Lisa1973 schreef: 01 okt 2017, 01:02
Ik heb er toen ik uit de kast kwam op mijn werk ervoor gekozen dat men mij voorlopig gewoon bij mijn oude naam mocht aanspreken.
Heb hun ook uitgelegd waarom ik dat voorlopig zo wil houden en daar was begrip voor.
Ik werk bij een bedrijf dat zo groot & ingewikkeld is, dat je ook verwacht dat er qua IT altijd wel -iets- mis is. Dat bleek een plezierige vergissing, want mijn naamsverandering binnen het hele bedrijf, wereldwijd, was een flits van 30 minuten en 2 drukken op knoppen.
Ik had met HR een plan uitgewerkt. Een brief voor managers van de teams met mensen waar ik regelmatig mee werk, een week eerder rond gestuurd en op de dag zelf, mijn eigen berichtje naar alle mensen op onze site en collega's waar ik regelmatig mee werk verspreid over andere sites / andere landen. Dat was <klik> #1.
Klik #2 was dat ik mijn naam en foto in het systeem wijzigde voor alle IT software, Email, messengers, documenten, databases, sharepoints, noem maar op. OK, na de 30 minuten was ik nog best wel meer tijd kwijt, om alle gelukwensen & vragen van collega's te beantwoorden.
In tegenstelling tot Lisa, mijn naam op ID's e.d. dat komt later nog wel eens, veel meer formaliteiten en documenten voor nodig & die gebruik ik minder. Het is wel een geluk bij een ongeluk dat reizen voor werk bijna volkomen vervangen is door video conferencing, als ik mijn paspoort regelmatig nodig zou hebben zou ik er anders over denken.
Omdat ik op dezelfde dag ook op mijzelf ben gaan wonen en dus ook meteen normaal gekleed naar mijn werk ga, was mijn transitie dus een heel plezierige & complete ervaring. Gewoon <klik> mezelf