binders FTM

Make-up, kleding, en zo voort
Laurens2

Re: binders FTM

Bericht door Laurens2 »

Holden schreef:Heb meteen een e-mail gestuurd dat ik 'm wil retourneren, ik wacht nog steeds op antwoord. Duurt het meestal lang voordat je wat van Danae hoort? Heb niet eerder met ze gemaild omdat ik nooit problemen had met hun binders.
Ik heb haar een keer gemaild en toen kreeg ik binnen 2 dagen antwoord.

Die van mij heb ik in augustus gekocht dus ik weet niet beter. Misschien is deze ook van de nieuwe stof.
Figó

Bericht door Figó »

Ik heb een tip: Je moet haar bellen/smsen. Als ik haar sms krijg ik meestal gelijk antwoord. Toen ik haar mailde kreeg ik ook steeds geen antwoord maar ze zei dat ze mijn mailtje zou zoeken omdat die misschien in de spambox terecht was gekomen. Toen kwam alles goed. En het is waar over de stof die ze gebruikt. Ik had een binder besteld in maat xs die veel te groot was. Toen ik bij haar kwam kreeg ik een aagepaste kleinere maat. Laatst ben ik ook weer langs geweest want er was een binder uitverkoop (ik weet niet of dat nu nog zo is maar dan zou je dat haar moeten vragen, het zou zomaar kunnen) en ze heeft daar een heleboel oude binders met korting. Ook die met de stevige stof. Die heb ik gekocht en ik kreeg 30% korting dus dat scheelt wel. Ze heeft toen gelijk een v-hals voor me gemaakt en m'n oude binder aangepast! Dingen bestellen via amerikaanse sites durf ik niet omdat ik heel smal ben. De xs van Danaë paste ik al niet dus ik ben dan bang dat ik die van andere sites misschien ook niet pas en daar kan ik niet 'even' langs gaan! :p
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Harro

Bericht door Harro »

Ik heb er 2, een huidskleur en een zwarte. Beide hesjes (dus zonder sluiting). De huidskleur is inderdaad veel steviger en voelt minder rekbaar aan. Gek genoeg wel beiden 100 % lycra.

k Vraag me overigens wel af of die van mij strak genoeg is. Heb wel die maattabellen gebruikt, dan kom ik uit tussen s en m. Heb nu een s, maar die zit niet superstrak. Ik voel wel enige druk, maar geen last met ademhalen ofzo.
Daarnaast blijf ik een lichte 'glooiing' zien, dus het is niet helemaal strak

Ik vraag me af wat daarin een goed criterium is, op youtube-filmpjes hoor ik met name zeggen dat men de binder maar een beperkt deel van de dag kan dragen en dat het belemmert bij ademen. Hoe zijn jullie ervaringen??

Op zich ervaar ik dit wel als ideaal: geen last en toch een redelijk resultaat. Het is dus meer zo dat ik gewoon benieuwd ben naar hoe het voor jullie is

groeten
Henrico
Jake

Bericht door Jake »

Ik heb eigenlijk nooit ergens last van, terwijl ik ze vrijwel elke dag zo'n 12 uur draag. Het was in het begin wel wat oncomfortabel, maar dat wende snel genoeg. Het enige wat ik wel irritant vind zijn de zomers :P In een t-shirt valt alles natuurlijk meer op, en met zo'n binder lijkt het minstens 5 graden warmer.
Holden

Bericht door Holden »

Ik had de binder terug gestuurd. Danae had nog wat van het oude stof over dus kreeg ik een nieuwe toegestuurd die daarvan gemaakt was. Ik ben daar heel blij mee :-). Ze zei dat het mss een idee was om dan (als je het oude stof fijner vond) om de volgende keer een maatje kleiner te bestellen - die zitten dan wat strakker.

Ik heb ook het gevoel dat de huidkleurige binders strakker zitten dan die met kleur (heb zelf 1 blauwe en 1 huidkleurig). Ik weet niet of het ook zo is met het nieuwe stof.

Zelf heb ik nooit last van het oude stof gehad - zat lekker strak en ik kon 'm ook de hele dag gewoon dragen (wat warm in de zomer, maar dat vind ik maar een kleine moeite als je denkt aan "the big picture").
Kiyo

Bericht door Kiyo »

Ik heb een binder van Danae, waarbij ik het gevoel heb dat het enorm snel uitrekt. In totaal heb ik de binder ongeveer tien keer aangehad en ik heb nu al het gevoel dat het resultaat per keer minder wordt en dat de rek er al wat uit is. Hebben jullie dat ook?
Figó

Bericht door Figó »

@Kiyo dat heb ik wel gehad met die lange binder. Die was eigenlijk ook te kort voor mij dus Danae had die ingekort. Maar ik had het idee dat die 'uitlubberde'. Nu heb ik er 1 van de oude stof en die draag ik iedere dag, de hele dag tot ik 's avonds heb gedoucht. Ik heb er geen last van hij zit prima en ik ben er erg plat door. Ik train wel sinds een tijd dus nu ik merk dat ik wat breder ben geworden zit de binder iets strakker. Misschien een goede en gezonde oplossing voor meerdere? :p

Even nog een rare vraag in het algemeen. Sinds ik mijn binder draag, dat is sinds de zomervakantie, zijn mijn borsten erg gekrompen. Heel erg. Niks mis mee natuurlijk maar mijn huid daar is heel elastisch geworden. Weet iemand hoe dat kan? Heeft iemand dit ook?
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Jake

Bericht door Jake »

@Kiyo Met die nieuwere stof heb ik ook dat idee. M'n 3 jaar oude binder is zelfs strakker dan de binder van 6? maand... die ik nauwelijks aan heb gehad. Ik ga voortaan voor Underworks.

@Viggo Herkenbaar ja, volgens mij komt dat vaak voor. Ik maak me er niet druk om :)
mick1984

Bericht door mick1984 »

ik vind binder niet pretttig en vooral het aandoen is iirir het luktwel.. maar ik kies vaak toch de makkelijke weg en doe geen binder om.. en dan baal ik wel soms dat me borsten nog zichtbaar zijn..
is het raar dat ik geen binder aan doe?>
Kilian

Bericht door Kilian »

nee ik vind niet dat het echt raar is ofzo,
ik heb zelf net pas mn eerste binder gekocht, ik voel me er prettiger mee maar
daarvoor vond ik t niet vreselijk hoor.
ik denk dat je voor jezelf moet kijken wat je doet want ik vind niet dat als een ftm zegt:
ik doe geen binder aan, dat diegene dan minder mannelijk is ofzo.
:)
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat