20 december - phantom menace
Exposed!! Jill is confirmed geek. Maar sorry ik kon de titel van vandaag echt niet laten! Je leest zo wel waarom.
Eerst onderwerp dilateren, want daar ontkomen we niet meer aan. Eigen schuld, geen dikke bult (in the pants).
De ochtend was vrij want de dames komen deze middag pas voor het dilateren. Althans, zo kwam het tot mij gisteren over, ik sprong onder de douche zo rond 11 uur. Ik was bijna klaar tot er werd aangebeld. Dat waren Tiar en Sri! Dus ze komen toch op variabele tijden! Ik sprong onder de douche vandaan want ik was gelukkig net klaar. (niet echt springen! Sws want slipgevaar en daar beneden zou dat niet echt waarderen) Zij waren zo lief om op me te wachten.
Ik haast me naar het bed voor onze vriend dilator nr. 0. Dit keer mocht ik alles zelf doen! Baby wipes voor schone handen en lube op de dilator. Knieen omhoog en met een hoek van 45 graden duikt nr. 0 de diepte in. 4 inches, ik nam een pauze en legde mijn benen neer met mijn knieholtes op een kussen. Slowly rotating duiken we verder naar 6,5 inches deep. Sri controleerde of hij er goed in zat en drukte hem iets verder, mijn dieptemeter moet vast kapot zijn want het voelde wel alsof ik het einde had bereikt. Ik ontspande mij zo veel mogelijk en hij bereikte rond de 6,5. Ik was blij, ik baalde enorm toen hij gisteren tot de 6 ging! Maar de dames hebben gelijk, ik moet ‘t tijd geven. En dat werd beloond bij deze duik in het diepe. Ik was stukke ontspanner en de diepte bereiken was veel minder ongemakkelijk dit keer! Ik vind het een stuk ongemakkelijker als het wattenstaafje naar binnen gaat om het verdovings glijmiddel te verspreiden.
De timer stond dit keer op 45 minuten, Sri en Tiar gingen naar de volgende patient in de tussen tijd. Ik relaxte met wat Abba, die lead vocalist kan hoog zingen zeg, mega jaloers. Ik zong mee, try as I might, het was eerder katten gejank. Anyways, het leek dit keer wel alsof de minuten als seconden voorbij gingen! Voel je dus niet rot als je eerste keer niet geheel naar wens gaat. Ik ontspande mij nog meer en ik kon nog iets verder naar binnen. Vol trots liet ik zien hoe ver hij zat toen ze terug kwamen van het andere bezoek. Ook zij waren te spreken over het resultaat, tot de timer afliep speelde Sri nog even met mijn lammetjes knuffel. Ze vroeg of ie een naam had, daarbij heb ik haar dus ook een korte les Nederlands gegeven. Mijn knuffel heet Lammie, afgeleid van lammetje/lam, dat vertaalde ik naar lamb (engelse benaming). Ze speelde er even mee hardstikke grappig! Ze vertrokken even later weer, morgen gaan we 60 minuten de diepte in duiken. Dan douche ik na de sessie, per advies van Sri en Tiar.
Nu terug naar de reden voor mijn titel. Regelmatig heb ik nog het idee dat “hij” er zit, zo ook vandaag tijdens het douchen. Voorheen stroomde het water erover heen en nu is dat niet meer zo, op dat moment heb ik dus een fantoom ervaring, en dat is erg iritant, maar wat ik begrijp is dat het gevoel vanzelf wel verdwijnt na een tijdje. Ook nu tijdens het typen lig ik op bed en verwacht ik een lichte druk van iets dat er nu niet meer zit. Gelukkig komt het niet vaak voor.
Mijn ma komt de laatste paar dagen de moeder tegen van een andere transdame die drie dagen na mij geopereerd is. Vandaag hebben de moeders besloten dat we eerste kerstdag samen gaan vieren, hartstikke leuk. Ben ook wel benieuwd naar de transdame, hoe zij dit allemaal ervaart. Ik noem haar maar E, ze is een Australier. Mijn ma kan het al goed vinden met haar ma dus ik hoop ook dat ik het met E goed kan vinden! Tot nu heb ik nog niet echt kunnen connecten met een van de transdames die ik sporadisch tegen kwam voor dat ik de operatie onderging, dus ik kijk echt uit naar de ontmoeting! Engels zit bij mij wel goed dus aan mijn taalvaardigheid zal het in ieder geval niet liggen.
Oh heb nog een snugger momentje gehad vandaag! Ik had aandrang om te plassen, dus ik raapte Peter, mijn katheter, op en liep naar de wc. Ik staarde even 5 seconden naar mijn reflectie terwijl ik op de wc zat, waarom probeer ik op de wc te plassen,... ik ben nog niet gescheiden van Peter.. Na goed! Een tip, je hebt niet echt een standaard voor je katheter om aan te hangen. Wat ik deed is mijn koffer in zijligging naast mijn bed laten staan en aan de handel mijn katheter gehangen. Dan komt ie ook niet direct in contact met de grond en dus vuil. Na deel is wel dat de slang op een gegeven moment een knik kreeg waardoor de plas niet even goed de katheter zak in liep. Let daar ook goed op. Verder moet je de zak altijd lager houden dan je heupen. Als je rond loopt kan je hem aan je badjas band binden en doe je kleding aan om je onderbroek.
Donut zitten gaat ook wel redelijk goed nu. Ik houd het meestal vol voor een half uurtje tot ik echt de druk goed voel en dan kap ik het af en ga ik weer op bed liggen. Elke dag zien we de zwelling van de vagina verminderen. Het bloed blijft echter komen dus we blijven maandverband gebruiken. Ik heb het gevoel alsof de wondvocht meer voorkomt als ik op een dag besluit te zitten op de donut kussen.
Verder is er weinig gebeurd vandaag, de meest kritieke informatie is wel een beetje gedeelt. Nu kicken de routines in. Ik blijf jullie op de hoogte stellen van mijn dilateer progressie en krijgen uiteraard ook een rapport over mijn scheiding met Peter Katheter op de 23e. Mijn vagina is ook nog herstellende dus die komt ook nog aan bod. 27 december ben ik jarig. Verder is mijn follow-up bij dokter Chettawut de 28e. 2 januari vliegen we weer richting het koude Nederland! Over oud en nieuw in Thailand komt ook nog wel een verhaaltje.
Oké,.. misschien heb ik nog wel wat materiaal om de dagen mee te vullen! Gelukkig maar! Dan krijgt iedereen de full experience. Als jullie willen dat ik nog ergens specifiek op focus, let me know, dan neem ik dat mee in mijn soms iets wat sterke verhalen.
<3 Jill