Zorgverzekering en elektrische epilatie gezicht

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Nienke

Zorgverzekering en elektrische epilatie gezicht

Bericht door Nienke »

Ik heb een punt die ik graag bespreekbaar wil maken.

Wie heeft hier VGZ en krijgt via hun de elektrische epilatie vergoed en hoe gaan hun in hun gedragsregels hiermee om.
Wie heeft er een offerte op laten stellen en kan gewoon behandelen tot het maximum bedrag is bereikt en wie krijgt er slechts 10 behandelingen vergoed en moet binnen enkele weken weer naar het Vumc om je te laten zien en een nieuwe machtiging/verlenging aan te vragen.
Een onmenselijke vraag ivm elektrische epilatie enorm veel tijd vergt, enige jaren in sommige gevallen.

Daarnaast, welke zorgverzekering heb je dan en hoe gaan hun met deze behandeling om, zelfde punten als bovenstaand.

Het mogen reacties via PB zijn, ik waardeer het enorm, ik hoop ook snel op veel reacties
ik neem dit mee in de gesprekken die ik bij VGZ aan het voeren ben.
Mirthe_s

Re: Zorgverzekering en elektrische epilatie gezicht

Bericht door Mirthe_s »

Ik heb geen electrisch maar laser. Ohra. Ohra heeft een maximumprijs per behandeling (ik geloof rond de 200 euro). Mijn praktijk vraagt 175, ontdanks dat worden tien behandelingen vergoed. Daarna een heraanvraag gedaan via het Laser Centrum, met nog tien behandelingen ,waarvan ik nu op elf zit.

Jij hebt het over electrische epilatie. Het lijkt mij daarom ook niet reeel dat ze dit even vaak vergoeden als laser.
marianne

Bericht door marianne »

Hoi Nienke, terecht dat je dit aankaart ook al is het misschien al eens besproken, 10 behandelingen is een druppel op de gloeiende plaat.

Ik heb Menzis als zorgverzekeraar, heb een jaar geleden een machtiging gekregen voor 10 behandelingen gedurende 1 jaar.
Het maakte geen verschil of dit dure laserbehandelingen of goedkopere elektrische epilatie sessies zouden zijn.
Ik heb slechts 4 laserbehandelingen gehad binnen dit jaar, de machtiging verliep een week geleden, en ik moet een nieuwe machtiging aanvragen.
De aanvraag loopt intussen, mogelijk vragen ze om een beoordeling van mijn baardgroei of het nog noodzakelijk is, daarvoor moet ik dan naar Amsterdam.
Ik hou je op de hoogte van de uitkomst.

Misschien goed om een ander draadje te starten om diverse zorgverzekeraars te vergelijken, nu we weer kunnen switchen eind dit jaar.
Ik ben nu ook bezig met een haarwerk, en krijg daarvoor 419 Euro vergoed, Delta Loyd en Ohra scoren met hun aanvullende verzekering veel beter, 1000 euro en meer.
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Nienke

Bericht door Nienke »

Mirthe_s schreef: 28 sep 2017, 20:38 Ik heb geen electrisch maar laser. Ohra. Ohra heeft een maximumprijs per behandeling (ik geloof rond de 200 euro). Mijn praktijk vraagt 175, ontdanks dat worden tien behandelingen vergoed. Daarna een heraanvraag gedaan via het Laser Centrum, met nog tien behandelingen ,waarvan ik nu op elf zit.

