Genitale ontharing, wat wel, wat niet

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Charlotte_C

Re: Genitale ontharing, wat wel, wat niet

Bericht door Charlotte_C »

Ik kreeg zelf zo'n beetje de keuze wat ik weg wilde laten halen. Alleen het strikt noodzakelijke of ook de gehele bikinilijn. ik heb toen aangegeven dat ik het wel makkelijk vond om dan maar gelijk helemaal geen haar meer daar beneden te hebben. En daar is mijn onthaarster meteen mee begonnen. Ik heb nu acht dagen terug de tweede sessie gehad en tot heden ben ik goed tevreden.

Groetjes,
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Charlotte_C

Bericht door Charlotte_C »

Ik kreeg zelf zo'n beetje de keuze wat ik weg wilde laten halen. Alleen het strikt noodzakelijke of ook de gehele bikinilijn. ik heb toen aangegeven dat ik het wel makkelijk vond om dan maar gelijk helemaal geen haar meer daar beneden te hebben. En daar is mijn onthaarster meteen mee begonnen. Ik heb nu acht dagen terug de tweede sessie gehad en tot heden ben ik goed tevreden.

Groetjes,
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
marianne

Bericht door marianne »

Er wordt wel gezegd dat beharing de littekens verhult na de operatie.
Dit zou een overweging kunnen zijn, en is het voor mij, om zo veel mogelijk haar te behouden.
Marian
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Aukjew83

Bericht door Aukjew83 »

Suzanne schreef: 09 okt 2017, 23:41 Hallo dames,

Een iets ander vraagje, maar wel over genitale ontharing. Ik heb rossig haar en mag op termijn uitzien naar elektrisch epileren, ook genitaal.
Maar hoe zal dat verlopen (pijn, duur), zal het wel gaan lukken ? Heeft iemand hier ervaring mee ?
Groetjes,
Suzanne
Ik had deze vraag op Reddit ook gesteld, laser schijnt goed wat pijnlijker te zijn dan epilatie (voor genitale iig).
Ylse
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Ylse »

Aukjew83 schreef: 16 okt 2017, 22:28
Suzanne schreef: 09 okt 2017, 23:41 Hallo dames,

Een iets ander vraagje, maar wel over genitale ontharing. Ik heb rossig haar en mag op termijn uitzien naar elektrisch epileren, ook genitaal.
Maar hoe zal dat verlopen (pijn, duur), zal het wel gaan lukken ? Heeft iemand hier ervaring mee ?
Groetjes,
Suzanne
Ik had deze vraag op Reddit ook gesteld, laser schijnt goed wat pijnlijker te zijn dan epilatie (voor genitale iig).
Ik heb beide ervaren in de genitale regio en ik merkte niet heel veel verschil. Wat er bij mij wel speelde was dat mijn (geestelijke)gestel wel eens wat invloed had op hoe ik de pijn beleefde. Datzelfde ervaar ik ook wel bij de aangezichts epilatie. Vermoeidheid maakt dat het wat pijnlijkeren is omdat ik me dan niet op andere zaken kan concentreren.

Ik ben een paar maanden tot een halfjaar voor mijn srs begonnen met de ontharing en het was op tijd klaar. Ik ging een paar keer per week naar de huidtherapeut. Maar misschien was ik ook wel niet al te behaard.

Als laatste wil ik nog wel meegeven dat ik het zonder de emlazalf doe. Ten eerste omdat ik dat veel te veel gedoe vind en ook mijn huidtherapeut geeft aan dat het maar de vraag is of je er voordeel van zal hebben.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France