Trans en verkiezingen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Alexandra

Re: Trans en verkiezingen

Bericht door Alexandra »

Succes allemaal met stemmen, maar ik ga niet. Als je mijn mening wilt weten, zie hieronder.

Ik geloof niet in democratie zoals wij denken die te hebben, we hebben een democratisch gekozen partitocratie. Een partijen politiek, net als in België. Ik ben voorstander voor een democratisch gekozen meritocratie. Een meritocratie is de enige vorm van overheid die in mijn optiek een land kan besturen. Meritocratie betekent dat alleen experts in een bepaald gebied op hun positie terecht komen. Dus: je C.V. bepaalt welke functie je krijgt. Klinkt logisch toch? De slager op de hoek zal dus nooit minister van financiën gaan worden. Is dit eerlijk? ik denk van wel. Ik ga niet naar de slager omdat ik een receptje tegen mijn hoofdpijn wil. Ik ga ook niet naar de huisarts voor een onsje worst. Met een meritocratie voorkom je dat er belangenverstrengelingen ontstaan.

Voorbeeld: we hadden Minister Hoogervorst, Ab Klink, en voorheen Schippers als Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Kijk naar hun C.V. Wat zie je staan als achtergrond? HAVO, Bedrijfskunde. Er staat geen enkele (werk) ervaring bij wat betrekking heeft op de post waar ze beleid over gaan bepalen. Het volk stelt die mensen aan om beleid te creëren en bepalen waarvan ze geen kaas hebben gegeten. Het resultaat? een puinhoop. Zou het misschien slim zijn, om een minister aan te stellen die ervaring heeft op het gebied van volksgezondheid. Zegge een hoogleraar, of professor?

Dat is dus een Meritocratie: stel alleen kundige mensen aan op de post waar ze horen.

Laten we eerlijk zijn en zeggen waar het op staat: de meerderheid de bevolking is gewoon lomp en dom. Dat is nu eenmaal zo, is aangetoond en staat vast. Het gemiddelde IQ komt niet boven de 110: tussen de 85 en 110. Niet iedereen kan een IQ van 160-190 hebben (helaas). Dus de meerderheid bepaald het beleid en dat beleid is (zoals we de afgelopen 60 jaar hebben gezien) een DOM BELEID. Je ziet wat er van terecht komt. Iedereen met 2000 extra hersencellen kan tevens voorspellen (=intelligentie) wat er de komende 4 jaar gaat gebeuren. Juist: precies hetzelfde als de voorgaande 3 jaar: Niks, en een grotere puinhoop.
Laatst gewijzigd door Alexandra op 12 sep 2012, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Aster

Bericht door Aster »

Levendula schreef: nooit en te nimmer iets over het uiterlijk van wie dan ook te zeggen heeft. dus ook niet over een boerka. en dat is iets dat ik persoonlijk sterk mee laat wegen.
Helaas, maar dat doen de moslimmannen al voor de moslim vrouwen.

En die moslimmannen hebben boter op hun hoofd, want er staat in de koran onder VERPLICHTE kledingvoorschriften:

'opdat gij als gelovige herkend zult worden (oa binnen niet moslimgemeenschappen)' met als specificatie voor moslim MANNEN:

een hoofddeksel/bedekt hoofd.

Baard laten staan.

Gehele lichaamsbedekking (in de vorm van oa een lange jurk)

Hoofddoeken, niqaabs, chadors te over op straat in Amsterdam; als boven geklede moslimmannen, met hoofddeksel en baard zijn heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg zeldzaam, ondanks de behoorlijk grote groep moslims hier.

Het iets te doorzichtige en voor de hand liggende argument dat NL vrouwen vroeger óók hoofddoekjes (of hoeden) droegen gaat hier niet op; NL mannen droegen namelijk vroeger petten of hoeden.
Silvia_weg

Bericht door Silvia_weg »

Sasha schreef:Succes allemaal met stemmen, maar ik ga niet. Als je mijn mening wilt weten, zie hieronder.

