http://nieuws.nl.msn.com/zijlstra-hele- ... er-akkoord" target="_blank
http://www.nu.nl/nieuws/2948286/vvd-fra ... remie.html" target="_blank
Zorgkosten Actueel, Politiek niet eens met elkaar.
-
TheGirl
-
Merle
Re: Zorgkosten Actueel, Politiek niet eens met elkaar.
Wat vind je er eigenlijk zelf van? Het valt me namelijk op dat je altijd dit soort draadjes opent zonder dat je daarin ooit echt je eigen mening geeft. Nu is dat op zich niet zo erg hoor, en ik bedoel dit dan ook echt niet slecht, maar als ik met iemand spreek, dan vind ik het meestal wel fijn als ik die persoon zo een klein beetje beter leer kennen. Bij jou kom ik alleen nooit verder dan het beeld van een soort Microsoft- en VVD-astroturfer (uitgaande van jou berichtjes op dit forum en het vorige). Maar volgens mij doe ik je daarmee echt heel erg tekort, en ben je gewoon een veel leuker persoon dan dat.
Dus ik zou weleens een hele zelfgevormde en -verwoorde mening van jou willen zien. Dan probeer ik er dadelijk ook eentje te plaatsen. Oké? 
Met veel liefs,
Merle
Merle
-
TheGirl
Naar mijn idee moet het blijven zoals het nu is, de regering moet niet steeds de zorg op de schop gooien. Totaal geen nut.
Wat heb ik verder met de VVD of Microsoft te maken?
Wat heb ik verder met de VVD of Microsoft te maken?
-
Arike
.... Als alles zo zou moeten blijven zoals het is, dan hadden we geen regering en parlement nodig ....

"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
TheGirl
Bedoelde ook niet de regering maar het zorgsysteem. Elke regering gooit het om we schieten er niks mee op.
-
Merle
Kijk! Zo kunnen we nog eens een inhoudelijk discussie voeren. 
Het idee van de inkomensafhankelijke zorgpremie vind ik zelf wel goed, alhoewel er zeker wel één en ander valt op te merken over de uitwerking van het aanstaande kabinet. Maar ik vermoed dat dat uiteindelijk wel goed komt. Het kan eigenlijk ook niet echt anders, want anders wordt de zorg uiteindelijk (voor zover dat eigenlijk al niet het geval is) onbereikbaar voor de onderkant van de bevolking. Op een maandelijks bruto inkomen van onder de €1000,- (de armoedegrens van Nederland, waaronder inmiddels 8.1% tot 8.5% van de Nederlandse bevolking leeft) is een zorgpremie van ongeveer €110,- en een eigen risico op maandelijkse afbetaling van ongeveer €30,- immers al snel een enorme last.
En wat betreft het Microsoft-verband, viel het me bijvoorbeeld op dat je, als daar een opening voor is, altijd moet verkondingen dat Bing! iets kan, en soms zelfs hoe onbetrouwbaar je de concurrent (Google) wel niet vindt. Dan denk ik vaak: dat is hartstikke leuk voor je, lieverd, maar het is eigenlijk niet zo relevant hier.
Maar de kern van mijn verhaal is vooral nieuwsgierigheid. Ik zie je hier (op T-Nederland) namelijk al een hele tijd verschijnen, maar na al die tijd kan ik me eigenlijk nog steeds geen goed beeld van je vormen. Dus ik hoopte je vandaag ook een klein beetje uit de tent te lokken zodat we je misschien beter kunnen leren kennen.
Het idee van de inkomensafhankelijke zorgpremie vind ik zelf wel goed, alhoewel er zeker wel één en ander valt op te merken over de uitwerking van het aanstaande kabinet. Maar ik vermoed dat dat uiteindelijk wel goed komt. Het kan eigenlijk ook niet echt anders, want anders wordt de zorg uiteindelijk (voor zover dat eigenlijk al niet het geval is) onbereikbaar voor de onderkant van de bevolking. Op een maandelijks bruto inkomen van onder de €1000,- (de armoedegrens van Nederland, waaronder inmiddels 8.1% tot 8.5% van de Nederlandse bevolking leeft) is een zorgpremie van ongeveer €110,- en een eigen risico op maandelijkse afbetaling van ongeveer €30,- immers al snel een enorme last.
