Nieuwe chat! Zie dit topic.

Foto's als kind

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Foto's als kind

Bericht door mystory.nicky »

Hallo Lieve mensen,
Toen ik er achter kwam dat ik als meisje ben geboren in het lichaam van een jongen, zijn er zoveel dingen op zijn plek gevallen.
Als ik bijvoorbeeld terug kijk naar kinderfoto's zie ik geen jongetje maar een meisje in jongens kleren.
Wat had ik graag gewild dat ik het toen al wist, maar aan de andere kant heeft alles mij nu ook gemaakt wie ik nu mag zijn.

Hebben jullie dat ook?
Kinderfoto's waarin je je zelf meer herkend als wie je eigenlijk echt bent?


Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Foto's als kind

Bericht door Esther91 »

Ja ergens soms wel ja. Wat ik het vaakst zie is een kind met óf een hele gemaakte lach óf wat gewoon ongelukkig kijkt. Later in de puberteit is dat veranderd naar opstandig gekke bekken trekken.

Wat mij altijd vooral raakt is dat ik altijd meegesleurd werd, geduwd werd, maar er nooit naar mij geluisterd is. Tot ik zo opstandig werd dat er gedreigd werd met psychiaters. Dat heeft het hele proces niet ten goede geholpen helaas. Je hebt een geheim, en door gebeurtenissen in je leven ga je dat verbergen. Het moeilijkst is dan ook nog dat die redenen in mijn geval soms heel reëel waren.

Kinderfotos kijk ik nu heel anders tegen aan, maar gelukkig nooit meer zonder afschuw.
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
Lauren79
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jun 2020, 08:04
Gender: Non-binair

Re: Foto's als kind

Bericht door Lauren79 »

Interessant topic. Ik herken me daar wel in. Als ik naar kinder foto’s kijk dan zie ik een vrolijk jongetje maar altijd met een “plus”. Ik weet van veel foto’s nog wat ik toen dacht of hoe ik me toen voelde, altijd anders, er niet bij horen. Voelde me altijd een alien in een wereld die mij niet begreep. Ik kon tijden niet naar foto’s kijken omdat ik vooral pijn zag. Maar nu is dat gelukkig veel minder en zie ik gewoon een vrolijk jongetje in een wereld die gewoon niet beter wist en ook niet kon weten.
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Foto's als kind

Bericht door DelicateFlower »

Hier is het ietsjes anders. Ik begon me vanaf mijn elfde levensjaar 'als meisje' te verkleden. Dit deed ik alleen thuis, op mijn kamer, tot m'n 18e. En daar heb ik echt heel veel foto's van, wel honderden. Nog niet zo lang geleden heb ik mijn fotoverzameling uitgezocht (omdat ik druk bezig ben met ontspullen, mijn verleden achter me te laten, schepen te verbranden) en in tegenstelling tot @Esther91 kijk ik nog wel vol afschuw naar mijn 'normale' foto's. Ik zie namelijk een jongen die doodongelukkig is, die heel erg zichzelf probeert te zijn, maar dat ondertussen toch niet is. Ik wist het namelijk wel wie en wat ik was (rond m'n 13e, 14e had ik al gesprekken over een mogelijke transitie), alleen was mijn omgeving het er 'niet mee eens' en raakte het vervolgens op de achtergrond. Op de foto's zie ik wat de buitenwereld zag: een heel vrouwelijke homoseksuele jongen. Op de foto's zie ik dus wat ik 'eigenlijk' niet ben.

Naar mijn 'meisjesfoto's' kan ik gewoon kijken. Dan zie ik echt mezelf. Deze foto's zijn me om die reden heel erg dierbaar.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Foto's als kind

Bericht door Marica »

Afbeelding
Mijn eerste verjaardag in 1965
Nog onwetend van het feit dat ik een meisje was, gevangen in een jongenslijf.
7 jaar later wist ik het wel.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Foto's als kind

Bericht door Marica »

Wat opvalt op al mijn kinderfoto's is die donkere blik. Alsof ik al vroeg wist dat er iets niet klopte, maar niet wist wat dat precies was.
Ik lach daarom ook bijna nooit op foto's
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Foto's als kind

Bericht door Esther91 »

DelicateFlower schreef: 07 dec 2020, 17:01 Hier is het ietsjes anders. Ik begon me vanaf mijn elfde levensjaar 'als meisje' te verkleden. Dit deed ik alleen thuis, op mijn kamer, tot m'n 18e. En daar heb ik echt heel veel foto's van, wel honderden. Nog niet zo lang geleden heb ik mijn fotoverzameling uitgezocht (omdat ik druk bezig ben met ontspullen, mijn verleden achter me te laten, schepen te verbranden) en in tegenstelling tot @Esther91 kijk ik nog wel vol afschuw naar mijn 'normale' foto's. Ik zie namelijk een jongen die doodongelukkig is, die heel erg zichzelf probeert te zijn, maar dat ondertussen toch niet is. Ik wist het namelijk wel wie en wat ik was (rond m'n 13e, 14e had ik al gesprekken over een mogelijke transitie), alleen was mijn omgeving het er 'niet mee eens' en raakte het vervolgens op de achtergrond. Op de foto's zie ik wat de buitenwereld zag: een heel vrouwelijke homoseksuele jongen. Op de foto's zie ik dus wat ik 'eigenlijk' niet ben.

Naar mijn 'meisjesfoto's' kan ik gewoon kijken. Dan zie ik echt mezelf. Deze foto's zijn me om die reden heel erg dierbaar.
Ik zeg ook niet dat ik er niet zonder afschuw naar keek. Ik heb het een plekje gegeven, het is verleden, niet te veranderen. En in alle momenten hebben zich ook goede dingen voorgedaan. Soms willen we dat niet meer zien.
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Foto's als kind

Bericht door Emma »

En dan post Loiza Lamers ook een jeugdfoto...

Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Foto's als kind

Bericht door Esther91 »

Marica schreef: 08 dec 2020, 11:15 Wat opvalt op al mijn kinderfoto's is die donkere blik. Alsof ik al vroeg wist dat er iets niet klopte, maar niet wist wat dat precies was.
Ik lach daarom ook bijna nooit op foto's
Dit dus, alleen wist ik wel wat er was, donders goed. Maar het kon en mocht niet. Tot voor kort waren eigenlijk de verjaardagen ook een moeilijk punt, voelde als weer een jaar verpest. Dit jaar eindelijk happy mogen vieren, voor hoe ver de corona dat toe liet. Ik zal ook eens kijken of ik nog een foto boven water kan toveren, mijn ouders zijn net verhuisd.
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Foto's als kind

Bericht door DelicateFlower »

Esther91 schreef: 08 dec 2020, 19:58 Ik zeg ook niet dat ik er niet zonder afschuw naar keek. Ik heb het een plekje gegeven, het is verleden, niet te veranderen. En in alle momenten hebben zich ook goede dingen voorgedaan. Soms willen we dat niet meer zien.
Fijn dat je er zo naar kunt kijken! :)