Naar de KNO arts in het VUMC geweest

Heleen

Re: Naar de KNO arts in het VUMC geweest

Bericht door Heleen »

Ik weet het niet precies Sasha. Ze was vrij jong, dat wel. De eerste keer (als ik het goed heb, want ik had mijn aandacht er niet echt bij) wordt er naar je stembanden gekeken met een 'scoopje'. De tweede keer wordt er een profiel van het geluid gemaakt, dacht ik. Maar het is niet zo dat alles dunnetjes overgedaan wordt door de KNO-arts. De arts-assistent heeft alles gedaan (en was de volgende dag waarschijnlijk verkouden ;p ).
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Ben er niet gerust op. Ben namelijk hooggevoelig. (gevoeliger zenuwstelsel) Om een goed voorbeeld te geven: ik moet vaak al kokhalzen bij het tandenpoetsen, waardoor ik meestal de molaren achterin oversla en gewoon spoel. Laat staan een spiegel in mijn keel. :(
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Heleen

Bericht door Heleen »

Lijkt mij dan een gevalletje van tevoren melden. Misschien is er wel een oplossing voor.

Erg belangrijk is het overigens niet (tenzij je stembanden aan gort zijn oid). Het is alleen voor een verwijzing naar een locale logopedist.
merel

Bericht door merel »

Bij mij hebben ze dat spiegeltje niet eens gebruikt, ze hebben alleen maar met die camera naar mn stembanden gekeken.
Wenn du denkst, du denkst, dann denkst du nur du denkst
Xandra

Bericht door Xandra »

Is dit KNO onderzoek zinnig of "spielerei". Wat zijn de eventuele consequenties, stembandoperaties worden overal afgeraden, waarom dan toch onderzoek doen!
Danielle

Bericht door Danielle »

Omdat ze graag vooraf weten of je stembanden gezond zijn. Het stem training verhaal vergt nogal wat kracht en inspanning van je strottenhoofd en stembanden. Bij eventuele afwijkingen kan daar rekening mee worden gehouden zodat je niet na verloop van tijd met poliepen op je stembanden zit. (Zoals bij zangers nogal eens gebeurt)
Mijn transitieblog: Fading Gender