Jij hebt het over electrische epilatie. Het lijkt mij daarom ook niet reeel dat ze dit even vaak vergoeden als laser.
Dan kom jij dus op 2000 euro wat je max mag uitgeven, goed is een andere verzekering, waar het mij ook een beetje om gaat is de verschillende meetlat welke verzekeringen tussen nota bene hun klanten gebruiken.
Voor 2000 eur heb ik 27 uur behandeling, zou ik een terechte stelling vinden als VGZ dat per blok zo zou zien en zeker niet terecht om na 10 uur, a74 euro, weer een verlenging aan te moeten vragen.
Dit houdt in om de 5 weken verlengen :(

Ik heb zelfs uit reactie in de chat een bedrag gehoord binnen het VGZ van 10 behandelingen max 3000 eur, als ze mij dit gewoon aanbieden kom ik een eind en scheelt mij enorm veel stress,

Uiteindelijk als ik het volgens hun spel zou doen, enorm veel irritatie, administratie en gedoe met het VU, ze willen steeds via hun laten verlopen.
Ik hoop dat ze hier morgen van terug komen hoe dit menselijk opgelost gaat worden.
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Ylse »

Ik heb net deze week een voorlopig laatste laserbehandeling gehad. We gaan volgende week beginnen met wekelijkse sessies elektrisch epileren. Ik heb de rest van het jaar volgepland en mijn huidtherapeut doet niet moeilijk. Waarschijnlijk ook omdat ik ze rechtstreeks bij de zorgverzekeraar declareren en die gewoon betaalt.

Ik zit bij De Friesland.

Ik moet wel zeggen dat ik in het begin mijn zorgverzekeraar even duidelijk op mijn rechten heb gewezen en gemeld dat ik geen gezeik van ze wou hebben. En dat ik ook geen gezeik van mijn huidtherapeut wou omdat de zorgverzekeraar de rekeningen niet betaalt. Eigenlijk heb ik nooit weer last gehad.

Nu baal ik alleen omdat ik me een paar dagen niet mag scheren omdat ze anders moeite hebben om die vervloekte haartjes dood te maken.😇
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Nienke

Bericht door Nienke »

Bedankt voor je input, zo kan het dus ook!!
diederique

Bericht door diederique »

Mirthe_s schreef: 28 sep 2017, 20:38 Ik heb geen electrisch maar laser. Ohra. Ohra heeft een maximumprijs per behandeling (ik geloof rond de 200 euro). Mijn praktijk vraagt 175, ontdanks dat worden tien behandelingen vergoed. Daarna een heraanvraag gedaan via het Laser Centrum, met nog tien behandelingen ,waarvan ik nu op elf zit.

Ik denk dat je je vergist. Bij een "oude" grijze baard is misschien wel 20 laser behandelingen en 80 electrische epilaties nodig. Moeten die 80 dan voor eigen rekening?
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Dieuwertje

Bericht door Dieuwertje »

Vooralsnog weet ik niet of mijn verzekeraar lastig wordt. Eerst maar eens langs het VUmc komen.
Ik heb een machtiging in augustus gekregen voor een behandelaar die ik uiteindelijk niet kies. Nu ik werkelijk wil beginnen heb ik een machtiging met de juiste behandelaar gevraagd. Krijg ik een email terug met de mededeling dat ik dan eerst naar het VUmc moet komen met een baard van 3 dagen. :x
Mirthe_s

Bericht door Mirthe_s »

diederique schreef: 29 sep 2017, 08:44

Ik denk dat je je vergist. Bij een "oude" grijze baard is misschien wel 20 laser behandelingen en 80 electrische epilaties nodig. Moeten die 80 dan voor eigen rekening?
Nee hoor, ik vergis mij niet. Ik leg immers mijn situatie uit. Bij mij is geen sprake van elec. epilatie.
Amy

Bericht door Amy »

Dieuwertje schreef: 29 sep 2017, 09:33 Vooralsnog weet ik niet of mijn verzekeraar lastig wordt. Eerst maar eens langs het VUmc komen.
Ik heb een machtiging in augustus gekregen voor een behandelaar die ik uiteindelijk niet kies. Nu ik werkelijk wil beginnen heb ik een machtiging met de juiste behandelaar gevraagd. Krijg ik een email terug met de mededeling dat ik dan eerst naar het VUmc moet komen met een baard van 3 dagen. :x
Dat is echt een probleem. Ik heb het laatst eens voor een paar dagen laten staan om te kijken hoe dat er uit ziet, nou daar ga ik dus echt niet mee over straat. Misschien moet ik een burka kopen...