Nieuwe chat! Zie dit topic.

Mijn Man/ Vrouw Is Transgender Wat Nu?

Open forum, waar ook de transgenders op dit forum kunnen meepraten.
Gebruikersavatar
Patricia
Berichten: 165
Lid geworden op: 02 apr 2016, 08:06
Gender: Vrouw

Mijn Man/ Vrouw Is Transgender Wat Nu?

Bericht door Patricia »

Als je dit voor het eerst hoort hoe reageer je dan of hoe zou je moeten reageren? Op die vraag is geen eenzijdig antwoord te geven omdat we allemaal anders zijn en onze reacties ook, want die zijn ook allemaal onderhevig aan de kennis die we al hebben of het gebrek eraan. Ik hoorde het zelf voor eerst op en zonnige dag, zittend op een terrasje, genietend van glaasje witte wijn en mijn aangename gezelschap. Ik had maar weinig kennis van zaken op dat bewuste moment. Mijn partner stelde voor niet naar de kapper te gaan en dus lang haar te laten groeien. Ik zoekend naar wat ik ermee moest wilde dit toestaan als we een soort compromis sloten. Ze mocht van mij haar haren langer laten worden als we terug gingen op dansles. Dit klinkt misschien raar maar dit was voor mij de manier om ermee om te gaan. Daarnaast had ik gewoon tijd nodig om dit proces in mijn hoofd te kunnen verwerken Mijn partner nam mijn aanbod ook gretig aan.

Je komt toch terecht als goed en wel is aangekomen wat er nou precies is gezegd in een oceaan vol vragen. Rond kolkend in de woeste draaikolken, meegesleurd wordend door de dreigende, onderwater, verraderlijke stromingen, deinend op de golven die wild uiteenspatten op de kust of zo groot worden dat ze wel Tsunami’s lijken die alles opslokken. Het beste wat je dan kunt doen is je laten meevoeren en onderweg niet verdrinken. Je komt dan (ik naarmate ik meer kennis kreeg) vanzelf in rustiger en warmer vaarwater waar je lekker kan rond dobberen op de golven zonder kopje onder te gaan en met duikbril op rond kan snorkelen in de wereld van de transgenderiteit. Naarmate de tijd verstrijkt zul je zodra je een bent geworden met het idee rustig kunnen rondzwemmen. Het transitie proces gaat ook niet over 1 nachtje slapen dus neem de tijd, vraag de tijd aan je familielid , en geef jezelf de tijd.

Ik leerde mensen kennen die in proces zaten of hadden gezeten. Ik zag mijn partner opbloeien nadat ze open kaart had gespeeld. Toen kwam voorjaar 21 maart 2016 de lente begon en ineens ging het knopje in mijzelf om en vertelde ik mijn geliefde dat ik het goed vond als ze 100% zou gaan in reallife en dat ik het ook goed vond als ze het traject wilde gaan volgen bij VU in Amsterdam wat zou gaan leiden naar hormonen HRT (Hormone Replacement Therapy) en SRS (Sex Reassignment Surger) Bij de vrouwelijke transgender de vaginaplastiek. (Bij de Female to Male is het de Falloplastiek). Dat is nu dus bijna 2 jaar geleden en er is al heel wat veranderd en gebeurd. Ze zit nu 7 maanden aan de hormonen en het gaat goed met haar en ook met ons beter dan ooit. De beste tip die ik kan geven is blijf vooral de communicatie open houden. De ware liefde overwint elke zware storm op zee.
:hbeat: Geef Alleen Wat Jezelf Wilt Ontvangen :hbeat: (Respect)
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Mijn Man/ Vrouw Is Transgender Wat Nu?

Bericht door janine2363 »

Patricia schreef: 12 mar 2018, 15:33 De ware liefde overwint elke zware storm op zee.
Maar misschien niet altijd met de uitkomst die je hoopte ...
Je kunt scheiden en toch (op een andere manier) samenblijven, zolang de band die er was maar niet verbroken wordt, maar dat is niet noodzakelijkerwijs dat je op dezelfde manier (soort van dan toch) blijft samenleven.

Als ik mijn geslachtsbevestigende chirurgie doe, dan is er in ieder geval slechts een persoon waarvan ik wens dat ze op dat moment bij mij zou zijn.
Gebruikersavatar
Patricia
Berichten: 165
Lid geworden op: 02 apr 2016, 08:06
Gender: Vrouw

Re: Mijn Man/ Vrouw Is Transgender Wat Nu?

Bericht door Patricia »

Dat is waar. Ik riep voor ik het ermee eens was altijd dat ik mijn wederhelft de SRS gunde als ze dat echt wilde maar dan zouden wij gescheiden en als vrienden verder gaan. Gelukkig ben ik daarin van gedachte veranderd omdat ik tijd kreeg. Tijd om te wennen en informatie om te leren.