Ik geloof niet in democratie zoals wij denken die te hebben, we hebben een democratisch gekozen partitocratie. Een partijen politiek, net als in België. Ik ben voorstander voor een democratisch gekozen meritocratie. Een meritocratie is de enige vorm van overheid die in mijn optiek een land kan besturen. Meritocratie betekent dat alleen experts in een bepaald gebied op hun positie terecht komen. Dus: je C.V. bepaalt welke functie je krijgt. Klinkt logisch toch? De slager op de hoek zal dus nooit minister van financiën gaan worden. Is dit eerlijk? ik denk van wel. Ik ga niet naar de slager omdat ik een receptje tegen mijn hoofdpijn wil. Ik ga ook niet naar de huisarts voor een onsje worst. Met een meritocratie voorkom je dat er belangenverstrengelingen ontstaan.

Voorbeeld: we hadden Minister Hoogervorst, Ab Klink, en voorheen Schippers als Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Kijk naar hun C.V. Wat zie je staan als achtergrond? HAVO, Bedrijfskunde. Er staat geen enkele (werk) ervaring bij wat betrekking heeft op de post waar ze beleid over gaan bepalen. Het volk stelt die mensen aan om beleid te creëren en bepalen waarvan ze geen kaas hebben gegeten. Het resultaat? een puinhoop. Zou het misschien slim zijn, om een minister aan te stellen die ervaring heeft op het gebied van volksgezondheid. Zegge een hoogleraar, of professor?

Dat is dus een Meritocratie: stel alleen kundige mensen aan op de post waar ze horen.

Laten we eerlijk zijn en zeggen waar het op staat: de meerderheid de bevolking is gewoon lomp en dom. Dat is nu eenmaal zo, is aangetoond en staat vast. Het gemiddelde IQ komt niet boven de 110: tussen de 85 en 110. Niet iedereen kan een IQ van 160-190 hebben (helaas). Dus de meerderheid bepaald het beleid en dat beleid is (zoals we de afgelopen 60 jaar hebben gezien) een DOM BELEID. Je ziet wat er van terecht komt. Iedereen met 2000 extra hersencellen kan tevens voorspellen (=intelligentie) wat er de komende 4 jaar gaat gebeuren. Juist: precies hetzelfde als de voorgaande 3 jaar: Niks, en een grotere puinhoop.
Daar zit helaas een hoop waarheid in Sasha.
Daarnaast vind ik dat het politieke systeem niet deugt.
Ik heb de gewone bevolking hoger staan dan jij...er zijn meerdere vormen van intelligentie dan enkel I.Q.
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

EvaVanA schreef:De SP is ook zeer betrokken. Ik heb hun laatste reactie even onder de muts gehouden om een bevriend lid de gelegenheid te geven hier iets aan te doen, maar plaats het nu toch maar hier:
Als de capaciteit bij het VUmc te gering is, moet deze capaciteit worden uitgebreid. Voor zover het in de verzekering zit, kunnen betrokkenen zich wenden tot hun zorgverzekeraar die verantwoordelijk is voor de inkoop en het beperken van wachtlijsten. Om vanwege tekorten uit te wijken naar minder betrouwbare private hulpverleners lijkt ons geen goede zaak.
Pardon...??? Lees ik hier dat de P.I.G. van Tanja van Hengel minder betrouwbaar is dan het genderteam van de VU...???
Eigenlijk ben ik nog steeds razend.
EvaVanA schreef:Juist omdat de SP zich zo opstelt (maar als enige inhoudelijk reageert) is het misschien nuttig om juist die partij te bestoken met onze mening(en). Geen voorbeeldteksten, alsjeblieft! Doe het op je eigen manier en in je eigen woorden. Ik ga zelfs geen adressen geven. Zoek dat zelf op. Laat de berichten via diverse e-mailadressen of desnoods per papierpost daar binnenkomen.
Deze oproep zag ik nu pas.
Net heb ik een brief geschreven aan de SP over het gebrek aan keuzevrijheid in de transgenderzorg.
Naar de stembus was ik vandaag al geweest, maar straks dus ook nog even naar de brievenbus.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

