26 december - slik die drol nou maar door (15 days post-toppie)
Lieve lieve mensen, de medicatie geeft kans op constipatie, je moet in ieder geval 2400 ml drinken op een dag. Daarnaast neem aub niet te veel rijst en noten! Dat laatste heeft mij genekt. Als ik naar de wc kijk speelt keer na keer ‘The sound of silence’ in mijn hoofd af, en daar wil ik het wat betreft dit onderwerp bij laten.
Ik heb beneden ontbeten met mijn ma, dat ging goed! Toast met scrambled eggs en watermeloen, als drinken thee. Vandaag is het de bedoeling veel waterig en olie achtig eten te nuttigen. Achteraf wel jammer van de toast maar daar zal ik niet al te veel problemen van krijgen.
De ochtend dilatatie begon ietsje later maar ging goed. Vandaag begon ik aan een nieuwe fase. Dilator 0 en 1, 40 minuten 0 en 10 minuten 1. En tevens ook dan 3 keer op de dag.
Nummer 1 ging tot 5,7 inch er gemakkelijk in en tot 6 inches was het met lichte druk en ongemak. Die ochtend kwam ik tot 6.1/6.2 inch. Dat kan dus beter! Sri kwam die middag nog langs rond 2e en na de check vertelde Sri dat alles heel goed ging. Ik plaats mijn vertrouwen in hun oordeel. Meer kan ik niet doen!
Mijn ma heeft vandaag bij de food corner in de paradise plaza eten voor vanavond gehaald veel speciaals is er verder niet gebeurd in de middag.
Tot! Je raad het al! De middag dilateer sessie! (Echo) Niet veels speciaals onder de zon! Zelfde als vanochtend, maar zo ontmoedigd zoals ik bij mijn eerste dilateer sessie was, was ik gemotiveerd om die laatste paar cijfertjes dieper te duiken! 0 voelde nog lichtelijk gevoelig en 1 vloog er net zoals vanochtend zeer vluchtig de schacht in. Zelfde als vanochtend drukken tot 6 inch. Ik nam een paar diepe ademteugen en besloot de lichte druk op te voeren. Ik keek expres niet met het spiegeltje mee. Ik deed het nu op gevoel, dit hield mij kalm en gefocused. Ik kijk even later stiekem toch en tot mijn verbazing zijn we wederom wat dieper gedaalt! Uiteindelijk hebben we met zekerheid 6,4 gehaald en ik ben zo optimistisch om te zeggen dat we bij 6,5 zijn aangekomen. Zo voelde het en zag het er ook uit!
Ik wilde mijn liedje nog even afluisteren dus de 10 min werd 15-16 minuten. Dat was makkelijk uit te houden, en deed geen extra pijn. Daarboven op is het een goede voorbereiding op volgende week want dan worden de tijden omgedraait. Vol blijdschap sprong (wederom niet werkelijk) ik onder de douche. Ik was in mijn nopjes! Ik voel me ook erg goed, niets kreeg mij omver.
Ik vind dit nog even belangrijk om te melden van de douche sessie. Onder de straal dwaalde mijn gedachte af naar de voorgaande zorg dat ik misschien wel vaak terug zou denken aan de dan missende teelballen/ dat ik onvruchtvaar ben. Verassend genoeg heb ik daar ooit 1 keertje een momentje bij stil gestaan en was toen zelfs positief gezint. Ik wilde dit melden omdat ik in een van mijn vorige topics mijn twijfels besprak met jullie. Hier kwam eigenlijk weinig bruikbaars uit anders dan de steun. Dat bedoel ik niet rot, maar uiteindelijk is elke ervaring uniek bij deze operatie. En hoe iemand zich achteraf voelt hangt geheel van de persoon zelf af. Maar bij deze mogen jullie ook mij op het lijstje gelukkige kutjes zetten.
In de avond met oma geskyped. Wat was het voor iedereen een verademing om me zo springlevend te zien! Voor mijzelf uiteraard ook.
Ik ga zo even eten, lekker lokaal voer!