Groetjes Patricia
:hbeat: Geef Alleen Wat Jezelf Wilt Ontvangen :hbeat: (Respect)
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Mijn Man/ Vrouw Is Transgender Wat Nu?

Bericht door Benjamin »

janine2363 schreef: 13 mar 2018, 12:06 Je kunt scheiden en toch (op een andere manier) samenblijven,
True that. De band met mijn ex is nog nooit zo puur en ongecompliceerd geweest als nu.
Spoiler:
Afbeelding
:mrgreen:

(grapje)
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Mijn Man/ Vrouw Is Transgender Wat Nu?

Bericht door janine2363 »

Benjamin schreef: 14 mar 2018, 09:27 True that. De band met mijn ex is nog nooit zo puur en ongecompliceerd geweest als nu.
<catfight>
LOL, maar wij hebben twee kinderen en die hebben heeeeel andere interesses en prioriteiten. Die willen in de eerste plaats gewoon twee niet ruziende ouders. En hoe kan je nu niet naar je eigen kinderen luisteren ? Dus dan zet je je eigen kibbel-kleinigheden voor hen opzij. (of proberen toch)
Gebruikersavatar
Patricia
Berichten: 165
Lid geworden op: 02 apr 2016, 08:06
Gender: Vrouw

Re: Mijn Man/ Vrouw Is Transgender Wat Nu?

Bericht door Patricia »

Kinderen gaat altijd voor maar zijn ook vaak veel toleranter met dit soort dingen. Ruzies maken is teken van onmacht. Communicatie daarintegen onmisbaar
:hbeat: Geef Alleen Wat Jezelf Wilt Ontvangen :hbeat: (Respect)
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Mijn Man/ Vrouw Is Transgender Wat Nu?

Bericht door janine2363 »

Patricia schreef: 14 mar 2018, 10:11 Kinderen gaat altijd voor maar zijn ook vaak veel toleranter met dit soort dingen.
Hmmm, nee. Mijn dochter is echt boos op mij. Ik heb nameljik ook haar droom/wens van een gezin stukgegooit. Dit is ook niet iets van "gaat wel over", ze zit nu in een crisis opname, want ze is depressief.

Kinderen zijn zeer gevoelig voor alle wat er om heen heen gebeurt. Ze hebben nog geen besef van tolerantie, dat is een volwassen concept, wat ze wel hebben is "kinderlijke onschuld". Van kunnen huilen en daarna weer lachend spelen en zo kunnen verwerken.

Kinderen die net in of voor hun puberteit zijn en dus op de brug van kind richting volwassene, zijn veel kwetsbaarder dan je denkt. Ze hebben namelijk nog niet de weerbaarheid en adaptiviteit die een volwassen heeft moeten leren.
Gebruikersavatar
Patricia
Berichten: 165
Lid geworden op: 02 apr 2016, 08:06
Gender: Vrouw

Re: Mijn Man/ Vrouw Is Transgender Wat Nu?

Bericht door Patricia »

Ik heb dat anders ervaren. De kinderen in en om ons heen in de familie zijn allemaal uiterst tolerant. Mijn schoonzus heeft 2 kinderen 1 van 10 en 1 van 15 een jongen en een meisje. Vanaf de eerste minuut dat ze het wisten zeggen ze al Tante Charlotte. Nooit problemen gehad.
:hbeat: Geef Alleen Wat Jezelf Wilt Ontvangen :hbeat: (Respect)
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Mijn Man/ Vrouw Is Transgender Wat Nu?

Bericht door janine2363 »

Patricia schreef: 15 mar 2018, 00:47 Ik heb dat anders ervaren. De kinderen in en om ons heen in de familie zijn allemaal uiterst tolerant. Mijn schoonzus heeft 2 kinderen 1 van 10 en 1 van 15 een jongen en een meisje. Vanaf de eerste minuut dat ze het wisten zeggen ze al Tante Charlotte. Nooit problemen gehad.
Maar dit zijn mijn eigen kinderen. Kinderen van anderen vinden mij ook gewoon een "Mevrouw"
Gebruikersavatar
Patricia
Berichten: 165
Lid geworden op: 02 apr 2016, 08:06
Gender: Vrouw

Re: Mijn Man/ Vrouw Is Transgender Wat Nu?

Bericht door Patricia »

Ik denk dat gezien jou eigen tolerantie en openheid jou kinderen het juist zouden begrijpen omdat ze alles kunnen vragen. De reactie van je dochter kan ook voort komen door een negatieve reactie van een ander belangrijk persoon in haar leven. Maar elk kind is anders.
:hbeat: Geef Alleen Wat Jezelf Wilt Ontvangen :hbeat: (Respect)