Het FtM train je lijf Topic

Laurens2

Re: Het FtM train je lijf Topic

Bericht door Laurens2 »

Afbeelding

Nieuwe aanwinst: ik doe maar net alsof die paars-achtige kleur blauw is en die reflecterende strepen er niet zijn ;)
Voor de prijs/kwaliteit-verhouding waren deze schoenen de beste keus. De meneer van de winkel heeft mijn voeten met zo'n apparaat gemeten en gegevens ingevuld. Bij geslacht vulde hij man in dus mijn dag kan niet meer stuk :D
Martijn

Bericht door Martijn »

@Mark Met hardlopen dwing ik mezelf om na het hardlopen een dag rust te houden. Zo voorkom ik blessures. Ik loop op ma, wo en vrij. In het weekend rust ik dan ook weer uit. Mijn lichaam kan daardoor wennen aan mijn opeens leuke idee om te gaan sporten.
Ik ben met de oefeningen nog niet begonnen. Daar heb ik nog steeds te weinig discipline voor. Zit eraan te denken om naar een sportschool te gaan.

Trouwens toffe schoenen. Ik loop nu op dutchies van de scapino. Binnenkort maar een paar goede schoenen halen.
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Martijn schreef:@Mark Met hardlopen dwing ik mezelf om na het hardlopen een dag rust te houden. Zo voorkom ik blessures. Ik loop op ma, wo en vrij. In het weekend rust ik dan ook weer uit. Mijn lichaam kan daardoor wennen aan mijn opeens leuke idee om te gaan sporten.
Ik ben met de oefeningen nog niet begonnen. Daar heb ik nog steeds te weinig discipline voor. Zit eraan te denken om naar een sportschool te gaan.

Trouwens toffe schoenen. Ik loop nu op dutchies van de scapino. Binnenkort maar een paar goede schoenen halen.
Als ik je een tip mag geven: koop die schoenen dan niet van de Scapino maar ga naar een goede sportwinkel. Ze letten daar echt op heen veel dingen, ze scannen bijvoorbeeld je voeten om te kijken waar het meeste gewicht op zit en willen weten hoeveel uur per week je rent. Ook laten ze je een stukje rennen om te kijken of je enkels niet te veel naar binnen schieten (wat wel eens voorkomt) want dan heb je weer aangepaste schoenen nodig. Er zijn wel in grote lijnen een stuk of 4 soorten hardloopschoenen.
Martijn

Bericht door Martijn »

@Mark Loop nog even tijdelijk op die schoenen omdat ik eigenlijk het geld niet heb voor goede schoenen. Hier in Groningen heb je een sportzaak waar je inderdaad je voeten kunt laten bekijken en ze bekijken ook hoe je loopt. Waarschijnlijk volgende maand ga ik daar even heen. Tot die tijd moet ik het nog even met de dutchies doen. Die overigens prima lopen, maar niet voor 4 a 5 dagen in de week :-)
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Harro

Bericht door Harro »

En Mark, hoe bevallen je nieuwe schoenen??

Ik wilde vanavond gaan hardlopen, maar kreeg enorm last van mijn spieren, zo schoten in een soort kramp toen ik begon te rennen. Nu is dat wel vaker zo, maar dat gaat normaal vanzelf over. Nu dus niet.
Wel erg balen, want ik had juist vandaag behoefte om even alle stress van mn werk eruit te rennen en weer mn grens iets te verleggen.
Geen idee hoe dit ineens komt, maar denk dat ik maar een paar dagen rust neem en dan van t weekend weer probeer
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Henrico schreef:En Mark, hoe bevallen je nieuwe schoenen??

Ik wilde vanavond gaan hardlopen, maar kreeg enorm last van mijn spieren, zo schoten in een soort kramp toen ik begon te rennen. Nu is dat wel vaker zo, maar dat gaat normaal vanzelf over. Nu dus niet.
Wel erg balen, want ik had juist vandaag behoefte om even alle stress van mn werk eruit te rennen en weer mn grens iets te verleggen.
Geen idee hoe dit ineens komt, maar denk dat ik maar een paar dagen rust neem en dan van t weekend weer probeer
Ik denk dat die rust je goed zal doen, misschien heb je iets te veel gelopen de laatste tijd. Hoe dan ook, veel succes dit weekend! :)

De schoenen bevallen trouwens goed, ik merk dat ik geen last meer van mijn enkels heb. Ook kan ik iedere keer weer net iets meer rennen, al zijn het maar 10 seconden. Ik ben in die anderhalve week 2 kilo af gevallen maar nu word het moeilijk. Ik merk dat mijn eigen dieet niks helpt en ik alleen maar verhonger. Ik heb het constant koud, voel me flauwtjes en heb honger.

Dus heb het Sonja Bakker boek van mijn oma geleent en ga dat eens proberen. Zojuist boodschappen gedaan en morgen begin ik. Op naar de 55 kilo! :) Nog 10 te gaan.
Paul

Bericht door Paul »

@Mark: super dat je er zo voor gaat!

Ik ben zelf vorige week begonnen met een uur aan de gang met verschillende apparaten in de fitness, vooral voor conditie.
Gisteren ook een introles gehad om wat van de apparaten te leren kennen, en vandaag vooral weer aan mijn conditie gewerkt.

Als ik energie over heb wil ik morgen na mijn werk nog eens gaan voor een uurtje.

Maandag krijg een persoonlijk schema, dus ik ben benieuwd. Hopelijk gaan de kilo's er snel af, en krijg ik meer spierkracht!
Ik ga er in ieder geval helemaal voor :)
Harro

Bericht door Harro »

Wauw, goed hoor Paul, de eerste stap.

En Mark, ik hoop inderdaad dat het van t weekend weer gaat met lopen. Heb zelf geen ervaring met Sonja Bakker, maar vrienden van me zijn er wel veel mee afgevallen. Het helpt denk ik wel tegen het hongergevoel.
je moet er alleen tegen kunnen dat iemand precies voor je uitstippelt wat je moet eten. Ik word daar zelf een beetje kriegel van haha, maar dat is heel persoonlijk
Paul

Bericht door Paul »

Thanks Henrico! Nu maar hopen dat ik het volhou :P
Zeker nu de dagen weer kouder en donkerder worden en ik dan na mijn werk het liefst linea recta m'n bed induik om te voorkomen dat ik ga koukleumen.
Ik ga proberen om meteen uit mijn werk te gaa. Als ik eerst tussendoor nog naar huis ga, dan weet ik nu al dat ik daar ga blijven.
Is wel pittig, zo direct na werk, maar ik gahet proberen. Tot nu heb ik best wel lol in dat sporten :) Had ik niet verwacht eigenlijk, vroeger haatte ik het.
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Gewoon gaan, anders denk je thuis alleen maar was ik maar gegaan. Dan ben je bij wijze van spreken met je gedachte bij het sporten maar je lichaam is er niet. Misschien heb je dan thuis helemaal geen goed gevoel. Als je na het sporten naar huis gaat kun je vol trots tegen jezelf zeggen 'ik ben toch gegaan!'. Ik weet dat het je zal lukken :)