Dat ik je met de VVD in verband breng heeft vooral te maken met de standpunten die je in het verleden hier en op transgenders.nl hebt ingenomen: die leken vaak gewoon één-op-één uit het verkiezingprogramma van de VVD te komen. Daar is op zich misschien niet eens zo heel veel mis mee, maar ik wordt gewoon een klein beetje argwanend wanneer de vrijwel enige echt inhoudelijke berichtjes van iemand veelal openingen of toepassingen daarvan zijn voor de verkondiging van politieke standpunten. Dan heb ik altijd zo'n gevoel van: moet dat nou echt? Want politieke standpunten, en vooral diegene die verder niet onderbouwd worden, kunnen een forum al snel laten ontsporen. Wat ergens eigenlijk ook best wel jammer is, want de politiek heeft uiteindelijk ook een impact op ons transen. Daarom heb ik vandaag proberen aan te sturen op het verhaal achter de standpunten (en partijen), zodat er misschien een keertje een nette en leuke discussie over gehouden kan worden.TheGirl schreef:Wat heb ik verder met de VVD of Microsoft te maken?
En wat betreft het Microsoft-verband, viel het me bijvoorbeeld op dat je, als daar een opening voor is, altijd moet verkondingen dat Bing! iets kan, en soms zelfs hoe onbetrouwbaar je de concurrent (Google) wel niet vindt. Dan denk ik vaak: dat is hartstikke leuk voor je, lieverd, maar het is eigenlijk niet zo relevant hier.
Maar de kern van mijn verhaal is vooral nieuwsgierigheid. Ik zie je hier (op T-Nederland) namelijk al een hele tijd verschijnen, maar na al die tijd kan ik me eigenlijk nog steeds geen goed beeld van je vormen. Dus ik hoopte je vandaag ook een klein beetje uit de tent te lokken zodat we je misschien beter kunnen leren kennen.
Met veel liefs,
Merle
Merle
-
Merle
Overigens wil ik me echt verontschuldigen als je je aangevallen voelde, hoor. Ik zou beter moeten weten dan mijn frustraties zo naar boven te laten komen...
En eigenlijk is het sowieso niet zo slim van mij om op dit draadje te reageren, want ik had me juist voorgenomen om me eventjes helemaal te gaan richten op het volgende stapje in mijn transitie. ^^;
En eigenlijk is het sowieso niet zo slim van mij om op dit draadje te reageren, want ik had me juist voorgenomen om me eventjes helemaal te gaan richten op het volgende stapje in mijn transitie. ^^;
Met veel liefs,
Merle
Merle
-
Anon20180501
Je hart luchten kan alleen maar een positief effect hebben op je volgende stap, Merle.
Verder vind ik je standpunten en mening over de zorgkostenpremie in de roos geschoten.
Liefs, Daniela
Verder vind ik je standpunten en mening over de zorgkostenpremie in de roos geschoten.
Liefs, Daniela
-
TheGirl
Dat ik alleen links naar een nieuwsbericht plaats heeft ermee te maken dat ik het moeilijk vind te openen maar wel graag wil discuseren erover en nieuws omtrent zorg toch wel belangrijk is.
Over politiek ik somde letterlijk op waar ik op let, onderbouwen doe ik niet met politiek, forum gaat niet over politiek. Bovendien wil een van de MODS dit niet hebben.
Als je ook in lounge kjkt ken je bijv mijn muzikalevoorkeur al en wat voor games ik graag doe.
bing Is naar mijn inziens niet Microsoft pushen, anders was ik wel een Apple discussie begonnen. Bovendien is Bing! Maar een klein onderdeel van MS.
Over zieketekosten zie ik liever niet dat de regering Zich ermee bemoeit.
Over politiek ik somde letterlijk op waar ik op let, onderbouwen doe ik niet met politiek, forum gaat niet over politiek. Bovendien wil een van de MODS dit niet hebben.
Als je ook in lounge kjkt ken je bijv mijn muzikalevoorkeur al en wat voor games ik graag doe.
bing Is naar mijn inziens niet Microsoft pushen, anders was ik wel een Apple discussie begonnen. Bovendien is Bing! Maar een klein onderdeel van MS.
Over zieketekosten zie ik liever niet dat de regering Zich ermee bemoeit.
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
We hebben allemaal met politiek te maken. Ik schrijf ook politici aan en ben hier beslist niet de enige.
Wat we (alle mods dus) graag willen vermijden is een puur politieke discussie. Daar zijn andere fora voor
Wat we (alle mods dus) graag willen vermijden is een puur politieke discussie. Daar zijn andere fora voor
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)