Mooi om te horen dat er na drie jaar nog steeds best grote veranderingen optreden!
Zelf hoop ik na anderhalf jaar nog steeds op iets meer dan alleen een zachtere huid en tienertietjes
Mijn hoofdhuid en haar wordt zelfs weer net zo snel vet als vroeger, en de mannelijke lichaamsgeur is ook een paar maanden geleden opeens terug gekomen...
Een vette hoofdhuid en haar is niet geslachts gebonden hoor , anders zouden er niet zoveel shampoos in het vak staan . enne rook je dan eerst contant naar viooltjes ? ik denk dat je deze effecten onterecht aan hormonen koppelt
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Dit zijn best algemeen bekende effecten. Hoe meer testosteron in je bloed, hoe meer talg er uit je hoofd gutst. En oestrogeen/progesteron is gelinkt aan lichaamsgeur.
Ik rook de eerste negen maanden HRT niet naar viooltjes, maar ik hoefde in ieder geval geen deo te gebruiken. En mijn haar werd zo langzaam vet dat ik het maar eens per week hoefde te wassen, nu moet dat weer elke twee dagen.
Wat een non-discussie. Natuurlijk is elk mens anders en kan elke man/vrouw vet haar en een onaangename lichaamsgeur krijgen. Hormonen zijn daar mede schuldig aan maar er is meer in het endocriene systeem die dat veroorzaakt en voeding doet dat zelfs nog erger.