Tot volgende post <3
Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand
-
Jill
-
Jill
Re: Waar een Jill is, is een weg! - Mijn srs avontuur in Thailand
Ik snap je bezorgdheid Tanja maar mijn persoonlijk SRS avontuur is ook niet gericht aan wat ik vermoedt dat een cis-gender vrouw is? Het is zoals Tess zegt ik wou dat ik dit allemaal in 1 post geserveerd kreeg alvorens mijn operatie. Gelukkig sprong Tess er ook op de valreep in met haar verhaal. Het was fijn om te weten dat er ook anderen waren zo als ik die met zo veel enthousiasme bereid zijn hun informatie / ervaringen te delen als dat ik geplanned heb. Dit heeft geleid tot mijn verhaal en men mag het lezen, maar hoeft niet.janine2363 schreef: 25 dec 2017, 21:39LOL, het is waar dat Jill heel levendig en enthousiast schrijft, en ik ben blij dat het zo goed gaat, maar
als ik eerlijk ben. Umh, iets -minder- detail mag ook hoor
Ik heb een vriendin, die voor mij al twee andere transvrouwen kende en ze is op beide helemaal afgeknapt
omdat beide, uhm, een ietsiepietse te enthousiast waren over hun nieuw verworven geslachtsdelen en die
met de hele wereld schenen te willen delen.
Dit is wat mij te binnen schoot toen ik in Gwenda's berichtje het woord "detail" zag, en dan moet ik -iets-
schrijven. Kijk de pot verwijt de ketel. Ik schijn al mijn gedachten met de wereld te willen delen![]()
Wel wil ik benadrukken dat dit MIJN SRS avontuur is, de informatie is gratis maar let er wel op dat de ervaring kan verschillen. Maar van de andere dames aanwezig in het hotel krijg ik niet een andere indruk dan dat ik portreteer. Voor mij is het de operatie en herstel een viering ( met ups en downs ) en dit verhaal is mijn cadeautje aan iedereen die er wat aan heeft.
Fijne tweede kerstdag iedereen <3
-
Tanja
- Voornaamwoorden: Zij
Hoi Jill,
Ik vind het fantastisch om te lezen allemaal.
Ga er ook echt steeds ffies voor zitten om geen stukje over te slaan.
Wou dat ik al zover was en geloof me...ook ik zou het allemaal willen delen.
Stiekem een beetje jaloers
maar ik vind het voor jou echt geweldig meis. Nogmaals bedankt voor het delen van al je informatie etc 
Stiekem een beetje jaloers
Eindelijk alle schroom van me af gegooid, vele gesprekken etc maar nu.....23 juli 2025 begonnen aan DE reis. HRT vandaag gestart en zo vreselijk gelukkig 
-
Jill
Dat eerste stukje was in respons naar Janine en niet naar Tanja. Excuus voor de verwisseling en verwarring.Jill schreef: 26 dec 2017, 13:27Ik snap je bezorgdheid Tanja maar mijn persoonlijk SRS avontuur is ook niet gericht aan wat ik vermoedt dat een cis-gender vrouw is? Het is zoals Tess zegt ik wou dat ik dit allemaal in 1 post geserveerd kreeg alvorens mijn operatie. Gelukkig sprong Tess er ook op de valreep in met haar verhaal. Het was fijn om te weten dat er ook anderen waren zo als ik die met zo veel enthousiasme bereid zijn hun informatie / ervaringen te delen als dat ik geplanned heb. Dit heeft geleid tot mijn verhaal en men mag het lezen, maar hoeft niet.janine2363 schreef: 25 dec 2017, 21:39LOL, het is waar dat Jill heel levendig en enthousiast schrijft, en ik ben blij dat het zo goed gaat, maar
als ik eerlijk ben. Umh, iets -minder- detail mag ook hoor
Ik heb een vriendin, die voor mij al twee andere transvrouwen kende en ze is op beide helemaal afgeknapt
omdat beide, uhm, een ietsiepietse te enthousiast waren over hun nieuw verworven geslachtsdelen en die
met de hele wereld schenen te willen delen.
