Vraag altijd alles na bij de respectievelijke behandelaars. Neem niet alles zo maar van een ander over.
Ik ben in het UMCG geopereerd, en hun handelswijze verschilt van het VU en zo on.
voor het geval dat je ernstigere bloedingen hebt dan verwacht... Nou dan moet je als de bliksem een doctor erbij halen want dat is helemaal niet goed lijkt mij.
Ook hier, ik heb naar dingen gevraagd, die anderen "nodig" hadden, en dus geen gaas broekjes, ( mijn verband was vast gehecht, en zonder broekje eroverheen. )
Ook geen gaasjes nodig. Ik had ook niets nodig toen ik van het ziekenhuis ontslagen was.
Nogmaals voor ieder, man, vrouw wat dan ook, verzamel zo veel mogelijk actuele en betrouwbare info, maak daar een lijstje van, met evt vragen, en als je behandelaar info achterwege laat, of het op het laatste moment zou willen geven, kom daar zelf mee, en vraag om verificatie. Want al menen we soms van alles beter te weten, het opvolgen van het advies en instructies van jouw behandelaar, chirurg gaat voor. heb je je twijfels, kun je altijd even na vragen "of het handig zou zijn om dit of dat nog in huis te halen voor het geval dat. Dan doe je wat je in gedachte al had, zonder dat het een opdracht was van je behandelaar.
Wat je wel van anderen kan aannemen met relativering naar jouw situatie, zijn tips voor buiten het ziekenhuis om. Woning inrichting tips, bv al helemaal als je alleen wonend bent.
Zo had ik nog geen grab rail ( bad greep ) bij mijn bad, waar ik in douchen moet. dat heb ik vooralsnog aangebracht, juist voor na de operatie. O ja, slippers, kans is groot dat je er in plast,

na de operatie, en uit bed mag, dus twee paar mee, of afspoelbaar slippers, wel zo handig de eerst dag in ieder geval.
Dat al dit soort info blijkbaar niet verzameld en mee gedeeld wordt door de mensen die dat i.m.o. zouden kunnen en moeten doen vind ik gewoon een schandaal.
Maar goed, ik kan alleen voor mijn eigen ervaringen instaan, wat een ander beleeft neem ik voor waar aan, dan wel in de toen geldende omstandigheden. Alles in context houden, erg belangrijk.
Gwendolyn.
Lekker slapen iedereen.