Nilas schreef: 04 jun 2019, 06:56
Iemand tips hoe hiermee om te gaan? En iemand tips hoe ik mijn haar het snelst weer kan laten aangroeien?
Hmm, haar laten groeien kost gewoon tijd. Ik ben sinds een maand of vier weer serieus bezig, ik ben de uitdaging aangegaan om gewoon zo lang mogelijk haar te krijgen, na een paar jaar deze lengte (10 cm over de schouders). De grens opzoeken zeg maar. Ik heb al lang haar en ooit tot halverwege mijn rug gehad, maar ik wil nu gewoon maximaal. Wat ik geleerd heb in 37 jaar langhaarbezit:
1. Sla de kapper niet over. Ga zeker eens per 3 maanden om bij te laten punten. Anders splijt/breekt het eerder en dat werkt averechts.
2. Bepaalde voedingsmiddelen schijnen goed voor je haar te zijn, bv. avocado en zalm. Om te eten dus (mensen smeren tegenwoordig de gekste dingen in hun haar dus ik zeg het er maar even bij).
3. Er bestaan
voedingssupplementen voor je haar. Met name biotine zit daar vaak in. Ik heb daar zelf wel goede ervaringen mee, ik had het idee dat mijn haar er sneller van ging groeien. Ik vind het nu allemaal wel gezegend dus ik gebruik het niet meer.
4. Honderd borstelslagen per dag met een borstel van varkenshaar (= minder wrijving = minder beschadiging), ik geloof er heilig in.
5. Zorg dat je kussenovertrek zacht is, bij voorkeur van katoensatijn (dat is btw niet dat glibberspul). Daardoor breekt je haar minder snel en groeit het beter.
6. Niet te vaak wassen, 2x per week is ruim voldoende. Ook weer ivm beschadigingen.
Los van de tips zijn er genoeg mannelijke kapsels te verzinnen met lang haar. Tenminste dat houd ik mezelf voor, want het gaat echt niet gebeuren dat ik vrijwillig mijn haar afknip.
Tips om er mee om te gaan, heb ik niet. Ik zou me geamputeerd voelen als ik jou was, dus misschien gewoon extra lief voor jezelf zijn nu? Het wordt lekker kutweer vandaag schijnt, dus op de bank met een serie en een pak koekjes?