Dit is wat mij te binnen schoot toen ik in Gwenda's berichtje het woord "detail" zag, en dan moet ik -iets-
schrijven. Kijk de pot verwijt de ketel. Ik schijn al mijn gedachten met de wereld te willen delen![]()
Wel wil ik benadrukken dat dit MIJN SRS avontuur is, de informatie is gratis maar let er wel op dat de ervaring kan verschillen. Maar van de andere dames aanwezig in het hotel krijg ik niet een andere indruk dan dat ik portreteer. Voor mij is het de operatie en herstel een viering ( met ups en downs ) en dit verhaal is mijn cadeautje aan iedereen die er wat aan heeft.
Fijne tweede kerstdag iedereen <3
-
Jill
Ik begrijp me de jaloezie wel hoor, maar de aanhouder wint! Hier heb je geen boodschap aan, maar je geduld zal beloond worden. Ik en velen voor mij zijn daar een goed voorbeeld van.Tanja schreef: 26 dec 2017, 14:02 Hoi Jill,
Stiekem een beetje jaloersmaar ik vind het voor jou echt geweldig meis. Nogmaals bedankt voor het delen van al je informatie etc
![]()
Nog even terug naar Janine, ik snap dat de reacties op je berichtje wat overweldigend overkomen. Maar ik waardeer je opmerking ergens wel! Ik zal in elk geval bij bezoek aan bijvoorbeeld een café’tje mij wel inhouden. Wat hier op het forum besproken wordt is voor jullie, en voor geliefde van ons en lotgenoten.
-
Anon20230219
- Voornaamwoorden: zij/haar
Hoi Jill,
Ik vind het juist fijn dat je zo in detail schrijft, wat ik vooral heel erg waardeer is dat er in Thailand behoorlijk goede nazorg wordt gegeven.
Zou mij voor wel ideaal zijn gezien mijn levens situatie maar ja SRS in Thailand is voor mij gewoon niet weggelegd.
(Niet om te klagen of zielig te doen maar moet wel realistisch zijn.)
Maar goed als ik je ervaringen zo lees ondanks dat het in mijn geval dan heel anders zou kunnen uitpakken of aflopen ga ik toch steeds meer een SRS overwegen voor mijzelf.
Denk toch dat ik daar eens met mijn psychologe over ga babbelen wat de mogelijkheden voor mij zijn en misschien eens een gesprek aanvragen bij een chirurg of er misschien een andere variant is op de techniek welke bij mij helaas nodig is om een diepe vagina te construeren.
Het zou het plaatje voor mij zelf wel af maken ondanks dat ik niet een super probleem heb met mijn geboren geslacht maar toch....
Dus heb met veel interesse en plezier je blogs weer gelezen en wilde zeker ook een dikke pluim aan je moeder geven.
Toen ik die passage's las kwam er wel even een brok in mijn keel want mijn moeder zou dat net zo gedaan hebben en steunde mij volledig toen ik mijn gevoelens aan haar openbaarde.
Ik blijf je uiteraard volgen en hoop niet dat je mijn stukje over SRS erg vindt dat ik dit zo in jou onderwerp heb geschreven maar goed het is wel een gevoel wat ik zoal ervaar sinds een tijd en het lezen van jou ervaringen van de SRS maken mij nog meer twijfelen.
Liefs:Lisa
Ik vind het juist fijn dat je zo in detail schrijft, wat ik vooral heel erg waardeer is dat er in Thailand behoorlijk goede nazorg wordt gegeven.
Zou mij voor wel ideaal zijn gezien mijn levens situatie maar ja SRS in Thailand is voor mij gewoon niet weggelegd.
(Niet om te klagen of zielig te doen maar moet wel realistisch zijn.)
Maar goed als ik je ervaringen zo lees ondanks dat het in mijn geval dan heel anders zou kunnen uitpakken of aflopen ga ik toch steeds meer een SRS overwegen voor mijzelf.
