Wel of geen school

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Laurens2

Re: Wel of geen school

Bericht door Laurens2 »

Maandag is introductieweek en ik dacht maak het maar een beetje bekend via de introweek facebook groep, heb tot nu toe al 1 "like"! Ben benieuwd naar de reacties.

Afbeelding
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Dapper Mark!
Persoonlijk zou ik het zo niet snel doen geloof ik, omdat je dan ook moeilijk reacties kan peilen en je het risico loopt dat ze achter je rug om gaan kletsen. Succes in ieder geval.
Irene
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Ik heb wel het voordeel dat niemand elkaar onderling kent. En achter mijn rug om praten doen ze toch, heb inmiddels al een vriendschapsverzoek gekregen dus niet iedereen "is er vies van". Ik hoop echt dat ik op het introductiekamp een sticker op me krijg geplakt met Mark erop (niet Laura). Hoop dat er begrip voor is.

Bedankt :D
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Handige manier om er zo voor uit te komen. Zeker omdat het vrij luchtig is en het ook zelfvertrouwen uitstraalt. :) En je kan het inderdaad beter zo neerzetten dan dat ze achter je rug om gaan praten en roddelen. Veel plezier bij je introductiekamp, en anders een pen/stift meenemen om eventueel je naam op de sticker te veranderen?
Arike

Bericht door Arike »

Gaaf, Mark, die post op FB!

Ik hoop dat je idd de goede sticker krijgt!
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Nouja, ik ben in ieder geval al door iemand op facebook omgedoopt tot een "omgebouwde ICT-er". Sommige mensen weten echt niet waar ze het over hebben.

Iemand zei wel dat hij op een school zat waar een transvrouw was die ook informatica leert. Ik ben dus niet de eerste volgens hen.
Paul

Bericht door Paul »

Ik hoop dat je goede reacties krijgt als je start, maar als je je vanaf dag 1 presenteerd als de persoon die je wilt zijn, zou je toch denken en hopen dat men dat dan ook accepteerd? Of ben ik nu weer te positief?
Tyler

Bericht door Tyler »

Ik heb zelf het idee dat mensen in mijn omgeving het ook makkelijker vinden omdat ik er zelf zo open over ben. Ik denk dat als je het gaat verbergen het dan ook zo'n dirty secret gaat worden en dan ben je slechter af.
Goed gedaan jongen.
Paul

Bericht door Paul »

Ben het met Tyler eens!
Volgens mj is dit wel de goeie manier van aanpak, Mark.

Ik ga absoluut voor je duimen dat het allemaal goed gaat!!
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Nouja, tot nu toe moet ik zeggen dat het geen succes is. Ben maar 2 dagen gegaan trouwens. Dit is me echt te veel om na mijn oude situatie ineens 5 dagen in de week moet reizen en dan hbo moet gaan leren.

Dan heb ik het nog niet eens over de twijfels die ik na het zien van de boeken heb...

Maar ik heb het geprobeerd, en dat is voor mij al een overwinning! Er zijn nog genoeg wegen die ik in kan slaan qua studie/(vrijwilligers-)werk.