En nog even voor wie van plan is om niet te gaan stemmen....
Je kan natuurlijk wél gaan en een ongeldige stem uitbrengen (maak bijvoorbeeld een tekening op je stembiljet, of kleur gewoon meerdere hokjes rood).
Dat is beter dan thuisblijven, want als je ongeldig stemt wordt het wel geregistreerd dat je de moeite hebt genomen om naar het stemlokaal te komen. Een ongeldige stem kan je zien als een serieuze proteststem.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Barbarella

Bericht door Barbarella »

@Aster

Ik vind de kleding voorschriften van welke geloofsstroming dan ook onwenselijk.
Ik vind invloed van een regering over iemands geloofsuiting even onwenselijk.
Vandaag kan ik een piep klein beetje invloed uitoefenen over de overheid. Zeg maar gerust een hopeloos klein beetje.

Ik kies er dus voor om "geloofsstromingen die vinden iets over het uiterlijk van anderen te mogen zeggen" zo min mogenlijk invloed te geven in de regering.

Vrouwen worden in de wereld nog steeds onderdrukt en verschillende geloven maken zich hier in meerdere of mindere maten schuldig aan. Het enige wat ik hier tegen kan doen is mij uitspreken tegen onderdrukking in het algemeen van welke aard dan ook. En mij rijk prijzen dat ik op een plaats woon en in een tijd dat, dat kan.

Helaas leef ik ook in een tijd dat er nog steeds een heleboel groepen onderdrukt worden en er een heleboel groepen zijn die elkaar onderdrukken. Helaas is er in deze wereld nog steeds weinig plaats voor het individu. en ik geloof niet dat dit erg snel gaat veranderen. Ik geloof wel in een langzame, gestage verandering.

@Sacha

Ik ben het in grote lijnen met je eens en ik wil ook niet geregeert worden door de keurslagen en de fietsenmaker en ja het is een puinhoop. maar waar puin is, is hoop.

Bij de afgelopen verkiezingen was het aantal mensen dat niet gestemd heeft groter dan het aantal mensen dat op de grootste partij heeft gestemd. Dat betekend dat er een zwijgende meerderheid is die zich niet vertegenwoordigt voelt, Ik vind dat best wel tragisch.

@Jeste.

Ben het met je eens dat een protest stem beter is dan geen stem.

Levendula

P.S

Is er een helderziende in de zaal die mij kan vertellen waar ik mijn stem biljet heb gelaten, ik ben het kwijt :D
Na mij de zondvloed!
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Je stembiljet ligt op het stemkantoor, je stempas zit in de map met zoekgeraakte stukken :-)
Irene
jacqueline

Bericht door jacqueline »

Levendula, kijk al je laden maar eens na. Staat er bij jou een houten kastje met laden van ongeveer 1 meter hoog? daar ligt ie ergens in.
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Nou ja, ik bedoel maar: wie er nu nog een paars kabinet wil spoort gewoon niet in z'n bovenkamer. Wéér VVD, CDA, PVDA. Alsof we niks hebben geleerd van het verleden, en graag een nog grotere puinhoop willen. Het lijkt op een soort zelfdestructie. Alsof we allemaal gewoon willen dat alles verder naar de haaien gaat. In plaats van inhoudelijk te kijken naar de C.V.'s van politici, zit men achter een TV te lachen en te brullen om welke politici de beste grapjes kan maken. En dat is dan bepalend voor de stem in het stemhokje.

:fpalm:

Maar ik heb de hoop toch al opgegeven. De wereld is zoals 'is ie omdat mensen zijn zoals ze zijn, er is geen kruid tegen gewassen.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Barbarella

Bericht door Barbarella »

@ jacqueline

WoW jij bent goed. Als je me de kleur van het kastje kan vertellen ben ik overtuigd.

@ Sacha

Ligt er aan wat voor paars, het moet natuurlijk wel staan bij de nieuwe gordijnen en de nieuwe bank. :D

Levendula
Na mij de zondvloed!