Denk toch dat ik daar eens met mijn psychologe over ga babbelen wat de mogelijkheden voor mij zijn en misschien eens een gesprek aanvragen bij een chirurg of er misschien een andere variant is op de techniek welke bij mij helaas nodig is om een diepe vagina te construeren.
Het zou het plaatje voor mij zelf wel af maken ondanks dat ik niet een super probleem heb met mijn geboren geslacht maar toch....
Dus heb met veel interesse en plezier je blogs weer gelezen en wilde zeker ook een dikke pluim aan je moeder geven.
Toen ik die passage's las kwam er wel even een brok in mijn keel want mijn moeder zou dat net zo gedaan hebben en steunde mij volledig toen ik mijn gevoelens aan haar openbaarde.
Ik blijf je uiteraard volgen en hoop niet dat je mijn stukje over SRS erg vindt dat ik dit zo in jou onderwerp heb geschreven maar goed het is wel een gevoel wat ik zoal ervaar sinds een tijd en het lezen van jou ervaringen van de SRS maken mij nog meer twijfelen.
Liefs:Lisa
-
janine2363
Nee, nee, nee, houdt je vooral niet in. Mijn berichtje was een uitting van mij, over mijzelf, niet een mening over jou. Ik heb alleen last van mijn talent om dingen onhandig op te schrijven, en de reacties tonen dat. Wel een heel lieve reactie van je.Jill schreef: 26 dec 2017, 14:40 Nog even terug naar Janine, ik snap dat de reacties op je berichtje wat overweldigend overkomen. Maar ik waardeer je opmerking ergens wel! Ik zal in elk geval bij bezoek aan bijvoorbeeld een café’tje mij wel inhouden. Wat hier op het forum besproken wordt is voor jullie, en voor geliefde van ons en lotgenoten.
Mijn vrouwelijkheid en de esthetiek van mijn vrouwelijkheid, liggen zeer gevoelig bij mij, vooral nu ik aan het touwtrekken ben met verzekeringen enzo en het duidelijk is dat voor een geslachtsbevestigende operatie esthetiek geen waarde lijkt te hebben. Jeez, "vrouw" is zo'n beetje de definitie van dat woord. In Nederlanden & Belgie is de zorg alleen met aanbod: "penile inversion" als een esthetisch inferieure oplossing voor een probleem dat ik niet heb, niet het verkrijgen van mijn vrouwelijkheid die ik nodig heb. En het is niet alleen voor ons zo, vezekering huoden net zo min correct rekening (vind ik) met vrouwen die bijvoorbeeld een nette borstreconstructie nodig hebben als ze borstkankeroverleefd hebben. "U leeft nog, wat kunt U nu nog meer wensen ?". Nou, een menswaardig en blij leven, met een lichaam waar je blij mee en trots op ben natuurlijk !
Maar dat stukje vrouwelijkheid, dat is voor mij heel intiem, da's van mij, helemaal alleen van mij en als ik het deel, dan is dat bijzonder. Niet dat ik preuts ben, da's wat anders.
Ik weet ook wel, dat dit natuurlijk niet hetzelfde is als een verhaal over en ervaring van een vaginoplastie, maar dat Gwenda het woord "detail" gebruikte, triggerde bij mij die wens om mijn eigen vrouwelijkheid te vinden en te koesteren, omdat het zo duidelijk is hoe belangrijk dat voor mij is. En dan weer terug naar de kille realiteit van verzekeraars en DBC codes, die het bestaan van al deze magie ontkennen. Zucht ...
-
Jill
27 december - B’day girl (16 days post-toppie)
Vanochtend gedilateerd, geen bijzondere gebeurtenissen. Ik heb met nr. 1 geen 6,5 gehaald maar dat is ok, vanmiddag weer een kans. Vandaag mijzelf even mooi maken, beginnend met een warme douche. Leuke kleertjes aantrekken en wachten op de nurses.
