk.
kan me voorstellen dat je het wilt vertellen en dat dit lastig kan zijn. Succes
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Ik zou ook zeggen mannelijk. Kijk anders eens rond (naar je ski-team bijvoorbeeld) als je twijfelt. Ik durf bijna te zeggen dat er meer mannen zullen zijn.

Of als je nog net iets mannelijker wil doen zou ik zeggen probeer eens te gaan snowboarden ;)
Paul

Bericht door Paul »

Skiën is volgens mij vooral een mannending, dus dan zit je goed, lijkt me.
Fitness is geen overbodige luxe, ik ga er zelf ook voor, want ik wil wel alvast wat gespierder worden. Al is het maar om mijn bovenlichaan wat meer in verhouding te krijgen met mijn heupen.

Heeft iemand daar trouwens nog een tip voor, om brede heupen te verbloemen? Liposuctie is geen optie, maar dacht zelf aan ultrashape (met geluidsgolven plaatselijk vet reduceren), in combi met fitness.
Iemand betere tips?
Figó

Bericht door Figó »

Dat ultrashape ziet er erg duur uit! Het zal hier vast niet in de buurt zitten denk ik. Ik heb gelukkig hele smalle heupen, mannenbroeken moet ik ook altijd in een smalle maat kopen. Mijn probleem is juist dat ik een wespentaille heb. Daardoor lijken mijn heupen gelijk wel breed en ziet het erg heel vrouwelijk uit. Is er een manier dat mijn taille breder kan worden? Ik doe elke dag wel buikspieroefeningen maar ik denk niet dat dat werkt. Het ziet er gewoon heel onnatuurlijk uit. Ik draag altijd grote shirts maar op de fiets bijvoorbeeld dan waait mijn shirt naar achter en dan zie je mijn taille dus weer.
Ik wil heel graag gewoon een brede borstkas maar dat ziet er niet uit met een smalle taille die daarna uitloopt naar mijn heupen die veel breder zijn dan mijn taille. Heeft iemand misschien tips?
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
mick1984

Bericht door mick1984 »

bedankt voor julie reactie.. tja mark nu je het zegt.. ik zau er zaterdag op letten.. der zijn een hoop nieuwe mensen
Harro

Bericht door Harro »

Hey Paul,
Ik zit met dezelfde vragen als jij. Ik zou ook graag mn heupen en bovenbenen wat strakker hebben.
Enne wat gespierdere bovenarmen/schouders natuurlijk. Ik ben er nog niet achter, dus ook ik houd me aanbevolen voor tips