En dan volgt hier gedeeltelijk de mosterd naar de maaltijd.
Ik ga er tenminste vanuit dat een aantal van jullie al geweest zijn en keurig een hokje rood gekleurd hebben. (Hopelijk wel binnen de lijntjes)
Maar: Wat ik echt jammer zou vinden is als jullie gestemd zouden hebben op basis van transgenderthema's welke ergens ver verborgen in partijprogramma's staan. Ik denk dat er op dit moment veel belangrijker dingen moeten gebeuren dan enkele wetsvoorstellen of wetsaanpassingen op het gebied van transgenderisme of transseksualiteit.
Ik denk dat het land geregeerd moet worden, door een stabiel kabinet. We hebben een crisis die bezworen moet worden en achter ons gelaten, voordat we straks binnen Europa achter de feiten aan rennen. We hebben Europa zelf, waar dingen mee gedaan moeten worden (voor of tegen houd ik het liefst even in het midden). We hebben de zorg die voor mij een grote zorg is.
Daarnaast zijn "we" met een veel te kleine groep om "transgender" een daadwerkelijk partijstandpunt te laten zijn. Daarom is het voorlopig nog beter om bij een zittende regering aan te kloppen met je vragen, dan om op een partij te stemmen met een mening, die vervolgens wordt ingewisseld in een formatiegesprek. Bovendien, wat heb je aan een goed transgenderbeleid als je niet kunt rondkomen? En als de extra zorg die je nodig hebt onbetaalbaar wordt?
Daarom hoop ik dat een ieder zo verstandig is om op die partij te stemmen die voor haar of hem het land de komende jaren er het best bovenop kan helpen!
Claudia
Trans en verkiezingen
-
La-Clau
Re: Trans en verkiezingen
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
-
jacqueline
kleur...tja...hoe zou ik dat omschrijven...niet te donker hout, maar ook niet licht....zou het deze kleur kunnen zijn?
-
Jessy
Ik moet zeggen dat ik ook hier niet echt in geloof. Als ik kijk naar hoe bedrijven mensen op hun CV beoordelen, zie ik keer op keer dat dat niet werkt. Een CV is maar een papiertje die zegt dat je bepaalde studies gedaan hebt of bepaalde ervaringen hebt opgedaan. Hoe goed of hoe slecht die waren is een andere zaak, evenals hoe goed je als persoon in een baan kunt functioneren.Sasha schreef: Ik geloof niet in democratie zoals wij denken die te hebben, we hebben een democratisch gekozen partitocratie. Een partijen politiek, net als in België. Ik ben voorstander voor een democratisch gekozen meritocratie. Een meritocratie is de enige vorm van overheid die in mijn optiek een land kan besturen. Meritocratie betekent dat alleen experts in een bepaald gebied op hun positie terecht komen. Dus: je C.V. bepaalt welke functie je krijgt. Klinkt logisch toch? De slager op de hoek zal dus nooit minister van financiën gaan worden. Is dit eerlijk? ik denk van wel. Ik ga niet naar de slager omdat ik een receptje tegen mijn hoofdpijn wil. Ik ga ook niet naar de huisarts voor een onsje worst. Met een meritocratie voorkom je dat er belangenverstrengelingen ontstaan.
Heb al meermaals mensen met hoge diploma's ontmoet die bepaalde zaken niet konden waarmaken. Zelf ben ik op papier ongeschoold en mijn CV staat vol werkervaringen in diverse richtingen, waardoor geen bedrijf mij interessant vindt. Maar dit komt omdat ik mits gemotiveerd gemakkelijk bijleer en als ik een kans krijg mij goed kan waarmaken.
Wat zegt dat papiertje dus...? Helemaal niks als je het mij vraagt.
Eigenlijk geloof ik in geen enkel systeem van politiek. In theorie zou het kunnen werken maar het blijven mensen die het moeten doen, en mensen hebben nou eenmaal eigen belangen en kunnen vaak gemakkelijk worden gecorrupteerd. Er zijn vast wel uitzonderingen, maar denk niet dat die het in ons politieke systeem ver schoppen.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
TheGirl
Ik stem altijd dezelde partij. Vandaag dus weer.
-
Alexandra
Ik heb niet over diploma's, ik heb het over een C.V. Ik ga ervan vanuit dat de slager op de hoek niet mijn huisarts gaat worden. Tenzij hij papiertjes haalt. Hoe anders is dit voor een van de meeste belangrijke functies: zoals Minister?Jessy schreef:Ik moet zeggen dat ik ook hier niet echt in geloof. Als ik kijk naar hoe bedrijven mensen op hun CV beoordelen, zie ik keer op keer dat dat niet werkt. Een CV is maar een papiertje die zegt dat je bepaalde studies gedaan hebt of bepaalde ervaringen hebt opgedaan. Hoe goed of hoe slecht die waren is een andere zaak, evenals hoe goed je als persoon in een baan kunt functioneren.Sasha schreef: Ik geloof niet in democratie zoals wij denken die te hebben, we hebben een democratisch gekozen partitocratie. Een partijen politiek, net als in België. Ik ben voorstander voor een democratisch gekozen meritocratie. Een meritocratie is de enige vorm van overheid die in mijn optiek een land kan besturen. Meritocratie betekent dat alleen experts in een bepaald gebied op hun positie terecht komen. Dus: je C.V. bepaalt welke functie je krijgt. Klinkt logisch toch? De slager op de hoek zal dus nooit minister van financiën gaan worden. Is dit eerlijk? ik denk van wel. Ik ga niet naar de slager omdat ik een receptje tegen mijn hoofdpijn wil. Ik ga ook niet naar de huisarts voor een onsje worst. Met een meritocratie voorkom je dat er belangenverstrengelingen ontstaan.