Ze kwam langs en wierp een blik down below, en zei dat het er hartstikke goed uitziet. Na melden dat ik jarig ben stelde de nurse voor om aan de overkant wat te gaan eten. Ik had mijn twijfels maar ze verzekerde mij dat als ik voorzichtig doe dat er niets mis kan gaan. Als er wat zou voorvallen heb ik morgen de follow up date om mijn zorgen te delen.
Voordat ze vertrok had ik nog drie vragen voor der, het betrefde spontane bloed druppel vanuit de schaamlippen na druk zetten, tintelende wreef bij beiden voeten, en of zij een oplossing voor de constipatie had. Bloed gebeurd nou eenmaal het geeft verder geen complicaties. De tintelende wreef komt door de ruggenprik en zal vanzelf weg gaan. Voor de constipatie had ze pillen op kruidenbasis, dat zou helpen de boel te verdunnen. Ik moet het vanavond aankijken en anders pillen blijven nuttigen tot er wat gebeurd.
Op advies ben ik maar wat gezelligs er van gaan maken bij park plaza met mijn ma. Tegen mijn bedenkingen over de afstand in ben ik naar de food corner gegaan. Het viel uiteindelijk reuze mee, ik heb daar geen nare gevolgen van ondervonden. Het voelde fijn om weer even onder de mens te zijn.
Mijn vagina is als een roos in bloei gegaan. Steeds meer krijgen we te zien, ook vandaag onthulde ze weer een deel.
Ik ga zo maar even dilateren! Gebeurd al een uurtje later dan geplanned maar wilde dit stukje even schrijven! Hopelijk zijn jullie allemaal weer een beetje bijgekomen van alle kerst hektiek!
<3 Jill
Vanochtend gedilateerd, geen bijzondere gebeurtenissen. Ik heb met nr. 1 geen 6,5 gehaald maar dat is ok, vanmiddag weer een kans. Vandaag mijzelf even mooi maken, beginnend met een warme douche. Leuke kleertjes aantrekken en wachten op de nurses.
Ze kwam langs en wierp een blik down below, en zei dat het er hartstikke goed uitziet. Na melden dat ik jarig ben stelde de nurse voor om aan de overkant wat te gaan eten. Ik had mijn twijfels maar ze verzekerde mij dat als ik voorzichtig doe dat er niets mis kan gaan. Als er wat zou voorvallen heb ik morgen de follow up date om mijn zorgen te delen.
Voordat ze vertrok had ik nog drie vragen voor der, het betrefde spontane bloed druppel vanuit de schaamlippen na druk zetten, tintelende wreef bij beiden voeten, en of zij een oplossing voor de constipatie had. Bloed gebeurd nou eenmaal het geeft verder geen complicaties. De tintelende wreef komt door de ruggenprik en zal vanzelf weg gaan. Voor de constipatie had ze pillen op kruidenbasis, dat zou helpen de boel te verdunnen. Ik moet het vanavond aankijken en anders pillen blijven nuttigen tot er wat gebeurd.
Op advies ben ik maar wat gezelligs er van gaan maken bij park plaza met mijn ma. Tegen mijn bedenkingen over de afstand in ben ik naar de food corner gegaan. Het viel uiteindelijk reuze mee, ik heb daar geen nare gevolgen van ondervonden. Het voelde fijn om weer even onder de mens te zijn.
Mijn vagina is als een roos in bloei gegaan. Steeds meer krijgen we te zien, ook vandaag onthulde ze weer een deel.
Ik ga zo maar even dilateren! Gebeurd al een uurtje later dan geplanned maar wilde dit stukje even schrijven! Hopelijk zijn jullie allemaal weer een beetje bijgekomen van alle kerst hektiek!
<3 Jill
-
Annet
Gefeliciteerd dan maar met je verjaardag en nog vele gelukkige jaren
Groetjes Annet
Groetjes Annet
-
TanjaUneken
Van harte gefeliciteerd nog met deze speciale verjaardag in het verre Thailand.
Geboren op de dag dat ik mocht zijn wie ik ben en ruim zeven en vijftig jaar daarvoor ook al eens, laat ik dat vooral niet vergeten.