Heb al meermaals mensen met hoge diploma's ontmoet die bepaalde zaken niet konden waarmaken. Zelf ben ik op papier ongeschoold en mijn CV staat vol werkervaringen in diverse richtingen, waardoor geen bedrijf mij interessant vindt. Maar dit komt omdat ik mits gemotiveerd gemakkelijk bijleer en als ik een kans krijg mij goed kan waarmaken.
Wat zegt dat papiertje dus...? Helemaal niks als je het mij vraagt.
Eigenlijk geloof ik in geen enkel systeem van politiek. In theorie zou het kunnen werken maar het blijven mensen die het moeten doen, en mensen hebben nou eenmaal eigen belangen en kunnen vaak gemakkelijk worden gecorrupteerd. Er zijn vast wel uitzonderingen, maar denk niet dat die het in ons politieke systeem ver schoppen.
O, oke. Als een papiertje niks zegt: Misschien kun bij de Kwik-Fit autogarage langs als je ziek bent. Ze zullen vast wel weten wat er mis met je is.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
-
TheGirl
Tot nu toe VVD en PvdA
-
hX2eDVx3
Ik heb de Piratenpartij gestemd, maar ik was de enige geloof ik. Kan net zo goed niet meer gaan stemmen.
-
NaomiClareNL
Ik heb, zoals al vele jaren gebruikelijk, op een vrouw gestemd. Eveneens stem ik al jaren zeer rood. SP dus.
Verder, Nederland is geen democratie maar een regentenkliek. Nooit anders geweest en dat zal ook zo blijven. We pakken het alleen iets slimmer aan dan in België, geen cordon sanitaire rondom gevaarlijke nieuwkomers maar doodknuffelen door regeringsdeelname (LPF) of gedoogsteun (PVV) of als te extreem wegzetten zoals de SP. Maar hoewel die laatste meer legitimiteit heeft verworven kan ze het ook nog niet in resultaten omzetten op nationaal niveau. Dat doodknuffelen lukt niet altijd zoals hier in Rotterdam met Leefbaar Rotterdam gebleken is. Dat bestaat nog steeds en doet het goed maar de gemeente is van ander niveau dan nationaal.
Verder, Nederland is geen democratie maar een regentenkliek. Nooit anders geweest en dat zal ook zo blijven. We pakken het alleen iets slimmer aan dan in België, geen cordon sanitaire rondom gevaarlijke nieuwkomers maar doodknuffelen door regeringsdeelname (LPF) of gedoogsteun (PVV) of als te extreem wegzetten zoals de SP. Maar hoewel die laatste meer legitimiteit heeft verworven kan ze het ook nog niet in resultaten omzetten op nationaal niveau. Dat doodknuffelen lukt niet altijd zoals hier in Rotterdam met Leefbaar Rotterdam gebleken is. Dat bestaat nog steeds en doet het goed maar de gemeente is van ander niveau dan nationaal.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
-
Minne
Er waren er nog 29,999 dus je was niet alleenMarissa schreef:Ik heb de Piratenpartij gestemd, maar ik was de enige geloof ik. Kan net zo goed niet meer gaan stemmen.
-
Jessy
Sja, misschien zegt een papiertje voor de doorsnee mens alles, maar voor mij absoluut niet. En ik ben het levende bewijs.Sasha schreef:O, oke. Als een papiertje niks zegt: Misschien kun bij de Kwik-Fit autogarage langs als je ziek bent. Ze zullen vast wel weten wat er mis met je is.
Mijn CV zegt dat ik ongeschoold ben en geen stabiliteit zoek in een job.
Realiteit is dat ik in een aantal technische richtingen een zeer goede kennis heb (in meerdere functies die ik gedaan heb lag dat boven sommige gediplomeerde collega's), gemakkelijk bijleer, en helaas veel pech heb gehad met jobs in het verleden.
Nu, als je ziek bent ga je inderdaad niet naar een bandenzaak. Maar het is mogelijk dat er iemand bij de Kwik-Fit werkt die meer van medische wetenschap kent dan je zou vermoeden.
Mijn punt is dat iemand zonder papiertje nog steeds heel goed kan zijn. En iemand met een top papiertje kan nog steeds corrupt zijn en eigen belangen boven algemene belangen plaatsen. Het geeft geen enkele garantie over hoe goed je werkelijk bent, en al helemaal niet over wat je instelling als mens is.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,